Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 20, 2013

GAMBAR KEMALANGAN NGERI 4 MAUT DI MRR2



Ngeri...mangsa kemalangan putus kepala terbaring di atas jalanraya.


Keadaan kereta Proton Satria yang terbabas ke laluan bertentangan selepas dikatakan mengalami masalah brek ketika turun dari susur Bukit Antarabangsa.


Mangsa yang terkorban di dalam kereta Perodua Viva. -Gambar: Ohtidak.com 


Remuk... Perodua Viva yang dirempuh Proton Satria yang terbabas ke laluan bertentangan. -Gambar: Ohtidak.com

Saksikan video di lokasi selepas kejadian:



KUALA LUMPUR, 19 Mei (Bernama) -- Empat maut dalam kemalangan di Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran Bukit Antarabangsa, di sini Ahad.

Jurucakap polis trafik berkata dua lelaki dan dua wanita yang menaiki kereta Perodua Viva mati di tempat kejadian apabila kereta mereka dilanggar dua kereta lain.

Beliau berkata kemalangan pada pukul 5.30 petang itu melibatkan tiga kereta dan sebuah motosikal.

Kemalangan dipercayai berlaku apabila sebuah kereta Proton Satria yang turun dari susur keluar Bukit Antarabangsa mengalami kegagalan brek menyebabkan kereta yang melalui laluan MRR2 menuju ke Ampang terlanggar pembahagi jalan dan terbabas ke laluan MRR2 arah Hulu Klang.

Jurucakap itu berkata Proton Satria itu dipercayai melanggar sebuah Perodua Viva yang dinaiki empat orang.

Seterusnya, Perodua Viva itu dilanggar pula oleh sebuah kereta lain yang datang dari arah belakang, katanya.

Seorang penunggang motosikal turut terbabit dalam kemalangan itu, cedera dan dirawat di Hospital Ampang.

-- BERNAMA


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

43 ulasan:

  1. Tanpa Nama20/5/13 8:16 PG

    sandiwara belaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. sandiwara kepala hotak ko.. x kena kat diri sendiri boleh cakap la bro..

      Padam
  2. Tanpa Nama20/5/13 8:33 PG

    Hotak kau sandiwara....member aku tu yg drive viva...bodoh x guna otak...

    BalasPadam
  3. saya turut melalui jalan itu selepas kejadian.masih terbayang keadaan di situ dahla hujan lebat time tu.semoga roh mangsa ditempatkan di kalangan orang yang beriman.Amin

    BalasPadam
  4. saya turut melalui jalan itu selepas kejadian.masih terbayang keadaan di situ dahla hujan lebat time tu.semoga roh mangsa ditempatkan di kalangan orang yang beriman.Amin

    BalasPadam
  5. Al-fatihah, moga roh dicucuri rahmat, amin!

    BalasPadam
  6. Ini kerja umno... Kalau umno tak buat jalan mesti tak tamai yg mati.... Umno jahat... Takziah dan alfatihah

    BalasPadam
    Balasan
    1. apala otak ko ni sengkek sangat..bodoh... al fatihah utk mangsa.. kematian pun ko nk politikkan...

      Padam
    2. Tanpa Nama21/5/13 9:33 PG

      Ape la dengkel benar otak kau
      X nak jalan pergi marikh la. Bodoh.

      Padam
    3. pesal ko ni bangang sgt...org mcm ko elok duk dalam hutan semua bende nak politik..

      Padam
    4. Benci ngn manusia jenis ni..dh bebal pastu angkuh plk..bertaubat lh saudara,ni sume xde kena mengena ngn politik pn..amalkan makn kismis minda supaya otak saudara lbih cergas

      Padam
    5. Tanpa Nama2/9/13 5:55 PTG

      bodoh..dia sarcasm pun korang nak melayan..korang la bodoh xfaham maksud dia...bodoh sungguh korang korang ni

      Padam
  7. Tengok diktan tak da highway tak ramai pun yg mati... Takbir

    BalasPadam
  8. saya lalu kat jalan ni petang kemarin... masih terbayang mayat mangsa kat kete yang atas jalan tu.. al fatihah.

    BalasPadam
  9. Alfatihah buat sahabat saya dan sepupunya , moga roh dicucuri rahmat Alfatihah

    BalasPadam
  10. selamat diberkati yang maha berkuasa agar roh mereka tenteram ....om sakhti

    BalasPadam
  11. alfatihah kpd mangsa..smoga rohnya d cucuri rahmat.

    BalasPadam
  12. semoga roh sahabat sy ditempatkn dinkalangan org y beriman..

    BalasPadam
  13. Alfatihah dan takziah.... Ciloko ciliko umno ko umno sebab buat jalan sampai ramai org boleh mati

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cakap je perjuangkan islam tp qada' dan qadar pon xtahu..bende yg jd ni da ketentuan ilahi..

      Padam
    2. bengong... pe hal nk salahkn org buat jalan pulak?? ko gerak ke hulu ke hilir pakai sungai ke???? cess... otak letak kat pale lutot ke apo?? meh sini aku operate otak ko tu kat tpt asai balik....

      Padam
    3. Kereta tempatan yang mahal lagi tak berkualiti!!!

      Padam
    4. Bodo punya komen, mcm org tak sekolah

      Padam
    5. Tanpa Nama8/9/13 6:50 PTG

      bodh punya orang ada patut salahkan umno keta kemalangan, salahkan diri sendiri lah sapa suruh bawa keta laju-laju

      Padam
  14. Ini mesti kerja umno.... Kalau keta tu ada brek dan org umno check keta tu di klang keta ... Sblm jual mesti tak berlaku mcm ini.... Bodonye umno....

    BalasPadam
    Balasan
    1. pantat mak ko sume ko nk politik kn...
      pantat mak ko rabak kena konek bapak ko pon mgkin sbb org umno jgk ke smpi lhir binatang mcm ko ni

      Padam
    2. pantat mak ko sume ko nk politik kn...
      pantat mak ko rabak kena konek bapak ko pon mgkin sbb org umno jgk ke smpi lhir binatang mcm ko ni

      Padam
  15. Tak guna bergaduh...sedekah al fatihah dekat mangsa... letakkan diri kita di kalngan keluarga mangsa... al fatihah.....

    BalasPadam
  16. Alfatihah... Saya cdgkan letak kan tembok batu sebgai penghadang jalab daripada pengunaan kabel... Kurang kurang nye mampu menghalang yg tak bersalah dari terkena akibatnye

    BalasPadam
  17. tanpa nama jgn lalu lh atas jln raya ..komen mcm org x berakal je ... x skola ke ?

    BalasPadam
  18. Bila tak kena batang hidung sendiri.bila tak kena isteri sendiri...bila tak kena suami sendiri..bila tak kena saudara dan adik beradik sendiri.bila tak kena ayah dan ibu sendiri...manusia yang kurang ajar..bercakap tak berfikir

    BalasPadam
  19. kasi penjara je driver satria tu..bg pengajaran..da langgar org smpai mati..

    BalasPadam
  20. https://twitter.com/hazrielnaim
    tuan punye kereta swift..gambar driver satria pon ada..poyo je muke..indon

    BalasPadam
  21. Jgn layan org yg komen tu.saje je nk provoke nk komen yg x spatotnya.mcm org ta knl ayat macai.ape pon al_fatihah kpd mngsa n tkziah pd kluarga mgsa.

    BalasPadam
  22. Tanpa Nama22/5/13 9:08 PG

    Sebenarnya kalau diperhatikan di bahagian lain MRR2 ada penghadang konkrit, tetapi dikawasan bertentangan dengan jalan dimana kereta satria brek rosak itu terbabas kehadapan, pembahagi jenis DAWAI KELULI digunakan. Dawai keluli itu tidak mampu menahan kereta Satria itu dpd memasuki lorong melawan arus. Juga Kereta Viva itu apabila mengelak juga tersangkut pada dawai keluli tersebut. Dawai keluli (macam pisau) itulah yang memotong bumbung dan mungkin juga kepala penumpang itu. Memang takdir ilahi,TETAPI ada unsur kelalaian manusia disini. Harap ADUN Bukit Antarabangsa bawa isu ini kepada pihak pengurusan MRR2 supaya letak tembok konkrit disitu supaya tak berulang perkara yang sama. Azmin Ali dan Sheikh Abu Urwah apa tunggu lagi?

    BalasPadam
  23. dah banyak kes kenderaan lain masuk arus bertengtangan, kat jalan wahyu dah lebih dari 3 kali,paling sedih ibu mengandung bersama suami pulang dari kerja maut,pastu baru nak buat tembong batu,allhamdulliah sebab aku hari2 guna jalan tu,tapi klu boleh setiap jalan musti kena buat tembong batu supaya dapat mengelakkan kereta masuk dari arus bertengtanggan,jangan kerajaan asik nak buat hiburan yg tak berfaedah je,

    BalasPadam
  24. kita hendalah ingat kan mati, kat mana-mana pun kalau dah ajal dah sampai, kita tak boleh lari,alfatihah untuk semua, amin

    BalasPadam
  25. Tanpa Nama24/5/13 1:45 PG

    slm...yg terkorban semua anak2 sedara sy...yg plg sy syg putus kepala..mmg penggunaan kabel tidak sesuai n mengundang bahaya pada pengguna jlnry lain..di hrp tembok batu segera dibina mgantikan kabel di lokasi kmlgn tersebut.. n hrp kerajaan mgutamakan n meningkatkan mutu kualiti keselamatan demi mghasilkan kenderaan yg berkualiti n lebih selamat utk rakyat jelata..
    Alhamdulillah tahlil utk mereka bjln lncr...semoga ALLAH TAALA tempatkan mereka semua di SYURGA PLG TINGGI bersama org2 yg DIA cintai..amin

    BalasPadam
  26. alfatihah buat semua mangsa,semua sudah tertulis hari kita semua xtahu mcm mna caranya.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama1/6/13 5:41 PG

      betul tu... semua telah tertulis sejak roh ditiupkan kedalam jasad kita sewaktu dalam kandungan ibu lagi... apa yang terjadi,jadikan pengajaran, bukannya modal untuk menunding jari pada sesiapa.. Setuju?

      Padam

  27. kesiannya..sempat mengucap tak

    BalasPadam
  28. ya allah kesiannya

    BalasPadam
  29. Tanpa Nama24/6/13 9:18 PG

    Alfatihah.....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive