Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, April 24, 2010

65 Buah Bas Dikenalpasti Bawa Pengundi Hantu

Oleh Faizal Ezzany


ULU BERNAM 24 Apr - Timbalan Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Fariz Musa mengesahkan pihaknya telah mengesan 65 buah bas yang telah disewa dan dipercayai akan digunakan untuk membawa pengundi hantu.
Beliau menjelaskan Umno-Barisan Nasional akan menggunakan taktik kotor pada pilihan raya kali ini seperti yang sebelumnya bagi memastikan kemenangan mereka.
"Kita telah mengenalpasti terdapat 65 buah bas telah di sewa yang akan digunakan pada pilihan raya kecil kali ini.
"Kita jangkakan mereka akan menggunakan bas tersebut untuk mengangkut pengundi hantu untuk dihantar ketempat mengundi bagi memberi sokongan kepada mereka," jelasnya.
Fariz juga mengarahkan semua petugas agar membuat pemantauan jika adanya kehadiran bas yang mempunyai mencurigakan.
"Saya mengarahkan petugas yang membuat pemantauan ini melaporkan segera kepada bilik gerakan sekiranya terdapat bas yang mencurigakan memasuki kawasan Hulu Selangor ini dalam tempoh tidak sampai 24 jam.
"Kita hanya memantau pergerakan kenderaan yang mencurigakan dan belum merancangkan apa-apa tindakan lagi terhadap kenderaan yang tersebut. Setakat ini kita mengenaipasti sebuah Harrier bernombor 4545 berwarna hitam berada di Kuala Kubu Baharu yang dilihat telah mengedar risalah berunsur sabotaj.
"Disaat-saat akhir ini Umno akan menggunakan pelbagai dan pendekatan untuk menimnbulkan suasana yang tegang agar pengundi takut unuk kelaur mengundi esok. Kita akan terus menantau pergerakkan kenderaan yang mencurigakan ini dan tindakan akan diambil jika didapati penglibatan mereka menyalahi undang-undang," sambung Fariz lagi.

suara-keadilan

Share

9 ulasan:

  1. Aku dengar ucapan Najib dlm berita. Kesimpulan yg aku buat bila mana aku dengar ucapan itu ialah BN memang akan menggunakan pengundi hantu untuk memenagi pilihanraya ini. Najib menggesa agar semua pengundi tidak mengabaikan tanggungjawab untuk mengundi. Dia juga menggesa agar pengundi Hulu Selangor yang tinggal di luar pulang mengundi. Bagi aku pesanan itu adalah perkara biasa. Tapi yang aku teramat musykil apabila Najib mengeluarkan kenyataan berikut :

    "Seandainya peratusan yang keluar mengundi adalah tinggi, maka sudah pasti BN akan ,memenangi pilihanraya ini malah dengan majoriti yang lebi besar lagi"

    Aku teramat pelik apa kaitannya peratusan keluar mengundi tinggi boleh memenangkan BN?

    BalasPadam
  2. fitnah adalah mainan orang2 PKR. so tuduh orang memfitnah padehal pemfitnah terbesar adalah kamu. YES PKR..

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama25/4/10 1:25 PG

    Ini bukan Fitnah,
    Tapi ini perkabaran umum,
    Biasanya Fitnah itu menyebabkan kemudaratan kepada sesuatu pihak,
    Tapi perkhabaran umum memastikan semua pihak berwaspada agar kemugkaran dapat dielakkan jika perkabaran itu betul.

    BalasPadam
  4. 65 bas tu bukankah nak bawa pengundi hantu untuk PKR? Setahu rakyat, pengundi hantu ni amalan PKR shj.

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama25/4/10 9:56 PG

    PKR terdesak nak kekalkan kerusi parlimen. Mereka yang guna taktik pengundi hantu.

    -anti arak dan judi

    BalasPadam
  6. TUNGGU pru KE 13 NANTI NIE.............

    BalasPadam
  7. walaupun bn menang tapi taklah hebat sangat.ingatkan majoriti 10000.tak berbaloi dgn berjuta duit habis.

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama26/4/10 7:29 PG

    bn menang pas+dap+pkr= PR kalah... 65 buah bas je ke yg dapat di kesan.... emmm mmg susah la kalau ade pengundi hantu 65 buah bas 2 bn sewa ker or PR sewa... aku musykil... yela org yg bercakap org PR jd Bn la salah, kalau Bn bercakap PR salah la yer... korang jgn dengar aganda sebelahpihak jer... nt elok2 korang keadilan jd xadil...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive