Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mei 17, 2013

MENTERI NI TAK SEDAQ GAJI DIA RAKYAT YANG BAYAQ

DEY MACHA!!!
SAPA-SAPA YANG TAK HEPI
BOLEH BLAH DARI MALAYSIA
NANTI SENANG NAK IMPORT BANGLA MASUK
KASI GANTI LU ORANG
KAH! KAH! KAH!

Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor mengecam kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi sebagai biadap, dan tidak seharusnya seorang Menteri yang dilantik bagi memberi khidmat untuk seluruh rakyat Malaysia bersikap angkuh, dan membuat kenyataan seperti seolah-olah dirinya dan parti yang diwakilinya adalah tuan besar dalam negara ini.

“Zahid Hamidi harus sedar elaun sebagai Ahli Dewan Rakyat dan Menteri, terhasil dari cukai yang dikutip ke atas rakyat dan wajarlah beliau tidak angkuh dan sombong,” ujar Ketuanya, Azmizam Zaman Huri dalam satu kenyataan.

Justeru, katanya AMK Selangor menyifatkan kenyataan Zahid yang menggesa golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari sebagai angkuh, bodoh sombong dan menggambarkan ketakutan Barisan Nasional menghadapi gelombang rakyat.

AMK Selangor, tambahnya melihat kenyataan itu juga menggambarkan Zahid Hamidi sebagai tidak bersedia untuk memikul amanah selaku Menteri Dalam Negeri, dan Najib Razak meletakkan beliau di posisi itu sebagai kambing hitam untuk menghadapi kemarahan rakyat yang jelas bangkit bagi menolak keputusan PRU13 yang penuh mencurigakan.

Sepatutnya, kata beliau sebagai Menteri Dalam Negeri yang baru dilantik, Zahid Hamidi harus segera mengambil langkah yang neutral dan memberikan kerjasama erat bagi memberi ruang kepada sebarang proses bantahan, selagi mana ianya tidak melanggar undang-undang dan tidak mendatangkan kekacauan.

Menruutnya lagi, rakyat bangkit untuk protes dan bersuara secara aman, mengikut prosedur perhimpunan yang betul serta saluran media yang betul.

“Rakyat juga, mendukung keputusan Pakatan Rakyat untuk memfailkan petisyen ke atas sekurang-kurangnya 27 Parlimen yang disyaki terlibat dengan kesalahan pilihanraya serta keputusan yang meragukan.

“Zahid Hamidi mesti berlapang dada dan membuka ruang bersuara untuk rakyat,” ujarnya yang juga Naib Ketua AMK Malaysia.

Harakahdaily

41 ulasan:

  1. Statement bodoh dr org yg bodoh!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dgn Menteri KDN yang baru. Sesiapa yg tak setuju dgn undi Kiraan Kerusi boleh berhijrah ke Negara Lain. Sistem Pengundian di Negara kita telah diterima pakai sejak merdeka lagi. Kalau dah KALAH..KALAH Laaa...Lain kali boleh COBA lagi. Mau Tau aaaa...Geng-geng PR..INI Kali BN masih berkuasa lagi..Haaa..Asalkan Bukan Pakatan Bahlullll....

      Padam
    2. Tanpa Nama18/5/13 7:22 PG

      detik kepupusan UMNO/BN dah hampir.....sbb semua samseng2 di lantik utk menjadi perisai utk keselamatan nyawa UMNO/BN kini....cthnyer si bangang Zahid hamidi nie....punyer garangnyer kene masuk ISA.....hilang teloq terus.....nangis habis...lagu satu Ketua Polis Negara baru ie....dari dulu mmg semua tindakan yg dilakukan spt masa dia jadi Ketua polis Selangor...semuanyer berlagak samseng.....bias giler.....

      Padam
    3. Tanpa Nama19/5/13 1:20 PG

      jgn jadi bodoh..

      Padam
    4. Tanpa Nama19/5/13 1:23 PG

      Jgn jadi bodoh..Pakai akai ar bro..

      Padam
    5. Tanpa Nama19/5/13 1:26 PG

      Jangan jadi bodoh..Pakai akai ar bro





      Padam
  2. lu ingat lu satu orang saja rakyat msia kita orang bukan rakyat msia kita sokong ini statement

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu rakyat Malaysia yang tarak guna..boleh blah dari Malaysia kalau mau undi popular..u pi US ikut Obama yop..

      Padam
  3. Undi popular utk pemilihan Presiden seperti di US bolehlah diterima disana... DiMalaysia kerusi yg banyak menang jadi kerajaan...Betul kata Zahid tu! Tak suka pindahlah ke manax negeri yg mereka suka. Kalau tidak terimalah keputusan PRU13 dengan gentleman....




    BalasPadam
  4. 'Zahid yang menggesa golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari..'

    Tepat! zaman gelap yang dulunya orang melayu tertanya-tanya kemanakah arah sebenarnya tali persahabatan kaum cina yang meletakkan raja berpelembagaan dan dasar afirmatif sebagai asas perpaduan selama ni samar2 mula jelas.

    PRU13 jelas..yang dulunya samar2 dan jelas dimana hampir seluruh bangsa cina yang penuh licik atas gerakan DAP dan latihan dari PAP menolak secara senyap menindas orang melayu islam.Dan PKR dan PAS menjadi tempat pijaknya. Kali ni reformasi lebih radikal dibuat untuk menjaga kepentingan Tanah Melayu Persekutuan.

    Biarkan mereka sibuk berhimpun. Kabinet baru akan menjalankan kerjanya. Ingat tu. Jalankan kerjanya. Kerja untuk wujudkan satu sekolah, satu bahasa dan lain2 akan bertambah mudah skrg.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Dlm UMNO dok mengatakn DAP nk jadi kn negara ini negara Kristian,Najib lantik Pengerusi sekolah Mubaligh menjadi Timb.Menteri.Dlm macai UMNO dok melalak kaum lain nk rampas hak org2 Melayu,HINDRAF dpt kerusi Timb.Menteri.Warganegara yg SAH yg mempertikai kn keputusan PRU13,di minta meninggal kn negara tp pendatang asing di beri kn kewarganegaraan utk mengundi UMNO/BN.Negara ini milik sape,Bangla,Nepal,Indon dn Pakistan ke?

      Padam
  5. Buat petisyen jangan bawa masalah kes blakout, pengundi hantu ke jalanan. Ianya takan dapat menyelesaikan masalah,kumpulkan bukti ,kita ada mahkamah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adeeee..betoi, cari bukti dulu. Melalak macam anjing terlekat tulang apahal. Dah kalah..lain kali aaaa...sory..aaaaa

      Padam
  6. ek eleh...gaji nuar berahim tu sapa yg bayar.....aku jugak...rakyat merhean,,yang duk mabuk tak buat kerja tu apa pasai???

    BalasPadam
  7. jgn menapikn hakikat walau pn bn menang kerusi bodoh tapi yg jelas pakatan menang suara rakyat...(cuba hitung peratus rakyat yg mengundi pakatan)jadi mana yg lebih afdal suara ke atau kerusi bodoh...

    BalasPadam
  8. nk buat mcm mana. bila kebodohan melonjak diri.

    BalasPadam
  9. Firman ALLAH SWT: Katakanlah (Wahai Muhammad): "Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu...Ali-Imraan, ayat 26...

    BalasPadam
  10. Jangan cuba menapikan hakikat walaupun pas parti yang paling popular di selangor tapi pkr yang jadi mb. Jadi mana yg lebih afdal parti yg perjuangkan islam lebih byk peningkatan bilangan kerusi...tapi takut nk jadi mb. Takut kut. Duk begebang lebih...time praktikal diam menikus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. awat meroyan ni...bab umno menang banyak kerusi dari hak lain kat penang pasai apa ketua menteri hang bagi kat gerakan...

      Padam
    2. Tanpa Nama18/5/13 7:28 PG

      usah dilayan simacai2 UMNO/BN yg bengap yg duduk bawah tempurung....yg akan ditranformkan jadi lembu utk ditarik hidung nie......

      Padam
    3. Bagi gerakan kaa..mca kaa...dap kaa sama aja diaorg cina. Pru13clear. Cina jgn bising2 lagi kali ni. Skrg gerakan dn mca nk keluar pun tatak hal. Melayu je ni yg tukang julang adik parti singapura yg bengap. Strategi pemerintah melayu dah menjadi. Clear. Line clear skrg kalau nak buat 1 sekolah, gunakan bahasa melayu, dan mcm2 lagi.

      Padam
  11. Jangan cuba menapikan hakikat walaupun pas parti yang paling popular di selangor tapi pkr yang jadi mb. Jadi mana yg lebih afdal parti yg perjuangkan islam lebih byk peningkatan bilangan kerusi...tapi takut nk jadi mb. Takut kut. Duk begebang lebih...time praktikal diam menikus.

    BalasPadam
  12. bangla dibagi i.c..rakyat sendiri disuruh keluar..itulah logik amno nak kekal berkuasa..menjijikkan!

    BalasPadam
  13. Tak layak jadi menteri. Macamana kalau kalau seorabg anak tak setuju dengan keputusan seorang ayah yang dilihatnya tidak sewajarnya dibuat oleh si ayah.Apakah anak itu mesti keluar dari rumah dan tidak diakui anak. Jadi menteri jangan tunjuk bodoh.

    BalasPadam
  14. macam mana si bahalol boleh jadi menteri...apa rakyat semua setaraf bahalol kah? lungkup negara macam nih...

    BalasPadam
  15. Anak cina memang kena keluar sekrg duk singapore atau taiwan. Duk sana.undi sana. Apa ada hal.

    Ini kalilah menteri kdn kena tegas. Dah byk bg muka dah...sampai melayu jadi bodoh pkr pas kena pijak dgn cina. Igp pun org baru. Cantekk. Apa ada hal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keras ka lembik ka masih perlu ikut undang undang menteri kdn bangang wooi.awat hang ingat rakyat x berani bangkit lawan undang undang zalim ka. Yang Allah bagi menang sebabnya nak tunjukkan kepada manusia bahawa yang zalim akan dipandang hina dan terus akan dihina dan dicaci. Itulah bala keatas mereka yang zalim didunia dan akan dihitung diakhirat kelak

      Padam
    2. Undang2 zalim? Hang pi balik study law la. Jgn lupa baca quran...fahami isi kandung. Sembahyang jgn tinggal...

      Padam
    3. Hoi sApiEn ......... yg banggang tu engkaula..... kalau tak tahu undang undang baik jgn tunjuk berani ..... kena ankut nanti sapa nak tolong hang bodoh punya manusia. Ada akai letak kat kepala lutut, ada otak tak tau nak guna. dah kalah sudah le dok melalak macan ajing................. dah muka tak telinga patut le BODOH. ALLAH dah tunjuk bukti tau tau lagi ke BAHALOLLLLLLLLLLLLL.

      Padam
    4. Tanpa Nama19/5/13 1:18 PG

      Betoi..betoi..betoi...

      Padam
    5. menang pn mc melalak mcm anjing.. menang tipu plak tu.. xmalu btl

      Padam
  16. Aku dh lama dok penang..dlu nk buat tazkirah n kuliah kt msjid..x penah dpt..La ni yg dok kta DAP zalim kt melayu penang..kuliah hari2 kt msjd aku..LU PIKIR LA SENDIRI..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat singapura dulu pun mcm tu kan? Kan?
      Baguih dok penang? Ooo pulau pinang. Ingat apa ka tdi dok ckp penang..penang. baru dpt ketua yang telus, ketua yang cover kongsi gelap..dah panggey penang. Apsai? Malu nak sebut bahasa melayu ka... pulau pinang..

      Padam
  17. gua melayu,beb!17/5/13 11:12 PTG

    Aku minta Zahid tunjuk kn satu artikel dlm Perlembagaan Malaysia yg mengata kn sesiapa yg tidak bersetuju dgn kerajaan kena keluar meninggal kn negara ini.Klau tiada elok lh Zahid ni,berhenti menjadi Menteri.Balik je ke Bagan Datoh dn jd lh org biasa di kampong.Dn klau itu pun tk faham,berhenti lh jd org!

    BalasPadam
    Balasan
    1. cakap pandai Perlembagan Malaysia konon ......... tapi bdoh lagi dari lembu dah kalah terima aje le. Dari dulu lagi semua yang kerajaan buat tak betui. Hangpa tu betui sangat ke. gua melayu,beb!......... melayu apa .........melayu yg tak tau adat melayu baik jadi melayu kafir harbie dah tentu semua orang tau. Tak guna jadi melayu kalau tanah air sendiri pun tak mau jaga....... pooooooodah!!!!!!!!!!

      Padam
    2. memang xbetui..menang pn tipu..apa mcm?

      Padam
  18. Cuba ko tny Zahid datuk nenek dia asal dr mana?

    BalasPadam
  19. Datuk nenek melayu asal dari gugusan nusantara melayu. Org kelantan, selatan thai semua melayu.Org cina dr tanah besar cina. Apa ada hal. Org melayu kt singapura..hmm ada jugak kan kat sana yg duduk kat rumah flat kan?

    BalasPadam
  20. Bro,belajar lh sikit dr apa yg di laku kn oleh kerajaan.Kalau tidak krn PR kuat,kamu blh dpt ke BR1M 1&2?Klau tidak krn Kerajaan PR Selangor berikan 20 meter padu air secara percuma,mau ke kerajaan BN tawar kn air percuma 20 litre percuma?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kehkeh. Tiru hujahan basi dah ni. Kesian org melayu..

      Padam
  21. woi mngkok hayun 1129..hng banglasia yg mngundi bru ni kot..mmg org pior p pinang sebut penang..kmi x panggey pulau pinang..bukan psai malu ka apaka..hng mmg siru ngan kamjat betoi..Toya md amin..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive