Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, November 12, 2009

Pakatan Rakyat Terima Positif Akuan Bekas Pengarah BPR | Nizar News



Tindakan Bekas Pengarah Siasatan BPR, Abdul Razak Idris, membebaskan mantan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada skandal akaun bank luar negara berjumlah 3 billion ringgit atau mempunyai kaitan dengan kepentingan barat mendapat reasksi positif ahli parlimen Pakatan Rakyat.
Beberapa ahli parlimen Pakatan Rakyat yang ditemui di lobi parlimen hari ini mengalu-alukan tindakan bekas pengarah siasatan agensi pencegah rasuah yang kini dikenali sebagai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) itu, sambil menyifatkan ia sedikit sebanyak telah menjernihkan imej mantan timbalan Perdana Menteri itu.

" Pertama sekali saya mengalu-alukan kenyataan daripada SPRM tersebut. Walau bagaimanapun jika kita menoleh ke belakang melihat sejarah tentang kenyataan tersebut timbul dalam ruang awam, pertama sekali kita lihat ia bermotifkan Anwar Ibrahim ini seorang perasuah yang hebat", ujar ahli parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusuf.

Razak dalam kenyataannya hari ini memberitahu mahkamah tinggi, tuduhan yang dilemparkan ke atas Anwar adalah tuduhan yang tidak berasas.

" Apa yang menarik, isu yang sama diulang berkali-kali, boleh dikatakan setiap hari oleh media-media dan yang paling parah lagi ialah setiap kali pilihanraya isu ini ditimbulkan sehinggalah baru-baru ini ianya ditimbulkan oleh Khairy Jamaluddin sendiri. Dan bagi saya kalau Khairy Jamaluddin tahu kenyataan SPRM ini, Khairy perlu memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim".

Media arus perdana sebelum ini sering menghebahkan cerita kononnya Anwar terlibat dalam skandal 3 bilion ringgit dan mempunyai kaitan dengan kepentingan barat malah ianya kerap kali diulang apabila tiba musim pilihanraya.

Sementara itu bagi ahli parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid pula, tuduhan yang dilemparkan ke atas Anwar hanyalah permainan politik semata.

" Apa yang dibuat ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim ialah retorik. Kita tahu siapa Datuk seri Anwar dalam bidang kepimpinan. Kalau Anwar terlibat tentu dia telah ditangkap pada zaman Mahathir tetapi kerana tidak ada, saya melihat ini secara keseluruhan, mereka akan menyerang Datuk seri Anwar habis-habisan".

Malah Abdullah Sani berpendapat, kerajaan Malaysia harus dipertanggunjawabkan sepenuhnya atas fitnah yang telah dilemparkan ini.

" Sebenarnya kerajaan harus bertanggungjawab 100 peratus dan mereka yang mengangkat kes ini harus dihukum termasuk Ketua Pemuda UMNO itu sendiri".

Razak, 60 tahun yang kini telah bersara tetapi menjadi pengarah dalam beberapa syarikat berkata, BPR telah menyiasat perkara itu ekoran dakwaan yang dibuat dalam akuan bersumpah bekas penolong gabenor Bank Negara, Abdul Murad Khalid.

Katanya sepasukan pengawai BPR telah ke Singapura dan United Kingdom untuk menyiasat dakwaan tersebut.

Bekas pegawai kanan BPR itu memberi keterangan dalam kes saman fitnah RM100 juta yang difailkan oleh Anwar terhadap News Straits Times

tvs


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive