Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Jun 01, 2010

Akibat percayakan seorang 'ustaz', gadis jadi mangsa cabul

KUALA TERENGGANU 31 Mei - Akibat percayakan seorang 'ustaz' untuk membantu menyelesaikan masalah dengan teman lelakinya, seorang pelajar perempuan sekolah menengah dicabul ketika menerima 'rawatan' lelaki itu.

Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Supritendan K. Manoharan berkata, mangsa mengenali suspek berusia 38 tahun baru-baru ini, yang merupakan fasilitator di sebuah kem motivasi.

Katanya, kerana percayakan suspek, mangsa yang berusia 17 tahun menceritakan masalahnya iaitu sukar melupakan teman lelakinya sehingga terjejas pelajaran.

"Ustaz tersebut mengaku boleh merawat secara tradisional dan menelefon mangsa untuk melakukan rawatan di rumahnya, 21 Mei lalu.

"Dalam rawatan itu, mangsa diminta supaya menyediakan dua botol air dan tidak memakai seluar dalam," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Beliau memberitahu, ketika melakukan 'rawatan' tersebut, suspek menyentuh dada dan memeluk pinggang mangsa.

"Selain itu, ustaz tersebut juga meramas punggung dan buah dada selain kemaluan mangsa.

"Mangsa turut diminta mencium pipi suspek selepas rawatan. Gadis itu hanya mengikut arahan kerana menyangka ia sebahagian daripada rawatan," ujarnya.

Manoharan berkata, mangsa yang merasa curiga dengan rawatan pelik itu kemudian menelefon agensi perunding di tempat suspek tersebut bekerja.

"Namun dia dimaklumkan suspek telah dipecat 12 Mei lalu kerana telah jauh terpesong. Mangsa lalu membuat laporan di Balai Polis Gong Badak di sini, pada pukul 12.30 tengah malam kelmarin.

"Mangsa bersama ibu bapanya serta majikan suspek kemudian membuat perangkap dengan menelefon suspek dan menahannya di rumah itu," katanya.

Beliau memberitahu, suspek ditahan reman sehingga 3 Jun ini untuk siasatan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.



Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive