Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, November 14, 2009

Fitnah Skandal RM 3 Billion Keatas Anwar – Khairy Mesti Pohon Maaf


KUALA TRENGGANU - Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (AMK) mendesak desak Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin , Pemuda Umno, S.Nallakarupan dan S. Vigneswaran memohon maaf secara terbuka kepada Ketua Umum PKR


Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas kenyataan fitnah skandal RM 3 billion

Timbalan Ketuanya, Fariz Musa berkata, kenyataan yang telah dibuat oleh Bekas Pengarah Siasatan BPR, Abdul Razak Idris, membebaskan Anwar daripada tuduhan skandal akaun bank luar negara.

Menurutnya, Abd. Razak dalam kenyataannya memberitahu mahkamah tinggi, tuduhan yang dilemparkan ke atas Anwar adalah tuduhan yang tidak berasas.

Fariz berkata, menurut Abd. Razak, BPR (sekarang SPRM) telah menyiasat perkara itu ekoran dakwaan yang dibuat dalam akuan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Abdul Murad Khalid.

Abd. Rzak juga mengaku, sepasukan pengawai BPR telah ke Singapura dan United Kingdom untuk menyiasat dakwaan tersebut yang terbukti adalah tidak benar dan tidak berasas .

Oleh itu, Fariz berkata, Angkatan Muda Keadilan (AMK) mengalu-alukan kenyataan Bekas Pengarah Siasatan BPR tersebut dan menyifatkan ianya telah menjernih dan membersihkan imej Anwar Ibrahim yang telah dicemarkan oleh Pemuda UMNO/BN dan beberapa individu serta media yang dikuasai UMNO/BN.

”Pemuda UMNO/BN dan beberapa individu serta media yang dikuasai UMNO/BN, telah memfitnah Ketua Umum dengan tujuan serta berniat jahat,

”menaburkan fitnah terhadap beliau selama ini dengan mengaitkan beliau dengan skandal RM3 billion tersebut,”jelasnya dalam satu kenyataan media yang diedarkan semalam 13 November.

Oleh yang demikian, katanya, adalah amat wajar Khairy Jamaludin , Pergerakan Pemuda UMNO , Datuk S.Nallakarupan dan S. Vigneswaran (Bekas Ketua Pemuda MIC) bertanggungjawab di atas kenyataan dan tindakan jahat , kotor dan jijik itu.

Justeru , beliau mewakili AMK, mendesak agar Khairy Jamaludin , Pergerakan Pemuda UMNO , S.Nallakarupan dan S.Vigneswaran mesti membuat kenyataan permohonan maaf secara terbuka kepada Anwar.

Disamping itu, beliau bertegas mendesak kerajaan agar membentuk sebuah Suruhanjaya Bebas bagi menyiasat harta kekayaan dan kewangan Khairy Jamaludin sepertimana kenyataan AMK pada 14 Oktober 2009.

Katanya, agenda fitnah untuk menjatuhkan maruah dan kredibiliti Datuk Seri Anwar Ibrahim ternyata gagal .

buletinonline


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive