Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, November 14, 2009

BN dah lama Menang, KEDAH tak Senang-Senang pun | Nizar News



oleh PKWR Jerai

BN DAH LAMA MENANG, KEDAH TAK SENANG-SENANG PUN. Sepatutnya itulah slogan yang Umno Kedah kena lancar pada 12 November ni.


Nak nafi apa lagi? Hakikatnya BN dah menang dan perintah Kedah lebih 50 tahun dulu, sejak Malaysia masih lagi Tanah Melayu.

Pasai apa selama 51 tahun tadbir Kedah, Umno tak dak usaha untuk senangkan rakyat di negeri jelapang padi ini? Ramai rakyat Kedah tergolong dalam kategori orang susah, tak senang-senang dari dulu sampai la ni.


Bila PR ambil alih perintah Kedah Mac 2008 lalu, lepas wakil-wakil rakyat dPR membuka pusat khidmat, ramai yang pakat terkam pusat khidmat dan mohon bantuan itu dan ini, ada yang nak mohon bantuan JKM, ada yang nak mohon zakat, ada yang nak mohon perbaik rumah dan tak kurang juga yang mintak duit buat belanja harian.


Majoriti yang memohon masa tu adalah orang Umno yang susah lama dah, susah zaman Umno dan BN perintah lagi. Kita tanya pasai apa tak mohon sebelum ni? Jawapannya, dah mintak tapi..... depa pun tau walaupun ahli Umno tapi bukan kroni, susah macamana pun payah nak dapat bantuan.


Umno boleh ambik data permohonan bantuan untuk rakyat susah dengan agensi-agensi seperti JKM, Pejabat Zakat, Pejabat Daerah atau apa-apa agensi yang iktiraf wakil rakyat PR. Mula dari April 2008 sampai ke hari ini bertimbun permohonan yang dah dibuat, ada permohonan yang dah lulus dan ada lagi yang masih dalam proses.


Rakyat Kedah sepatutnya dah lama senang kalau Umno/BN tak menyeleweng hasil negeri. Buktinya laporan audit 2008, tak sampai setahun memerintah kerajaan PR di bawah Dato' Seri Ustaz Azizan boleh tingkatkan hasil negeri sebanyak 205%. Itu baru 9 bulan, kalau genap setahun tentu boleh cecah 275%. Guna formula paling senang, 275% kali dengan 50 tahun, tentu banyak hasil negeri kalau Umno/BN tak seleweng dulu, rakyat Kedah tentu dah senang.


Umno/BN kena malu la sikit kat Ustaz Azizan, dok tak duduk mai nak bagitau rakyat Kedah akan senang lenang kalau BN menang. Nah ambik pantun 2 kerat ni...


Wanita Umno pakai tudung merah
Piiiiiiiiiiiiiiiiiirrrrrrrrrraaaaaaaaahhhhhhhhh


Admin : nak tanya sikit.. TPM mai rasmi slogan tu kat SMK Agama YAN... Tak salah ka guna kawasan sekolah Untuk Lancar Slogan POLITIK... pie la sewa Padang Awam Guar Chempedak tu kaa.. Pantai Murni kaa..


utaraonline


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

3 ulasan:

  1. Salam Ziarah..

    Sedapnya mengata,nak jawab sikit, awat hempa rasa dok tak senang ka masa BN memerintah.Setahu aku la puak-puak hempa ja yang rasa tak senang rakyat tidak kan.Pasai ramai rakyat dok pi minta bantuan dekat hempa PAS oiii pasai dalam manifesto hempa nak buat negara kebajikan jadi hempa kena la melayan rakyat-rakyat yang memerlukan bantuan.Hempa kata Kedah dah ok masa PAS memerintah la ni yang aku tau apa satu pun hempa tak buat yang banyak gambaq Billboard MB.Tok sah dok cakap besaq la PAS woii hempa memerintah baru setahun jagung jangan riak tinggi diri sangat.Segala pembangunan yang BN dah buat hempa lupakan.Hempa masuk dok goyang kaki saja la ni tak gaduh pikiaq apa yang penting hempa dok buat ceramah nak muhong rakyat lepas tu kutip derma.Yang tu ja hempa tau.Sapa-sapa nak lepas geram atau nak bagi pendapat dipersilakanlah ye........oppppppppp lupa aku nak jawab pantun hempa




    MUSLIMAH PAS PAKAI PURDAH,
    Pooooooooooorrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. BatuKawanDude14/11/09 12:36 PTG

    Apsal poyo sgt syeikh?? Goyang kaki kepala hotak lu ka? Kompom bkan orang utara..hangpa=hempa?? Tlglah jgn jd murtad kpd ngeri hang sndri,wat mlu ja..bkan orang Kedah jgn dok komen cam hang tera sgt baiiiii...xtau pa bek diam..Nabi Muhammad pun ada berpesan..berdiam diri itu lebih baik dari berkata-kata..serrrrrr

    BalasPadam
  3. hempa hempa hempa ................. mai mana loghat macam ni, kak chah tak penah dengaq pun.......

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive