Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, April 23, 2010

Pegawai Dan Pemain Bola Sepak Piala FA Kedah Terima Insentif



ALOR SETAR, 22 April (Bernama) -- Semua pemain dan pegawai pasukan bola sepak Kedah yang menjadi naib juara Piala FA yang lepas menerima insentif keseluruhan sebanyak RM100,000 daripada kerajaan negeri.

Menteri Besar yang merupakan Presiden Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA), Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata pemberian insentif itu adalah sebagai perangsang kepada semua pemain dan pegawai supaya sentiasa melakarkan kejayaan demi kejayaan dalam arena bola sepak.

"Ia juga bagi menyuntik semangat kepada para pemain supaya mereka sentiasa menunjukkan prestasi yang baik dalam setiap perlawanan," katanya dalam ucapan Majlis Meraikan Kejayaan Pasukan Kedah Dalam Perlawanan Akhir Piala FA dan penyerahan Bas KFA di Istana Anak Bukit dekat sini.



Beliau berkata walaupun pasukan itu terlepas untuk menjuarai piala tersebut, tetapi mereka telah menunjukkan prestasi yang baik dan akan terus berjuang bagi menempa kejayaan dalam saingan Liga Super dan Piala Malaysia.

Azizan berkata walaupun tahun lepas pasukan itu tidak menjuarai apa-apa liga, tetapi lima orang pemain Kedah telah terpilih beraksi untuk pasukan kebangsaan.

"Itu adalah satu penghargaan yang amat bermakna untuk pasukan Kedah," kata Azizan.

Menurutnya, kejayaan skuad Kenari bukan terletak pada seorang pemain sahaja tetapi kerjasama rakan sepasukan memainkan peranan dalam mencipta kejayaan.

Pada majlis itu juga, Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah berkenan melancarkan Bas KFA yang bernilai RM400,000 di perkarangan Istana Anak Bukit.

Bas itu akan menjadi kenderaan rasmi Skuad Kenari bagi memudahkan pergerakan mereka untuk ke sesuatu destinasi.

Sementara itu, Ketua Jurulatih Kedah, Ahmad Yusof berkata kekalahan 3-2 Kedah semasa perlawanan menentang KL Plus di gelanggang sendiri dalam saingan Liga Super Selasa lepas adalah berpunca daripada pemain yang terlalu yakin untuk menang.

-- BERNAMA






KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive