Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 26, 2010

Politik "Dajjal" di Hulu Selangor

Tok Pepijat


Antara tanda-tanda besar Kiamat ialah keluarnya Dajjal. Politik Dajjal ialah sesiapa yang ikut dan taat perintahnya "selamat" dan akan mendapat "bantuan segera" seperti langit menurunkan hujan, bumi menumbuhkan tumbuhan subur dan ternakan menjadi gemuk-gemuk.

Manakala warga penduduk yang mengingkari perintah Dajjal maka "merana" dan "derita"lah jawabnya. Bumi warga itu akan kering kontang dan kemarau.

Begitulah "berkuasa"nya Dajjal pada masa itu sebelum Nabi Isa membunuhnya.

Persoalannya adakah politik ala Dajjal ini muncul di Hulu Selangor kini dan seluruh tempat dimana wujudnya Pilihanraya Kecil (PRK) atau pilihanraya kecil (PRU) ?

Hari ini, di Hulu Selangor PM Najib begitu "ringan" mulut menawarkan "juta-juta" RM untuk sesiapa yang undi BN. Bantuan RM 3 juta jika penduduk Hulu Selangor undi BN.

Itu belum campur lagi dengan "berguni-guni" janji dari mulut pemimpin BN yang lain seperti Muhyiddin dan Menteri Kabinet yang lain.

Jika BN kalah di Hulu Selangor bermakna tiadalah bantuan buat penduduknya.

Ingat warga Hulu Selangor jika BN kalah!...."Kering kontang dan kemarau" lah bumi Hulu Selangor !

Adakah suatu kebetulan dikala Dajjal diikuti oleh 70,000 Yahudi ketika itu manakala UMNO pula sedang ikat janji dengan APCO ?

Atau perkhabaran dari Hadis Rasulullah bahawa Dajjal itu punya SATU mata manakala di Hulu Selangor sedang sohor dengan SATU Malaysia . Satu kebetulan ke ?

HARAKAHDAILY

Share

7 ulasan:

  1. jika dilihat secara kasar keklahan ini amat memedihkan, tapi apa yg hendak saya katakan ialah inilah hikmahnya kekalahan ini sebab dengan kekalahan ini saja BN terpaksa membayar hutang-hutang kepada penduduk sg. buaya, jika PR menang, dengan apa PR nak bayar, penduduk perlu duit, insyaallah PRU 13 mugkin BN akan bungkus balik, kita harus bersabar, berkerja lebih kuat & berdoa agar allah s.w.t membantu kita dimasa akan datang. bagi saya kemenangan BN ibarat Menang Sabung Kampung Tergadai..ini hanya mereka yg tahu..

    BalasPadam
  2. dino.yp@gmail.com26/4/10 8:46 PG

    malaysian dah sedar penipuan PR, menifesto penipu !

    BalasPadam
  3. skit jer ulasan hari nie.....dah hilang idea ker...baru kalah kt hulu selangor...kalo hilang satu selangor...mau tutup blog nie..

    BalasPadam
  4. kenapa pr kalah di hulu selangor......tiada pembaharuan di selangor sejak menang 2 tahun lalu....hanya mencari salah org lain....salah sendiri tak nampak....pilih kaki botol dan kali kuda jd pemimpin

    BalasPadam
  5. Walaupun kalah,sokongan kpd PKR tetap bertambah...
    lagi 2 tahun pengundi muda akan cover balik..itu jam BN akan ambik obat..

    BalasPadam
  6. apsal bile dah kalah nk salah kan org laen ? xkire siapa yg menang tp yg pasti dapat bela nasib rakyat. kalau setakat nk goyang kaki bile menang baek xpyh dan itula yg pkr buat. kita mmg xbole nafi kita rakyat mmg akan lumpuh kalau kerajaan mcm bn xada.. lu pk la sendiri...

    BalasPadam
  7. kelaka la cte karut yg kt atas neh...hahaha..pkr~pkr~..nape nk kaitkn isu sensitif ni dgn kemenangan bn...ade org bn penah kate korang mcmni ke?bahasa jage sikit kawan...kesian btol korg ni..mentaliti zaman batu..malu sket pls

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive