Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Jun 08, 2011

UTUSEKS DAN BERITA BERTARAF TAIK PANDY KUTTY



Sahaja aku lawan Umno dan Utusan kerana PAS?

Saya bakaq a.k.a. ~penarik beca. Saya bukan ahli PAS. Saya hanya sokong dasar Islam, seruan Allahu Akbar dan usaha-usaha yang diredhai Allah s.w.t. dalam memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah serta mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Tu standard la. Semua orang Islam kena sokong sikap dan keinginan seperti itu. Soal depa buat ka, tak ka, atau takat ingin saja ka, tu urusan depa. Lagi pun, saya lawan Umno bukan kerana PAS, bukan kerana Pakatan Rakyat. Boleh syirik kalau aku buat gitu!

Saya lawan Umno kerana amar ma'ruf nahi munkar. Amar ma'ruf nahi munkar Allah yang suruh. Amar ma'ruf nahi munkar adalah amalan Islam yang menjadi hak demokratik saya. Ia selaras dengan Perkara 11(1) yang menyatakan "Tiap-tiap orang adalah berhak menganuti dan mengamalkan ugamanya..."

Laa... Bukan bab tu yang saya nak cerita.

Yang saya nak cerita ialah kisah saya bukan ahli PAS dan masuk dalam Facebook Ustaz Idris Ahmad. Dah dapat masuk, saya mengaku ahli PAS. Lepas tu, saya kata la apa saya nak kata. Malumlah, siapa-siapa pun boleh mengaku dia ahli PAS dalam FB itu.

Tup, tup lepas tu, dengan mengambil perdebatan saya yang berbohong menyatakan saya ahli PAS dalam FB Idris itu, Utusan Malaysia pun buat tajuk muka depan "PAS mula berbalah" berdasarkan berita tak ada class serta bertaraf hanyir dan lendir bertajuk "Gugur dasar negara Islam dikritik".

Saya bukan nak bela PAS. Macam mana PAS nak bela diri depa, itu urusan depalah.

Yang saya nak ulang cerita ialah kenapa Utusan sanggup buat berita bertaraf taik babi lagu tu? Sebelum ni, dah jenuh Utusan berbohong. Mengapa Datuk Seri Najib Tun Razak dan Biro Politik Umno yang diketuainya yang bertanggungjawab mengatur agenda Utusan tak ragu-ragu "main taik babi" sampai lagu tu sekali?

Jawapannya ialah untuk mewujudkan keraguan. Asalkan depa dapat mewujudkan keraguan terhadap musuh politik depa, Umno dan Utusan tak kira apa pun. Berita bohong ka, berita palsu ka, berita putar ka, berita yang lebih jijik dari taik babi ka, itu semua Umno dan Utusan tak peduli. Yang penting, mewujudkan keraguan di kalangan sasaran depa terhadap musuh politik depa.

Kalau anda orang Islam dan anda beriman kepada suruhan amar ma'ruf nahi munkar, anda kena dedahkan, kena cerita kepada orang ramai tentang buruk kelaku yang terkutuk itu - sanggup bohong, sanggup tipu, sanggup reka cerita, sanggup spin atau putar. Dan lebih buruk lagi, daripada memilih beriman kepada Allah, mereka kemudiannya memilih untuk beriman kepada pembohongan, penipuan, pemalsuan serta putar atau spin mereka itu. Punyalah jahat!

Contoh perangai syaitan itu ialah, ada media yang memutar-mutar berita untuk memberi gambaran kononnya Penolong Pengarah Jabatan Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed membunuh diri. Lepas tu, puak jahat tu beriman dengan spin mereka sendiri dan bermaki hamun pula dengan orang yang menolak atau tak percaya spin mereka. Memang syaitan!

Sebagai orang Islam yang diwajibkan amar ma'ruf nahi munkar, kita kena terangkan kepada semua orang buruk kelaku Utusan dan media-media Umno itu walaupun ada pemimpin PAS yang bertaraf pembesar dalam Majlis Syura Ulamanya yang begitu mesra Utusan.

Kita kena buat semua tu dalam keadaan kita tidak gila dan jahat. Kita pun gila dan jahat macam puak tu jugak kalau kita berniat "sahaja aku lawan Umno dan Utusan kerana PAS"! -penarikbeca


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive