Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, November 04, 2009

1 dari 3 pelajar perempuan terbabit aktitiviti seks | Nizar News



Oleh DESMOND DAVIDSON

KUCHING: Seorang daripada tiga orang pelajar perempuan sekolah menengah yang mengambil bahagian dalam kajian Universiti Malaya sedekad yang lalu mengakui pernah terlibat dengan aktiviti seks.

"Jika itu berlaku sedekad lalu, bayangkan apa yang berlaku hari ini," kata penyelidik psikologi kanak-kanak Dato' Dr Chiam Heng Keng memberitahu New Sunday Times sewaktu Seminar Biro Wanita Sarawak bertajuk "Latihan Ke Atas Kanak-Kanak Mengenai Keselamatan Pribadi".

Pada waktu kajian mengenai tingkah laku anak gadis berusia 12 hingga 18 tahun itu dijalankan Dr Chiam merupakan seorang profesor Psikologi Sosial di universiti berkenaan. Beliau sekarang merupakan pesuruhjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam).

Dalam taklimatnya mengenai "Menghadapi Realiti Hari Ini" Dr Chiam berkata: "Ia memberikan perasaan tenteram kepada gadis-gadis ini kerana kawan-kawannya yang lain turut melakukannya, dan ia tidak lagi salah kerana orang lain melakukannya."

Dr Chiam berkata memandangkan kegiatan seks tidak lagi asing di kalangan pelajar, beliau khuatir pelajar-pelajar sekolah rendah juga akan turut melakukannya pada masa akan datang.

Beliau berkata, kajian mendapati sesetengah pelajar mendakan seks untuk suka-suka, tetapi ramai yang melacurkan diri untuk mendapatkan wang bagi membeli barang-barang mahal seperti telefon bimbit dan pakaian berjenama.

Adalah mengejutkan katanya, pelajar-pelajar ini tidak pergi ke taman atau tempat awam untuk melakukan seks.

"Mereka melakukannya di rumah."

Justeru, Dr Chiam menasihatkan ibu bapa supaya lebih berhati-hati apabila anak-anak mereka membawa pulang rakan-rakan yang berlainan jenis ke rumah 'untuk belajar'," katanya.

Adalah lebih baik tidak membenarkan mereka menggunakan bilik tidur untuk membuat kerja mereka, sambungnya.


detikdaily


Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive