Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 26, 2010

EKSLUSIF : PRK Berdarah, 2 AMK di pukul, 1 cedera parah

25/4/10

Sungguh menyayat hati, peristiwa ini berlaku kira-kita 10 meter dari penglihatan saya dan 2 rakan ketika kami berada didalam kereta untuk meninggalkan Pusat Pengundian Sekolah Menengah Bukit Sentosa kira-kira jam 3.45 petang tadi.


Mangsa yang tidak saya kenali bersama seorang adik perempuan kecilnya dan seorang lagi yang memakai t-shirt AMK (mungkin adik beradik) telah dipukul dengan kayu hingga berdarah dan lebam seluruh belakang badan. Manakala temannya terbongkok-bongkok kesakitan dibahagian perut akibat dipukul oleh puluhan penyokong Barisan Nasional.


Saya berjaya menangkap dan memeluk adik perempuan yang berlari dan menangis ketakutan dan menjerit memberitahu abangnya kena pukul.


Saya sempat bersama mangsa yang memberitahu bahawa mereka melalui kawasan penyokong Umno untuk pulang tetapi telah dipukul oleh penyokong Umno tersebut.


Anehnya tiada tindakan oleh pihak polis walau pun berlaku dihadapan mereka. Meraka cuma menghalang kemaraan Penyokong PR dari Subang yang meluru kearah penyokong Umno ketika peristiwa tersebut berlaku.


Sepatutnya Polis berkawal menghadap penyokong kedua-dua parti tetapi amat dikesali kerana tiada tangkapan dibuat. Saya tidak pasti adakah mereka nampak peristiwa 2 AMK tersebut dipukul dan jika tidak pun saya tidakk pasti mengapa tindakan terlalu lambat hingga sempat kedua-duanya dipukul hingga berdarah baru Polis bertindak mengawal keadaan.


Saya menasihatkan kedua-duanya membuat lapuran Polis dan seterusnya menghubungi sahabat Peguam dari Kota Raja yang bertugas supaya menghantar peguam ke Bukit Sentosa bagi membantu mangsa.


Bersambung : gambar-gambar bagaimana kejadian berlaku.


p111kotaraja.blogspot.com

Share

1 ulasan:

  1. nasib baik lah berdarah kepala cket jer...kalau aku ada situ AKU BELASAH AKU PATAHKAN JER KAKI MAMAT KELATE YG KURANG AJAR NI...MASUK KG ORG NAK BUAT GEDEBE PLAK....ELOK pun geng geng 3 line4 belasah mamat ni..sebab dia BIADAP kurang ajar sebab BAPAK dia tak ajar masuk negeri org kena hormat tuan rumah....yg tukang tuleh ni..tak yah sibuk sibuk buat skrip sendiri cari provokasi...dengan kamu kamu sekali aku belasah ....HARAMJADAH PKR..PAS One ISRAEL!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive