Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, November 13, 2009

Ada ka patut dia kata hanya pandai berdoa saja | Nizar News



Pembangkang Didapati Sokong Gagasan 1Malaysia, Kata Muhyiddin

YAN, 12 Nov (Bernama) -- Gagasan 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebenarnya telah mendapat sokongan rakyat daripada semua golongan termasuklah pemimpin parti-parti pembangkang.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata rakyat dan pemimpin parti-parti pembangkang sedar dan tahu bahawa gagasan itu bukanlah retorik politik malah ia telah dilaksanakan sebagai satu dasar yang baru oleh kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Kita tidak pernah dengar pembangkang menolak gagasan 1Malaysia kerana mereka tahu ia bukanlah retorik dan sekarang ia telah menjadi satu tagline yang begitu berpengaruh," katanya ketika melancarkan Kempen Gerak Mesra 1Malaysia "BN Menang, Kedah Senang," anjuran BN negeri di sini Khamis.

Katanya rakyat menerima gagasan 1Malaysia sebagai satu pendekatan baru dalam kerajaan untuk meliberisasikan ekonomi dan pembangunan sosial.

Beliau berkata rakyat mula sedar bahawa pakatan pembangkang yang memerintah beberapa buah negeri termasuk di Kedah kini tidak mampu untuk membangunkan negeri.

Muhyiddin berkata beliau sendiri bimbang dengan ketidakmampuan kerajaan Kedah sekarang untuk meneruskan projek-projek yang dirancang oleh kerajaan pimpinan BN sebelum ini dan rakyat terpaksa menerima kesannya.

Katanya semasa di bawah pemerintahan BN dahulu, kerajaan negeri terpaksa memohon bantuan daripada kerajaan pusat kerana Kedah tidak mempunyai hasil pendapatan yang cukup untuk projek pembangunan.

"Saya bimbang Kedah jadi macam Kelantan, negeri paling mundur di Malaysia, Nik Aziz (Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat) hanya pandai berdoa tetapi tidak tahu mentadbir dan disebabkan itu apabila rakyat berjumpa dengan saya di Manek Urai, mereka memohon bantuan termasuklah untuk membaiki masjid dan membina jambatan," katanya.

Timbalan Perdana Menteri berkata atas dasar rakyat diutamakan, kerajaan pusat tetap membantu rakyat Kelantan dan membina jambatan di Manek Urai walaupun tewas pada pilihan raya kecil di kawasan itu baru-baru ini.

-- BERNAMA


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive