Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Julai 12, 2010

PKR Terbit Akhbar Dedah Kepincangan Felda


Parti Keadilan Rakyat tetap menerbitkan akhbarnya hari ini, walaupun Kementerian Dalam Negeri tidak memperbaharui permit Suara Keadilan setelah akhbar itu mendedahkan kepincangan dan keborosan dalam Felda.
Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Senator Syed Husin Ali mengucapkan tahniah kepada parti, penerbit dan pencetak atas kejayaan menghasilkan akhbar Keadilan.
Akhbar Keadilan 24 mukasurat ini mula diedarkan ke seluruh negara sejak semalam.
Ia terus memuatkan berita mengenai salah urus Felda di muka depan, selain memerinci tindakan KDN tidak memperbaharui permit Suara Keadilan dengan tajuk ADA Niat jahat.
Turut dipaparkan adalah urutan salah urus Felda yang antara lain di katakan faktor di sebalik rizab felda merosot lebih enam puluh peratus dalam tempoh lima tahun.
Sebelum ini Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengancam untuk mengambil tindakan ke atas Parti Keadilan rakyat sekiranya Suara Keadilan diterbitkan tanpa permit.
" Kita berharap pihak KDN tidak akan bersikap terlalu zalim dan bertentangan dengan hak asasi (atau) kebebasan kepada media untuk bersuara" ujar Syed Husin.
Suara Keadilan sebelum ini diancam tindakan undang-undang oleh Felda berikutan edisi akhbarnya sebelum ini menyiarkan laporan bertajuk "Felda Bankrap."
Lantaran artikel itu PKR sebagai pemilik, Syarikat Pelita Koridor Sdn Bhd sebagai penerbit dan Syarikat Percetakan NPK Sdn Bhd sebagai pencetak disaman RM200 juta ringgit.
Semalam media turut melaporkan tiga lagi nama turut akan dikenakan tindakan saman iaitu bekas Timabalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi, Datuk Dr Tan Kee Kwong, Anggota Majlis Tertinggi PKR, Datuk Zaid Ibrahim dan Pengerusi Biro Felda PKR, Suhaimi Said.
Syed berkata Parti Keadilan Rakyat akan tetap menggunakan segala saluran yang ada untuk membela hak rakyat mendapatkan maklumat benar mengenai isu-isu yang melibatkan kepentingan awam.
" Saya hendak ucapkan tahniah kepada mereka yang berani mengeluarkan akhbar ini walaupun lewat sedikit" tambah beliau lagi.

TVS


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive