Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, April 21, 2010

Misteri mayat wanita hamil


PETUNJUK...baju dan seluar mangsa.

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin

KUALA LUMPUR: Identiti seorang wanita hamil yang ditemui mati dipijak sebelum mayatnya dibuang berhampiran Taman Tasik Perdana di sini, terus menjadi tanda tanya apabila mayat mangsa belum dituntut walaupun selepas lima hari ditemui.


Susulan itu polis kini berharap orang ramai yang mengenali baju dan seluar dipakai mangsa sebagai petunjuk baru dapat memastikan identiti mangsa bagi memudahkan siasatan lengkap dilakukan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah, berkata polis masih mengenal pasti identiti mangsa berikutan tiada laporan polis berhubung kehilangan mangsa berkenaan.


Menurutnya, mayat mangsa juga masih tidak dituntut individu yang kehilangan ahli keluarga di bilik mayat Hospital Kuala Lumpur (HKL).


“Berdasarkan siasatan, mangsa mempunyai berat kira-kira 70 kilogram dan memiliki ketinggian 157 sentimeter. Mangsa juga berambut panjang, sedikit kerinting dan hitam.


“Ketika ditemui, mangsa memakai kasut Arohai dengan tumit satu inci selain memakai jam tangan Omega,” katanya.


Beliau berkata, mangsa turut memakai baju yang mempunyai manik berwarna pada kolar hadapan dan seluar panjang.


“Siasatan mendapati tiada tanda suntikan cacar pada lengan mangsa berikutan mayat mangsa sudah reput. Bagaimanapun, polis mengesyaki wanita yang mati dibunuh berkenaan berbangsa India,” katanya.


Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat atau kehilangan anggota keluarga supaya tampil membuat laporan di balai polis berhampiran.

Dalam kejadian Khamis lalu, mayat seorang wanita hamil yang lengkap berpakaian ditemui dalam keadaan reput dan berulat di kawasan rekreasi Taman Tasik Perdana di sini.


Difahamkan mayat wanita berkenaan dijumpai orang awam yang melalui kawasan terbabit jam 6.30 petang.


Siasatan awal mendapati mangsa dipercayai sudah mati enam hari akibat dijerut di leher dengan menggunakan sapu tangan selain terdapat kesan mangsa dipijak di perut.

hmetro







1 ulasan:

  1. cendrawasih21/4/10 1:09 PG

    manusia yg melakukan ni memang zalim dan tidak berhati perut tak takut seksaan Allah bagaimana kalau perkara sebegini berlaku ke atas ahli keluarga beliau dan pastinya akan berlaku ke atas keluarga atau keturunannya nanti ini janji Allah ianya pasti akan datang..tunggu sajalah nanti giliriannya.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive