Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mac 20, 2011

Lawak Ahad: Dari Kuala Nerang



Sorang pelancong mat saleh dok kayoh basikal nak menuju ke Pedu Lake Resort.
Bila sampai kat Kuala Nerang,dia berenti untuk bertanya pada seorang pakcik tua yang kebetulan berada kat tepi jalan tu.

Mat saleh: excuse me sir,how much of kilometer that need to go from here to Pedu Lake?

Pakcik tua: tak thu dehh...(tak tahu dalam loghat Kuala Nerang)

Mat saleh: hah?? what?? take two days??? oh my god...its very damn far..i think better i going back to Alor Setar....

Lepas pakcik tua tu berlalu pergi,kelihatan mat saleh tu pun pusing basikal dan berkayuh balik ke Alor Setar.Terkena dia dengan pakcik Kuala Nerang tu...padahal Pedu Lake tu dah dekat dah tu...kah!kah!kah!


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

5 ulasan:

  1. hmmmmmmm.....bila hang buat lawak lagu nih..aku teghingat satu ari masa aku pi pekan nat(sabtu) kola neghang
    ada soghang makcik tu masuk kedah juai handphone nak sughoh pekerja kedai tu tengok h/p dia pasai bateri cepat hilang kuasa.
    dia pun ceghita baghu saja charge dan cepat penuh tapi cepat pula habis cakap takdan 5minit.
    selepaih membelek h/p tu,pekerja kedai tersebut(keturunan siam)berkata.."bateri makcik dah ghosak,KENA BOHLILIEN..
    betoi ka hang habarq ni,mak cik tu tanya..
    budak sian tu pun kata"betoi aihh...lepaih BOHLILIEN makcik bolih guna.
    maka makcik tu pun balik dan minta tolong cucu dia belikan sebungkuih lilin dan teghuih membakarq dan titikan lilin ataih bateri h/p.
    esok pagi2 lagi makcik tu pi kedai h/p dan maghah sakan kata pererja tu mohong.
    rupa2nya perkerja tersebut sughuh beli lain..maknanya beli baghu la bateri bukan bohlilien..(loghat siam camporq kola neghang).
    BOHLILEIN=BELI LAIN.

    paklongchin

    BalasPadam
  2. memang sakit perot la pepagi ni dgn hangpa dua

    BalasPadam
  3. Kah!kah!kah! paklongchin buat lawak siam hehehe..

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama4/4/11 3:43 PTG

    Ni ada satu cerita sorang pak cik pi hospital.lepaih buat pendaftaran jururawat tu pun cakap dekat pak cik tu:

    Jururawat: Pak cik pi tunggu di Bilik A.

    Pak cik: Tima kasih....

    Dah lama tunggu pak cik tu pi la jumpa jururawat tu dan bertanya:

    Pak cik: Lama dah tunggu ni doktor tak pangilx lagi.

    Jururawat: Nanti saya check.....Nama pakcik dah lama dipanggil..pakcik tunggu di mana.

    Pakcik: Bilik air (dalam loghat kelantan)

    Jururawat: Kalau bilik A pasai apa pakcik tak dengar org panggil nama pakcik.

    Pakcik: Mana ada org datang panggil nama pakcik, yg pancik nampak org masuk keluar saja yg ada.

    Jururawat: Bilik mana satu pakcik tolong tunjuk.

    Pakcik tu pun bawa jururawat tunjukkan bilik tersebut.

    Pakcik: Ni bilik yg pakcik tunggu.

    Jururawat: Ini bilik air bukan bilik A.

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama9/7/12 2:39 PTG

    xlawak langsung...puuuuiiiiihhhhhh

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive