Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mei 21, 2013

Bavani Gadis India Berjuang Demi Adam Adli Versi Nak Masuk Lokap

Penangkapan Adam Adli telah menyatukan bangsa seluruh malaysia. Tengok sini, seorang gadis india Bavani menyatakan dia juga Adam Adli dan minta pihak berkuasa memasukkannya dalam lokap. Bagi aku, penangkapan Adam Adli adalah tidak adil, ini kerana ramai lagi ahli politik lain yang mengeluarkan kenyataan hasutan. Pelbagai jenis hasutan yang boleh menggugat negara, tetapi kenapa pelajar yang ditangkap.
Amat memalukan jika ahli politik yang secara terus mengeluarkan kenyataan yang boleh mengganggu gugat, tetapi tidak ditangkap. Kalau aku cakap, aku dituduh menuduh pula. Tapi ko google la sendiri apa yang ditulis oleh macai umporn.
sumber: http://bankami.blogspot.com/2013/05/ban-politik-bavani-gadis-india-berjuang.html

26 ulasan:

  1. yenadeyy! lagi baik aci berjuang utk tingkatkan kaum india kat estet la deyy!kalau student ada masa free kasi turun sama kwn2 bikin tution sama india punya budak sekolah la deyy!amaa apaa .podahh!

    BalasPadam
  2. Hebat Malaysia ni. . . . . asyik cerita Cina , Melayu, Cina Melayu . . . .tiba tiba muncul gadis Tamil sebagai pejuang. . . . .nescaya ratusan ribu akan mengikuti jejaknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BUKAN PEJUANG LA BODOH. PELUANG. ADA PELUANG UTK TONJOLKAN DIRI DAN ADA PELUANG UTK PROMOSIKAN DIRI.

      Padam
    2. PEJUANG YANG TULIN LAHAT DATU ADA BERANI MEMPERTAHANKAN NEGARA ALLAH HU AKBAR

      Padam
  3. Ini anak bangsa malaysia, bukan lagi melayu cina india saja.... Anak india ini ketahui jelas bahawa politik tidak sehat masa kini akan memberi kesan burok kepada semua bangsa termasok melayu yang paling ramai miskin dan termiskin. Rakyat tidak memerlukan pemimpin bahalol.....

    BalasPadam
  4. Setuju! Semua anak malaysia melayu cina india harus menolak politik tidak sihat spt mengadakan perhimpunan yg boleh...diulangi boleh mencetuskan huru hara. Bersih salah satu cth.Org melayu yg miskin harus dibantu dan diri sendiri yg berusaha mencari peluang utk tingkatkan ekonomi. Apatah lagi melayu yg diberi keistimewaan, kita ada bantuan iks etc. Jgn pula disebabkan malu nak berniaga, tak mampu nak bersaing, hasad dgn melayu yg lebih income kerana usahannya dn giat mencari peluang, lalu menyalahkan org lain serta mengharapkan segalanya free. Dah dibagi uitm, ipta kerajaan, ipt swasta, diberi ptpn, maka berusaha lebih gigih lagi. Jadilah melayu yg tajam berfikir dan tidak mudah trpesona dgn ucapan2 yg semua ketahui sesetengah manusia mmg bijak perdaya melalui kata2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya...brg naik.cukai naik apa cerita??klau dah abis blajar pun mnanggung hutang camna caranya...klau smua tu xda..insyallah lebih tajam pemikiran yg bole dkluarkan....

      Padam
  5. Yang tinggal hanya melayu umno yang dah haprak mcm babi tunggal saja asyik menyondol mencari cacing dalam kubang najis sendiri. Umno yang SHIT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Marah nmpk bang? Spm dulu dpt berapa? Pkr gombak bwh azmin tegaskan, ini bukan cara kita ahli pkr menghamun. Kita harus kuat bersatu dan masa ini bukan lagi masa utk berhimpun. Masa utk bekerja menuju pru14. Jadikan hj hadi sbg teladan. Terima qada dn qadar..

      Padam
  6. Kesian mak bapak sapien. Dah tanya mak bapak tak, atuk2 brader, masa diaorg idup bwh umno dulu, diaorg menyondol mcm babi mncari cacing? Biar betui nih....dah bwk berubat tak? Menda2 jd mcm babi ni boleh jangkit tu yg jd sapien kut. Insyaallah boleh diubat ni, jgn risau..mlm sblm tido baduh kaki.pesan org tua2 tu...

    BalasPadam
  7. Kesian mak bapak sapien. Dah tanya mak bapak tak, atuk2 brader, masa diaorg idup bwh umno dulu, diaorg menyondol mcm babi mncari cacing? Biar betui nih....dah bwk berubat tak? Menda2 jd mcm babi ni boleh jangkit tu yg jd sapien kut. Insyaallah boleh diubat ni, jgn risau..mlm sblm tido baduh kaki.pesan org tua2 tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni mesti orang umno sebab tu terasa sangat. Hahaha sondol la umno wooi jgn x sondol mcm babi tu. Masih ada sisa lagi dalam kubang najis tu. Ni nak bagi tau la Alhamdulillah la datuk nenek aku ahli Pas seumur hidup yang mati dah pon ahli Pas seumur hisup jgak. Ni yang hidup pon ahli Pas seumur hidup jgak. Sondol la ya hang umno dalam kubang najis tu. Ooop lagi satu tanah pusaka depa ada lagi la. X jual lagi mcm sesetengah orang umno kat tempat aku

      Padam
    2. Dak aih. Org pas ke mcm ni? Mcm tak pas je. Aku pkr. Apa ada hal. Pengikut yg maki hamun mcm ni la perosak pakatan. Ingat ucapan azmin 2 tahun dulu tak? Kita pakatan kena tunjukkan teladan, bukan ikut budaya umno maki hamun.

      Padam
    3. Betui hang kata. Pas dak camni. Ini pas spender stopa la ni. Akai tadak..

      Padam
    4. Maki hamun? Tunjukkan ayat yang hang kata maki tu. Lagi satu kalau hang Pkr mana pi semangat keadilan yang sepatutnya ada pada seorang pejuang. Kalau ayat fitnah mm anon 9.25 tu memang la aku nak maki. Haramjadah la hang ni umno munafik.Sifat fasik hang ni yang menghina seorang individu akan dihisab diakhirat kelak

      Padam
  8. Kesian mak bapak sapien. Dah tanya mak bapak tak, atuk2 brader, masa diaorg idup bwh umno dulu, diaorg menyondol mcm babi mncari cacing? Biar betui nih....dah bwk berubat tak? Menda2 jd mcm babi ni boleh jangkit tu yg jd sapien kut. Insyaallah boleh diubat ni, jgn risau..mlm sblm tido baduh kaki.pesan org tua2 tu...

    BalasPadam
  9. Kalau nk copy paste mcm ni x dak modal nk jwb ka. Jgn jadi bacul mcm papagomo tu dah la. Ni nk tanya ni yg jadi tnpa nama gmbr pon x dak ni hang bangla umno ka burma umno ni. Orng umno mcm hng ni mna da teloq nk taruh gmbr sendiri. Darai ka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Muka pun kelat semacam je ni. Orang pas ke ni? doa qunut hafal tak?

      Padam
  10. Salute la sama bavani. Tak takut mcm cai umno asyik sondol saja. Beliau sanggup membela nasib anak melayu yang ditindas. No racism

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasis. Adoi hang ni. Baru dpt berpakat dgn dap, dah mula malu nak tulis bahasa melayu. Malu kaa? Tak pa no,.janji masyukk macam mat sabun.

      Padam
    2. bravo sapien gua sokong lu

      Padam
    3. Anak melayu tu tak payah dibela. Sendiri menyusahkan diri dan masyarakat.

      Padam
    4. Hei sapien ... Umno tak menyondol.... Yg menyondol tu bapak tiri kau.....merengek mak kau dikerjakannya.

      Padam
  11. nanti sampai masa nak dapt br1m ni, geng pakatan haram ni la yang akan paling kuat menyondol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sori la nak sondol brim.. lu tau tak gua susah payah byr cukai nak bg lu anak bini mkn duit brim.. klau dah miskin tu sdar diri la..

      Padam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive