Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, April 30, 2010

Pakatan gesa menteri, IGP, KPN S'gor mohon maaf

http://3.bp.blogspot.com/_AvBroHHIW4M/S9ghwQ0vCrI/AAAAAAAACc8/sXitCIG7Bx8/s1600/amirul.jpg

Pemuda Pakatan Rakyat hari ini menggesa menteri dalam negeri, ketua polis negara (IGP) dan ketua polis negeri (KPN) Selangor memohon maaf secara terbuka kepada keluarga allahyarham Aminulrasyid Amzah yang mati ditembak polis Isnin lalu.

Di samping itu, Pemuda Pakatan juga menggesa supaya sebuah suruhanjaya bebas diwujudkan untuk menyiasat kes tersebut pada kadar segera.

Pergerakan itu juga menggesa Pemuda Umno-BN dan badan-badan pro-Melayu seperti PERKASA supaya menyatakan ketetapan mereka mengenai apa yang menimpa allahyarham Aminulrasyid.

Dalam satu kenyataan hari ini, ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, gesaan tersebut dibuat dengan solidiriti Dewan Pemuda PAS pusat dan Pemuda Sosialis DAP di bawah panji-panji Pemuda Pakatan Rakyat.

Sambil menyuarakan kekesalannya dengan insiden yang menimpa pelajar berusia 15 tahun itu, Shamsul Iskandar turut mendakwa ia berlaku dalam keadaan di mana kes Norizan Salleh dan allahyarham Tawfiq Noorzan masih gagal diselesaikan oleh pihak polis dan KDN.

"AMK melihat pihak polis seolah-olah tidak belajar daripada kesalahan yang lepas. Justifikasi yang memuaskan secara berterusan gagal diberikan," katanya.

Menurutnya lagi, rentetan kes yang berlaku iu jelas menunjukkan keperluan kerajaan menyegerakan kewujudan IPCMC sebagaimana yang didesak oleh Pakatan Rakyat sekian lama.

Shamsul berkata Pemuda Pakatan Rakyat juga akan membawa kes Aminulrasyid ke perhatian Suruhanjaya Hal Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) Isnin ini.

Pertemuan dijadualkan berlangsung pada jam 2.30 petang dan turut disertai beberapa NGO yang lain.

malaysiakini


Share

1 ulasan:

  1. Aku rasa mato2 yg tembak ni nak cepat naik pangkat kot!Kalau banyak bunuh orang cepat lah dia di upgrade kan.Sekarang jawab lah kau! Tak ada akai punya mato2.Sedap2 dia je tembak orang.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive