Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 18, 2009

Polis Ambil Keterangan Dua Pembantu Exco Selangor



Polis Bukit Aman menyerbu dua pejabat Exco Selangor hari ini berhubung laporan polis kononnya pejabat mereka digunakan oleh anggota kongsi gelap dan membincangkan aktiviti-aktiviti haram.

Dua pejabat berkenaan ialah pejabat Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu dan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram, Ean Yong Hian Wah.

Pegawai polis dari Unit Siber Multimedia, Azizi Haji Abdul Halim, tiba di Pejabat Ronnie kira-kira jam 11 pagi dan mengambil keterangan daripada pembantunya, Siti Fairous Shohaime selama hampir 2 jam setengah.

Ketika soal siasat, Ronnie berada di Permatang Pasir untuk memberi sokongan kepada calon Pakatan Rakyat yang bertanding.

Pegawai polis itu juga dilihat turut membawa pulang buku pelawat asal dan beberapa salinan dokumen daripada pejabat Ronnie.

Seorang lagi pegawai polis dari Unit Siasatan Jenayah Kormersil, Superintenden Mohamed Osman pula memasuki Pejabat Ean yang bersebelahan pejabat Ronnie di tingkat 15, pada kira-kira jam 12.30 tengah hari.

Mohamed mengambil masa sejam untuk mendapatkan keterangan daripada Ean dan pembantunya, Norazah Ismail.

Ean yang ditemui berkata, soal siasat ini dilakukan berikutan dakwaan Ahli Parlimen Wangsa maju, Wee Choo Keong, baru-baru ini bahawa ada pejabat Exco Selangor digunakan sebagai tempat perbincangan kumpulan kongsi gelap.

“Superitendent Mohamed dari JKJK Bukit Aman datang ke pejabat saya untuk membuat siasatan mengenai satu laporan yang telah dibuat tentang isu pejabat Exco yang digunakan oleh ahli-ahli kongsi gelap untuk berbincang mengenai aktiviti-aktiviti haram. Siapa yang buat laporan polis,pegawai tersebut tidak mahu memberitahu.

“Mereka telah mengambil keterangan pembantu tadbir saya, Puan Azah dan akan bertemu dengan saya jika perlu selepas ini. Proses ini mengambil masa selama satu jam bermula daripada pukul 1.30 petang hingga ke pukul 2.30 petang"katanya.

Menurut Ean, pihak polis juga akan meneruskan siasatan terhadap exco lain berikutan tiada exco khusus yang disebut dalam laporan polis berkenaan.

Ean berkata, pihaknya akan terus bekerjasama dengan polis untuk memudahkan siasatan.

Dalam pada itu, Ean turut melahirkan rasa terkilan dengan pihak polis yang tidak mengambil sebarang tindakan berhubung laporannya mengenai kenyataan sebuah laman blog yang mengelirukan berhubung peruntukan ADUN.

Blog berkenaan mengaitkan Ronnie dan Ean dalam skandal salah guna peruntukan DUN di Sungai Pelek dan Sungai Panjang.

Ean berkata pihak polis lebih menumpukan siasatan kepada pejabat Exco Selangor, berbanding laporan yang mereka kemukakan.

“Sampai hari ini polis belum lagi ambil keterangan dari Ronnie dan saya. Malangnya polis telah menjalankan siasatan tentang ahli-ahli kongsi gelap telah menggunakan bilik exco untuk buat perbincangan.Apakah keutamaan mereka?Adakah laporan polis dibuat oleh wakil rakyat Pakatan Rakyat mereka tidak akan membuat siasatan tetapi laporan polis ataupun tekanan daripada Barisan Nasional mereka akan membuat siasatan dengan segera,"katanya.

tvselangor


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive