Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Disember 06, 2010

Gambar & Video Demo Air




































































YB Ronnie Liu: "Air kurniaan tuhan Allah.."

Gambar dari: ruangbicarapriamalaya

KUALA LUMPUR, 5 Dis — Perarakan himpunan aman protes isu air Selangor berakhir dengan pertembungan antara para peserta dan polis, tetapi Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menyerahkan memorandum kepada Istana Negara dengan kawalan pasukan keselamatan.
Khalid menyerahkan memorandum sebagaimana dirancang kepada Istana Negara untuk dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong sekitar 2.30 petang tadi.
Kumpulan Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) juga menyerahkan mereka kepada Istana Negara dengan polis hanya membenarkan dua kereta menuju ke Istana Negara dari kawasan Stadium Merdeka-Dewan Perhimpunan Cina di Jalan Maharajalela.
Terdahulu polis menghalang perarakan sekitar 1,000 penyokong kumpulan protes air Selangor daripada meneruskan hasrat mereka menuju ke Istana Negara.
Kumpulan itu yang meninggalkan kawasan Masjid Negara sekitar 1.50 tengah hari, ditahan selepas bergerak sejauh 200m.
Ekoran tindakan polis itu, kumpulan itu merempuh sekatan polis di kawasan bangunan KTMB dan menyebabkan anggota FRU melepaskan gas pemedih mata.
Tinjauan mendapati pasukan FRU melepaskan gas dan air pemedih mata terus-menerus selama setengah jam apabila peserta terus mahu berarak ke arah Istana Negara.
Pasukan polis mengenakan sekatan lalu lintas sejak pagi tadi di beberapa kawasan di Lembah Klang bagi menghalang kehadiran penyokong kedua-dua kumpulan GAPS dan protes air Selangor.
Anggota FRU terus melepaskan gas pemedih mata ke atas penyokong protes air berhampiran stesen kereta api lama dekat Masjid Negara. Sekurang-kurangnya 10 tembakan dilepaskan sehingga 2.05 petang tadi.
Pihak polis memberi kata dua kepada peserta perarakan agar bersurai secara aman dan jika tidak akan menggunakan kekerasan untuk menyuraikan mereka.
Ketika kumpulan itu tidak berganjak dengan pendirian mereka, FRU terus melepaskan tembakan gas pemedih mata.
Sekitar pukul 2.30 petang, FRU terus melepaskan air pemedih mata, menyebabkan sebahagian besar peserta melarikan diri ke arah Masjid Negara.
Mesej menerusi Twitter oleh seorang pegawai Pejabat Menteri Besar Selangor menyebut Khalid telah menyerahkan memorandum bersama 250,000 tandatangan kepada Istana Negara sekitar 2.30 petang.
Bagaimanapun menurut Exco Kerajaan Negeri Selangor Teresa Kok, polis telah menghalang rombongan delegasi daripada merakamkan sesi penyerahan memorandum.
Selepas Menteri Besar Selangor menyerahkan memorandum polis mula mengambil tindakan terhadap peserta himpunan dan sehingga 3 petang tadi, kira-kira 50 orang ditahan.
Ahli Parlimen Kuala Selangor Dr Dzulkefly Ahmad dilihat mengadakan perbincangan dengan polis agar membebaskan peserta-peserta yang ditahan.TMI

malaysiaberih

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

5 ulasan:

  1. Mengapa demo tidak pernah di adakan berpusat di gereja atau tokong atau kuil? Mengapa masjid perlu dikotorkan?
    Kerana DAP tidak mau tempat ibadat mereka kotor. Hanya PAS yg tidak tau menghormati tempat ibadat.
    Kerana ketuanan Cina. PAS hanya menjadi hamba.
    Kerana PAS dan PKR terlalu BODOH. DAP hanya duduk diam yang menjerit melompat hanya PAS dan Melayu PKR.
    Mengapa tidak ada demo di P.Pinang dan Kedah? Walhal air dinaikkan juga.
    Apa apa pun Melayu PAS dan PKR BODOH>

    BalasPadam
  2. cakap sila pakai akal..
    1st.lu pegi x demo 2??...xpegi maka x tau..kotor ke tidak..sepah ke tidak..
    2nd.johor tarif naik lu x sebut plak??.. selangor,kedah n penang naik coz previous BN diktator da sign agreement luncai..skolah ke x??..
    3rd.camne la org bodoh taqwa dan maruah lg tinggi dari org2 pandai kat dalam umno ye?cth:hapus umno,hapuslah islam..(ayat bijak pandai umno)
    p/s:aku paling geli bab ketuanan melayu..apa bukti perjuangannya..melayu merempit,hisap dadah,berzina,buang anak,minum arak dan sebagainya yg dilaknat tuhan..taubatlah adf55650..

    BalasPadam
  3. one more thing..
    ko kire untung adf55650..
    boleh kritik n mencaci kat blog pembangkang..
    pi blog taik umno tengok..
    confirm cacian maki utk umno x display..
    coz what????
    umno bacul,pengecut dan penakut..
    nak maki lebih2..ko pun melayu..islam plak 2..
    pandail ko pikir..da besar kan..ingat kat akhirat ALLAH tanya semua ni..wassalam..

    BalasPadam
  4. 80% yg demo org2 melayu,cina india duduk kat rumah goyang kaki dan ketawa tengok org melayu kena belasah dgn FRU melayu.apa nak jadi dgn bangsaku!?utk yg x bernama 11.04pm,ketuanan melayu bermaksud sultan2 dan agong kita,bukan kita yg setakat jadi kerani dan jadi tuan kepada cina2 atau india yg kaya raya.kalau dah xde raja melayu mana benteng terakhir org2 melayu!?

    BalasPadam
  5. Bagi Tanpa Nama, Atau Tanpa Akal yg komen tulisan saya.
    Saya bercakap atas kapasiti seorang Melayu dan beragama Islam. Kami amat menghormati kesucian masjid.
    Untuk berwuduk (maknanya bersuci sebelum solat) kami tidak memijak tapak wuduk itu jika kaki kami kotor. Sudah tentunya kami tidak berkasut.
    Kami tanggal kasut sebaik shj kami masuk kawasan masjid.
    Kami tidak membuat bising ketika orang Islam lain sdg solat.
    Masjid adalah tempat kami beribadah.
    Perempuan Islam yg dalam keadaan haid tidak digalakkan masuk masjid. Ini tidak bermakna perempuan yg bukan Islam boleh pulak.
    Setelah mandi hadas baru dikira suci.
    Sdra tahukah maknanya 'mandi hadas'?
    Pada hari Ahad lalu bukan setakat Tian Chua dan Elizabeth Wong shj selamba memakai kasut masuk ke masjid dan ingin naik ke dewan solat malahan pengikut PAS dan PKR juga begitu.
    Seolah-olah menggambarkan PAS dan PKR tak pernah tahu adab masuk masjid.
    Kotor bukan hanya bermakna sampah sarap yg bertaburan seperti di Kota Bharu Kelantan.
    Alangkan di rumah sendiri pun jika tidak berwuduk, saya tidak akan memijak sejadah.
    Saya tidak pasti sdra beragama Islam atau tidak. Tetapi hormatilah agama rasmi negara ini.

    Saya juga berterima kasih kepada pemilik blog ini kerana memberikan ruang. Beliau nampak
    matang dalam ehwal berblog.

    Kpd tanpa nama atau tanpa akal, berdemo lah di tempat lain yg lebih sesuai.
    Adakah sdra faham or should I translate it in your preferable language?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive