Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, April 06, 2010

Najib Amal Pendekatan Populis Urus Ekonomi Negara


SHAH ALAM 4 APR: Datuk Seri Najib Razak tiada keazaman dalam merubah landskap ekonomi negara sebaliknya mengambil pendekatan populis dengan memutar belit fakta dan cuba memberi gambaran, kononnya ekonomi negara makin pulih.

Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Phua membuat kesimpulan itu sambil melabelkan Perdana Menteri berkenaan sebagai gagal sama sekali membawa Malaysia keluar dari kemelut ekonomi secara tuntas.

"Najib sama seperti kerajaan terdahulu. Tidak ada keazaman untuk selesaikan maslah ekonomi," katanya ketika ditemui selepas program Fokus Berita TV Selangor, hari ini.

Jika sebelum ini, katanya, Najib mendabik dada mencanang pertumbuhan ekonomi negara 4.5 peratus untuk suku tahun pertama tahun ini, hakikatnya ia dicatat selepas suntikan RM67 bilion melalui pakej rangsangan ekonomi.

Malah, beliau berkata, Najib memilih untuk memerintah dalam gaya yang penuh popular apabila beberapa kali menarik balik dasar yang dirancang kerajaan Umno BN tapi tidak disenangi rakyat, umpamanya Cukai Perkhidmatan dan Barangan (GST).

Beliau menyifatkan ia semata- mata taktik Perdana Menteri itu untuk memenangi hati rakyat bagi meletakkan Najib kononnya seorang pemimpin yang memahami jerih perit rakyat.

Hakikatnya, pendekatan ekonomi yang dibawa Najib termasuk cadangan pelaksanaan Model Ekonomi Baru (MEB) hanya langkah ke belakang, malah mempertaruh kepentingan rakyat apabila sanggup menggunakan dana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

"Jadi, azam Najib untuk tukar lanskap ekonomi langsung tak ada," tegasnya.

tvs





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive