Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Disember 06, 2010

Semua Naik,Gaji Sahaja Yang Dok Macam Tu !


Oleh kopiahijau

Slogan KERA MAT yang diwar-warkan oleh POK JIB iaitu Rakyat Di Dahulukan Pencapaian Di Utamakan kini layak untuk dibakul sampahkan. Manakan tidak sejak akhir-akhir ini banyak tindakan yang dilakukan oleh KERA JAAN BE END hari ini lebih banyak menyusahkan rakyat.

Terbaru sikap KERA JAAN yang menaikkan harga minyak sesuka hati telah menyebabkan impak yang besar pada rakyat. Tidak kira samada mereka yang bekerja sendiri , swasta ataupun kakitangan kerajaan.



Lihat sahaja komen pak-pak menteri kita , kenaikan ini tak akan bebankan rakyat. Hang pa cakap memang senang. Kami yang dok bawah ni DAHLAH GAJI TAK NAIK , HARGA BARANG NAIK MENGGILA pula terutamanya keperluan harian semuanya naik. Nak bergerak untuk pergi mesyuarat , pergi ke tempat kerja dan lain-lain urusan semuanya akan guna minyak petrol bukanya guna air . Inilah alasan BODOH yang diberikan golongan ini bila ditanya oleh wartawan. Sesi persekolahan yang akan dibuka tidak lama lagi akan menambah lagi bebanan keluarga. Yuran,Pakaian Sekolah,Buku dan sebagainya bukan dibayar dengan air liur semuanya dengan wang. Ditambah beban kenaikan minyak pula menjadikan kekusutan ini boleh memberi kesan sosial yang berpanjangan. Inilah nasib rakyat.

Bagi kakitangan awam mereka masih menunggu bila pelarasan gaji atau elaun cola akan dinaikkan? Bagi pekerja swasta pula mereka juga masih tertunggu bila pula gaji minimum kerajaan akan laksanakan? Begitu juga dengan tuntutan kenaikan gaji kakitangan BANK oleh NUBE. Manakalah golongan yang bekerja sendiri sudah tentu tertanya2 apa rasionalnya kenaikan ini sedangkan mereka sendiri dalam keadaan terumbang-ambing. Manakala rakyat biasa yang tidak berpendapatan tetap juga sudah tentu melihat kenaikan ini satu PEMBOHONGAN dari pihak BE END yang selama ini dipercayai oleh mereka.

Menanti kenaikan gaji samada dikalangan kakitangan awam, swasta umpama menunggu buah yang tidak gugur. Dasar pembelit rakyat yang selama ini  diamalkan perlu dikekalklan demi keselamatan syarikat-syarikat besar dan syarikat kroni mereka. Wan rakyat dibuat seperti milik mereka. Wang PETRONAS yang boleh diguna untuk berikan subsidi pada rakyat juga dilacurkan pada syarikat-syarikat IPP yang disokong oleh KERA JAAN

KERA JAAN BE END yang dikuasai oleh pemimpin MELAYU yang bernama UMNO masih boleh berbangga kerana apa jua tindakan yang mereka lakukan rakyat yang BODOH akan tetap sokong mereka. Inilah mentaliti orang MELAYU yang bertuankan UMNO. UMNO ibarat penyelamat dunia dan akhirat.

Orang MELAYU , CINA ,INDIA, KAKITANGAN KERAJAAN,SWASTA, BADAN BERKANUN,PENEROKA, NELAYAN ,DAN GOLONGAN MISKIN sedarlah wahai kalian semua, KERA JAAN BE END harus ditolak dalam PRU 13.Mereka ini hanya memperkayakan diri dan keluarga mereka sahaja. Kita yang berada dibawah inilah yang menanggung segala kerakusan mereka dalam mengaut harta rakyat.

Percayalah  pada pemimpun PR  yang akan sentiasa perjuang nasib rakyat. Slogan PR MENANG RAKYAT SENANG hendaklah digerakkan segera agar rakyat tahu apa yang kerajaan PR buat untuk memberi kesenangan pada rakyat walaupun kerajaan pusat belum boleh diambil alih.

Rakyat hendaklah menjadi TUAN bukan UMNO dan BE END . Marilah kita ajar BE END dalam PRU 13 nanti, agar nasib diri dan keluarga kita terbela. Janganlah mengharapkan pada KERA JAAN yang tidak mempedulikan nasib rakyat. Jangan lagi ditipu setiap kali pilihanraya.

Ingatan ini juga ditujukan pada puak-puak yang memberi sokongan kuat pada UMNO dan BE END satu persoalan yang nak dikemukakan ialah apa beza anda sokong BE END berbanding PAKATAN RAKYAT.  Kalau orang pakatan bayar minyak RON95 RM1.9 dan 2.30 bagi RON97 adakah anda berbeza? Kalau orang pakatan beli gula harga RM 2.10 adakan anda semua berbeza? Jika tiada beza kenapa masih nak menyokong KERA JAAN yang menipu rakyat. Cakap tak akan naik minyak RON95 sehingga hujung tahun tapi yang berlaku adalah berbeza. Tidakkah perbuatan ini menipu namanya. 

Semoga pemimpin PR akan terus memberikan penerangan yang jelas pada rakyat berhubung isu ini agar rakyat tahu muslihat disebalik kenaikan  yang dikatakan TAHAP GILA BxxI. 

HIDUP-HIDUP-HIDUP ISLAM

HIDUP-HIDUP-HIDUP RAKYAT

HANCUR-HANCUR-HANCUR BE END

Semoga MALAYSIA diselamatkan dari terus dipimpin oleh golongan yang menzalimi rakyat.

Wallahualam.



DD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive