Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, November 09, 2009

UMNO perlu sertai Pas demi perpaduan Melayu | Nizar News


SHAH ALAM - Kekuatan Melayu Islam bukan bergantung pada penyatuan dua parti politik, Pas dan UMNO tetapi kekuatan Melayu Islam akan kukuh apabila UMNO menyertai Pas.

Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib berkata, apabila UMNO menyertai Pas, semua perkara selesai dan suara orang Melayu Islam akan menjadi satu.

Menurutnya, konteks ini tidak memerlukan ’pakatan senyap’ atau ’pakatan terbuka’ kerana jelas perpaduan ummah akan wujud bila parti politik Melayu (UMNO) sertai Pas.

“Kita amat menitikberatkan perpaduan ummah dan itu yang kita lakukan selama ini. Malah kita mengharapkan supaya Islam terus menjadi nadi perjuangan.

“Sebab itu kita mahu UMNO sertai Pas, sama-sama berjuang demi Islam, tapi jika mereka bersetuju sertai kita, mereka harus ubah dasar yang selama ini berjuang atas dasar kebangsaan kepada dasar Islam.

“Lagipun terbukti fahaman kebangsaan mereka itu ‘memporak-perandakan orang Melayu. Jadi untuk apa lagi dasar yang merugikan orang Melayu ini perlu dipertahankan lagi,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Beliau berkata demikian mengulas pandangan Pensyarah Universiti Pertahanan Nasional, Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah dalam blognya di ridhuantee.blogspot.com bertajuk ‘Untungnya bersatu dalam senyap’.

Beliau yang juga Pesuruhjaya Pas Terengganu berkata, ’pakatan senyap’ atau terbuka tidak harus diperkatakan lagi dalam kalangan ahli Pas.

“Sama seperti isu kerajaan perpaduan, isu itu telah lama tutup buku. Jika ada yang masih membincangkannya, tentu dia bukan kalangan Pas,” katanya.

sinarharian

Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive