Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, November 12, 2009

Ramai 'berebut' nak bawa Tok Guru ke Mekah | Nizar News



Nik Aziz akui tunai haji atas biaya individu

KOTA BHARU – Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau bersedia menerima tawaran untuk mengerjakan haji daripada sesiapa sahaja asalkan tidak menyalahi perlembagaan Suruhan Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Mursyidul Am Pas berkata, sebelum ini pun dia jarang ke Makkah dengan belanja sendiri memandangkan ada sahaja individu yang ingin membawanya ke Tanah Suci.

“Orang nak bawa saya pergi Makkah, kenapa saya nak tolak. Saya pergi ke Makkah ni jarang belanja saya sendiri. Orang tolong bayar. Semua orang berebut (nak bawa ke Makkah).

“Selipar saya pun orang ambil. Dia kata bukan curi tapi nak ambil berkat. Selipar saya di rumah saya tak boleh letak bawah, letak habis tak dok (hilang),” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di sini, semalam.

Beliau berkata, sudah bertahun-tahun beliau diminta oleh orang-orang tertentu untuk pergi ke Makkah.

“Bertahun-tahun saya diminta oleh orang tertentu untuk pergi ke Makkah. Tahun ini dua orang nak hantar ke Makkah,” katanya.

Beliau berkata demikian kita diminta mengulas dakwaan pihak tertentu yang mengatakan beliau yang akan berangkat ke Tanah Suci bagi mengerjakan haji tahun ini ditaja oleh individu tertentu.

Menurut dakwaan itu, Nik Abdul Aziz ditaja menunaikan haji dengan tiket ‘VVIP’ yang harganya mencecah RM65,000 seorang.

Ketika ditanya, adakah ia akan menimbulkan rasuah, Nik Abdul Aziz berkata, tidak timbul soal rasuah.

“Tidak timbul rasuah. Biar tentu dulu, kalau tentu rasuah saya tolak. Biar tentu rasuah benda apa (atas apa). Dia nak bawa. Dia nak bayar tambang.

“Alasan dia nak bawa saya, saya tidak tahu. Tahun depan pun ada lagi yang nak bawa,” katanya.

sinarharian


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. biaq p la depa nak bawak dia p mana pon..lagi pun dia jarang p mana2 sgt..dok kelantan ja, asek bagi ceramah. aku rasa kalau aku ada duit la..aku pun tringin nak bawak dia p paris pulak..jalan2 tengok orang2 kat sana..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive