Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mei 19, 2013

SAPA TAK SUKA GST SILA BERAMBUS

DEY MACHA!!!
SAPA TAK SUKA CUKAI GST
SILA BERAMBUS KE NEGARA LAIN
YANG TAKDAK GST
BIAQ PENGUNDI BN SAJA YANG BAYAQ
KAH! KAH! KAH!
LEPAS PILIHANRAYA TERUS TEKAN RAKYAT
SUPAYA DEKAT NAK PILIHANRAYA RAKYAT TENAT
MAKA DIBERI WANG BR1M
RAKYAT PUN BERSYUKUR
MACAM TU LAH PUSINGAN RODA KEHIDUPAN
TU PUN TAK SEDAQ-SEDAQ
KAH! KAH! KAH!!!

35 ulasan:

  1. Bagi Warga Malaysia yang cuti hari minggu hari ini jom kita serang.. lihat sini

    BalasPadam
  2. saya tak suka LGE

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni mcm pompuan pulak suka tak suka..aparaaa..!!!

      Padam
    2. Tanpa Nama20/5/13 1:49 PG

      habis dah tajuk SAPA TAK SUKA dan i pon x suka kat bang nuar bontot i d tajinya

      Padam
    3. tak suka, tak suka, tak suka tapi bang nuar sukakan kan kan

      Padam
  3. kita orang melayu tak perlu bayak cukai, kita orang miskin bangsa cina lah yang kena bayak dia kaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. bodoh punya melayu, cukai mesti kena pada semua, macam zakat jugak, orang miskin dapat balik dalam bentuk bantuan kerajaan

      Padam
    2. Sapa kata org Cina kaya. Org Melayu lah yang paling kaya di Malaysia. Sebabnya org dah nak bagi PPTN free, tol takyah bayar, minyak turun harga harga keta murah, org Melayu yang tak mau semua ni, bagi BN menang sebab takut cina DAP perintah maka jadi lah macam si Lebai Malang.....

      Padam
    3. faham apa mesej cerita lebai malang? camni la melayu baca cerita lebai malang dan salah kan lebai malang.. patutlah jadi hamba cina pap

      Padam
    4. Tanpa Nama20/5/13 1:59 PG

      kalu dah tak mampu nak bagi bontot lepastu nak korek duit tang mana semua bagi free lubang jubok dap

      Padam
  4. Cukai GST ialah untuk membiayai operasi-operasi untuk menjatuhkan kerajaan PR di Selangor, Penang dan Kelantan serta melemahkan Parti PAS

    BalasPadam
  5. cukai GST ni yg bakal membankrupkan negeri selangor, penang dan kelantan. negeri2 umno semua bebas GST.

    BalasPadam
  6. ini mana ada kena mengena dengan parti sapa kaya dia lah yang bayak itu pun susah ke nak paham?

    BalasPadam
  7. itu lah yang orang cina marah dok bagi melayu makan tapi bila melayu nak bagi dia makan takut pulak

    BalasPadam
  8. laman nie byk sgt lembu2 kak ijat terlepaslah...komen pun tahap bangang dan hampas jer.....tak meningkatkan minda.....

    BalasPadam
  9. Yea...ha...hidup umno sila dan selamat mencukai semoga mansia lembu penykong totok kamu dan rakyat maharen terus papa kedana .kamu dan..kaum kerabat dannn...kroni terus kaya raya toksah segan mencukai selamat mencukaiiiiiiiiiiiiiiii umno bn gampang bila nak mampossss

    BalasPadam
  10. baik lembu daripada babi

    BalasPadam
  11. KENAPA KITA NEGARA YANG KAYA DENGAN BAHAN MENTAh HARUS DIKENEKAN CUKAI?????
    CUKUPLAH KENAIKKAN HARGA KOS SARA HIDUP YANG TINGGI!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ingat kertas undi yg hang tanda tu free ka?dakwat yg kekal tapi tak kekal tu free ka?sewa hotel,sewa bas,upah bongser utk bangla waktu mengundi free ka?dgn GST le nk kaut balik..

      Padam
  12. Tu yg aku heran tu..brunei cuma ada mnyk...rakyatnya x perlu bayar cukai pendapatan n leh hidup senang lenang...hsramjadah mende..malaysia punya la bnyk hasil negara...tp rakyat di kenakan berbagai cukai...menteri senang lenang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu pun kome tk tahu ke..malaysia nk beli kapal selam lagi,jet pejuang,bot laju,helikopter utk kawal peraira n takut d serang oleh tentera sulu..manala nk tau..itu sbb GST tu penting

      Padam
    2. brunei lu sama kan. tu la lain kali belajar lagi..belajar sungguh2.

      Padam
  13. haha padan muka amno tototk..kau pun kena gst gak..

    BalasPadam
  14. pi duduk dalam hutan

    BalasPadam
  15. hang ni pandai cakap awet hang x jadi menteri

    BalasPadam
  16. nasib org melayu surupalah ngan pepatah mlyu "menang sorak kg tergadai" maaf bkn smua mleyu hanya melyu bn totok je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini mesti melayu yang selalu masuk kedai pacak gadai, pepatah melayu ini orang dah x pakai lagi ini bandarlah metropolitan

      Padam
  17. gst utk orang kayo. siap la ko cina yg kayo tu berselindung developer tapi belakang kongsi gelap bisnes haram.

    BalasPadam
  18. GST haram dari kerajaan haram..

    BalasPadam
  19. yang dikatakan GST tu,enko ky ka mskn semua kena. cuma yg kaya kena lbh la,sbb dia bli brg,gn prkhdmtn pelbagai. yg mskn pun ttp kena,kcuali dia pkai cwt,tak bli pakaian,dia kyh bskl,tk bli ptrol,nk pegi KL tmpg lori ikan je,tk bli tket bas ekspres..

    BalasPadam
    Balasan
    1. jadi maknanya melayu yg kurang mampu kena la ubah diri sendiri dulu. kerja kuat. cari peluang untuk tambahnkan income. timba ilmu.habiskan study. manfaatkan keistimewaan yg ada.tingkatkan diri..
      bukan asyik bermogok raikan kemenangan DAP ye tak. eh silap raikan PAP..

      Padam
  20. saya sayang najib19/5/13 10:50 PTG

    padan muka sapa yg undi BN haritu.. korang lepas ni jgn susah2 merungut tauuuuuu :)))))

    BalasPadam
    Balasan
    1. pergilah undi parti DONKEY ANAK PARIA, hidup ko akan lebih cerah dari yg lain sebab ko keturunan tali barut jepun- atuk tali barut jepun - baphak tali barut komunis dan ko tali barut DAP...LU UNDI WA(dap), WA KASI HADIAH PERCUMA - LU PUNYA KETURUNAN CUMA BOLIH KERJA BIASA TAK BOLIH JADI BOS HANYA JADI KULI - WA PUNYA ANAK BOLIH JADI MENTERI BESAR, BUSINESS MAN YG PENTING WA PUNYA BANGSA MAU KAYA MAU CONTROL INI NEGARA, WA ORG BESAR - SULTAN PERAK PUN WA TARAK TIAWW - WA JADI PM - SULTAN WA KASI PANCUNG....MALAY SI

      Padam
  21. tak pe ko idris jala. ku buat gst ye. tengok nanti aku bagitau kat Obama.Ko jangan main2. Obama tau.dia power tau.aku bagitau Obama!

    tak sabar rasanya nak tunggu bung nuwar ngadu kat Obama pasal kekalahan dia dlm PRU13. kami tunggu!!

    tak sabar jugak nak tunggu kapal nak heret tunku Aziz ke court. warning tunku supaya jgn dedahkan gerakan rahsia DAP.

    puak anwarinas PAS ckp tunduk je membisu arr..

    BalasPadam
  22. Tanpa Nama20/5/13 9:40 PG

    Minta Idris Jala bentangkan pendapatan rakyat Singapura dan rakyat Malaysia dulu, baru boleh cakap nakkan GST 7%.. Kadang - kadang cerdik pandai Malaysia bercakap ikut sedap mulut saja....buat homework dan bentangkan... biar rakyat Malaysia tahu betapa 'tingginya' gaji yg diterima pekerja sekarang.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive