Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mei 05, 2013

SELAMAT LA MAT-MAT BANGLA KAH! KAH! KAH!

DEY MACHA!!!
INI MACAM SENANGLA MAT-MAT BANGLA
KAH! KAH! KAH!



PUTRAJAYA: Tindakan mana-mana parti atau pihak membawa pengundi pulang ke kawasan mengundi bukan satu kesalahan selagi pengundi berkenaan tidak dipaksa mengundi calon atau parti tertentu, kata Suruhanjaya Pilihan Raya.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata tindakan itu tidak menyalahi undang-undang mengikut undang-undang pilihan raya.

"Ia bukan kesalahan mengangkut pengundi ini, tetapi jika pengundi yang diangkut tersebut dipaksa supaya mengundi calon tertentu ia adalah kesalahan" katanya dalam satu sidang media di sini, hari ini.

Abdul Aziz menambah, tindakan mengangkut pengundi itu sebaliknya adalah baik kerana membantu memudahkan pengundi untuk menunaikan tanggungjawab mereka.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor sebelum ini membuat pengakuan bahawa "rakan-rakan" Barisan Nasional menaja penerbangan pengundi di Sabah dan Sarawak untuk pulang ke Semenanjung pada pilihan raya umum nanti.

Jelasnya sehingga kini pihaknya tidak menerima sebarang aduan mengenai perkara tersebut.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa terdapat lebih 40 ribu pengundi diragui, termasuk dari Sabah dan Sarawak telah diterbangkan masuk ke negeri-negeri utama di Semenanjung semenjak minggu lalu.

Abdul Aziz dalam masa sama turut memberi amaran kepada semua pihak untuk tidak menahan mana-mana individu yang disyaki warga asing semasa hari pengundian.

"Jangan 'jugde' individu tertentu yang kelihatan seperti warga asing, kita tidak boleh tahan sesiapa, 'citizen arrest' pun tidak..yang boleh tahan semasa hari mengundi hanya SPR dan polis sahaja," katanya.

astroawani


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

10 ulasan:

  1. Tanpa Nama5/5/13 8:12 PG

    Bodoh btol. Nmpak sgt ade pengundi bangla!

    BalasPadam
  2. Jgn panic bangla tu undi PR Undi kan rahsia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama5/5/13 8:28 PG

      Troll............

      Padam
  3. Tanpa Nama5/5/13 8:27 PG

    solat hajat biar TS ni panas pungkok...jual maruah negara psal nak jaga pangkat, harta kekayaan dunia. Ni salah satu manusia yang berbuat zalim terhadap bangsanya yang aku takkan maafkan. kalu tak bayar hutang aku boleh halalkan tapi jual nagara so sorry u r unforgiven.

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama5/5/13 9:13 PG

    harap2 bangla2 ni x dapat undi n dihantar balik ke negara depa...

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama5/5/13 10:06 PG

    Aku doakan agar Allah menimpa bala yg sedasyat2nya kpd pengerusi spr dan timbalan dia san pengarah jpn dan kpd mereka2 yg terlibat dlm penipuan pilihanraya ini. Amin.

    BalasPadam
  6. Si BAHALOL tu pun sekali pandang macam mamat dari dakka.....

    BalasPadam
  7. yang patut kena tangkap tu SPR,tak payah nak ugut rakyat kamu sendiri tak ikut undang2 penkhianat negara macam3 tipu helah kamu buat,kamu tak layaK jadi pengarah SPR

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama5/5/13 3:50 PTG

    pi mampuslah pengerusi spr, penjilat jobu najib

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama6/5/13 8:35 PG

    ya Allah, laknatilah pengerusi spr

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive