Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Julai 16, 2010

Kereta 'Sultan' di sita


BUKTI ...Abd Razak (kanan) menunjukkan kereta mewah dan plat kuning pada kereta Rolls-Royce, semalam.

Umpan Rolls-Royce

SERDANG: Umpan digunakan sebuah syarikat pelaburan bukan calang-calang kerana dikatakan sanggup mengeluarkan modal menyewa sebuah kereta mewah model Rolls-Royce bernilai RM2.85 juta untuk meyakinkan pelabur asing.

Selain itu, kereta mewah terbabit turut menggunakan plat kuning tertera nama DYMM Tuanku Raja Noor Jan Shah Ibni Al Marhum YAM Raja Tuah Shah, Raja Kesultanan Melaka Darul Islam diletakkan ketika satu majlis pelancaran sebuah bangunan di Bandar Puteri, Puchong kira-kira jam 1.30 tengah hari, semalam.

Bagaimanapun, gimik pihak terbabit berakhir apabila polis merampas kereta mewah berkenaan dan menahan seorang lelaki selepas curiga dengan nombor pendaftaran digunakan.

Ketua Polis Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, hasil siasatan mendapati kereta mewah terbabit sengaja dipamerkan pihak penganjur bertujuan meyakinkan pelabur asing yang hadir dalam majlis pelancaran berkenaan.

“Sepasukan anggota polis yang melakukan rondaan di sekitar kawasan berkenaan, mendapati kenderaan mewah dipamerkan itu menjadi tumpuan terutama kira-kira 150 pelabur asing dari Hong Kong, China dan Vietnam.

“Curiga keadaan itu anggota polis menghampiri kereta mewah itu,” katanya.
Menurutnya, ketika itu ada tiga lelaki berusia antara 20 hingga 35 tahun yang mendakwa sebagai pemandu dan juga penganjur majlis berada di situ sebelum polis menjalankan pemeriksaan.


“Pemeriksaan mendapati pemandu kereta positif dadah jenis ketamin dan kini ditahan untuk siasatan lanjut.

“Dua lagi lelaki dibebaskan dan polis masih menjalankan siasatan dan kemungkinan beberapa individu lain ditahan,” katanya.

Menurutnya, siasatan mendapati, kenderaan mewah itu milik syarikat sebuah jualan kereta terpakai dan disewa menggunakan nama Sultan Melaka untuk menarik kepercayaan pelabur asing.

Abd Razak berkata, pihaknya akan mendapatkan keterangan Raja Noor Jan sama ada mengetahui namanya digunakan syarikat pelaburan berkenaan.

“Kita akan merujuk kes kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan lelaki ditahan itu disiasat mengikut Akta Dadah Berbahaya,” katanya.


HM


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive