Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Julai 16, 2010

Rakyat bukan berfikir dengan kepala lutut


Gambar: Subsidi yang tidak menepati sasaran.Pemuda ini mengalami defisit fiskal kerana kerajaan tidak menaikkan kadar minima derma dn sedekah sebagaimana kekerapan kenaikan harga petrol.


BERITA SEMALAM:

Kerajaan akan menambah 15 peratus lagi bekalan gula kepada pemborong dan peruncit di seluruh negara mulai Khamis ini sehingga September, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata, penambahan stok bekalan itu bagi menghadapi permintaan yang tinggi dan menampung keperluan di musim perayaan.


BERITA HARI INI:
PM kita kata:

Dengan 40 peratus rakyat Malaysia yang berlebihan berat badan atau obes – dan peningkatan jumlah penghidap diabetes – kita perlu menangani apa yang dilihat sebagai satu isu kesihatan. Mengurangkan penggunaan gula di kalangan anak-anak khususnya, adalah langkah yang tepat.

DEY MACHA!!! SEDAP GIGI JE HANG PA NI BAGI ALASAN.SORANG SURUH KENCING MANIS,SORANG SURUH ELAK KENCING MANIS.LAST-LAST RAKYAT YANG KENA KENCING.KAH!KAH!KAH! WAKA!WAKA!EH!EH!

P/s: Penyelarasan semula harga barang ini akan membolehkan kerajaan mengurangkan perbelanjaannya melebihi RM750 juta untuk membeli sebijik lagi kapal selam tahun ini....kah!kah!kah!!!!


1 ulasan:

  1. Tanpa Nama4/3/11 6:01 PTG

    perkara 1- rakyat beli keta sndri, menteri n kroni dpt keta bserta driver.

    perkara 2-rakyat isi minyak gune duit sndri, menteri n kroni xpyh pk psl nk isi minyak.

    perkara 3-rakyat beli fon gune duet sndri, menteri n kroni klu beli fon dpt claim dr kerajaan...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive