Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mei 12, 2013

SPR DAH GHABRA???

DEY MACHA!!!
RELEK LA JANGAN GHABRA
KALAU TAK BUAT SALAH PASAI PA NAK TAKUT
KAH! KAH! KAH!

LU INGAT SENANG KA
MAHASISWA NAK JADI BODOH KENA HASUT?
KAH! KAH! KAH!




Timbalan Pengerusi SPR: Memorandum kepada SPR hasil hasutan

PUTRAJAYA - Memorandum yang diterima Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) daripada beberapa pergerakan belia dan mahasiswa semalam dibuat berdasarkan fitnah dan hasutan termasuk daripada pemimpin pakatan rakyat yang tidak bertanggungjawab dan media sosial.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata memorandum itu jelas menunjukkan bahawa ia dibuat tanpa penyelidikan dan oleh mereka yang tidak memahami undang-undang negara.

"Inilah akibat meracuni fikiran anak-anak kita, pelajar kita di universiti-universiti, kolej-kolej, dengan pembohongan," katanya kepada pemberita di ibu pejabat SPR di sini hari ini.

Wan Ahmad berkata memorandum itu antara lain menyebut tentang kehadiran pengundi asing pada pilihan raya umum Ahad lepas, sedangkan penjelasan telah diberikan mengenai proses pendaftaran pengundi di negara ini iaitu adalah mustahil untuk warga asing mengundi.

Mengenai manipulasi dan penipuan yang didakwa dilakukan SPR termasuk mengenai pengundi hantu, beliau meminta bukti-bukti mengenainya dibawa ke mahkamah.

Wan Ahmad berkata golongan muda selalunya mempunyai sikap 'menentang' dan ingin membuat perkara yang berlainan, dan perkara itulah yang diambil kesempatan oleh pemimpin-pemimpin pakatan rakyat yang tidak bertanggungjawab.

"Saya difahamkan perhimpunan di Stadium Kelana Jaya (Rabu lepas), 80 peratus (yang hadir) adalah berusia 40 tahun ke bawah dan ada sebahagiannya tak sampai umur 21 tahun, tak tahu apa tapi seronok pergi stadium. Pemimpin (pakatan rakyat) ambil kesempatan cakap berapi-api kerana kecewa tak dapat jadi Perdana Menteri, inilah yang berlaku di negara kita sekarang," katanya.

Wan Ahmad menegaskan apa yang dibuat SPR adalah mematuhi undang-undang dan perlembagaan negara dan parti-parti politik sedia maklum mengenai undang-undang tersebut, malah banyak buku-buku penjelasan mengenainya telahpun diterbitkan.

"Anak-anak muda yang dihasut pemimpin pembangkang mungkin tak baca buku undang-undang, tapi pemimpin politik baca.

"Kalaulah pihak berwajib tidak membetulkan segala dakyah yang berlaku ini, amat malang sekali kerana Malaysia sudah berjaya dalam pelbagai bidang, kemajuan ekonomi, sosial...proses demokrasi berlandaskan undang-undang, namun pihak yang kalah mengajar rakyat tak mahu terima undang-undang akan membawa negara ke arus kehancuran," katanya.

Semalam, sekumpulan kira-kira 50 pemuda yang mendakwa daripada Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Solidariti Mahasiswa Malaysia, Gerakan Mahasiswa Islam Malaysia dan Gerakan Mahasiswa 13, menghantar memorandum kepada SPR di sini antaranya mendesak pegawai SPR meletak jawatan, penubuhan SPR di bawah satu kepimpinan baharu dan pilihan raya umum diadakan semula. - Bernama

SH



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

22 ulasan:

  1. Itu punya pukimak tunggu azab sengsara bala tuhan saje krn menipu dan ckp bohong. Tunggu dan lihat azab minimpa kau spr penipu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau tak tipu macammana spr nak hidup kecuali tutup spr baru ada yg akan berkata benar sebab dah pencen. hahahaha...

      Padam
  2. As Salam dn slmt sejahtera wahai rakyat Malaysia. Actualy sng sgt bnda2 ni, klau dh spr penipu...tggu apa lagi report je polis, bwk perkara ni lbh atas biar di bicarakan. Jgnla ckp2 sdp mulot, ckp ikut apa org lain ckp sdgkan xtau pun kisah sebenarnya sbb dr dulu lg bila lps election maka isu spr menipu ni akan ujud, pengundi hatu setan iblis semua akn ujud tp xpernah dibuktikan dgn fakta dan bukti2 kukuh, ckp mcm tin kosong haiiishhhhh malu la kt bangla2 sbb miskin negara diaorg tp elction xdela org bengong2, bangang2 dan gila meroyan mcm kt mlaysia ni isshhhhh sian sungguhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. THE BARE-FACED attempt to steal Nurul's victory - http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=98562:the-bare-faced-attempt-to-steal-nuruls-victory&Itemid=2

      Padam
    2. Hang ni dh sunat ke tak?

      Padam
    3. dia x sunat lg baqhang

      Padam
  3. dah berlambak laporan polis pasal dakwat tak kekal,takkan hg taktau

    BalasPadam
  4. oiii ducati...engcow jgn nak jadi barua SPR kaki tipu..engcoe sorang je dlm malaysia ni yg tak tahu spr tu penipu upahan UMNO....member aku pernah diupah RM400 angkut pengundi hantu, dia takut nak report...malaysia ni sape perintah? UMNO/BN kaki tipu tu lah...adik ipar aku askar tak pernah mengundi,tp ada org yg pangkah bg pihak dia..sape tu??? ramai tak berani nak report takut kena C4 @ ISA....tak ape ALLAH akan balas...

    BalasPadam
  5. Muka macam british bulldog

    BalasPadam
  6. Setuju sangat2..........Tunjuk bukti dimane silapnya SPR....Semua agen2 calon PR yang berada di semua saluran mengundi di seluruh malaysia tak kata kotor pun......Tolong bagitau BLACKOUT tu di negeri atau parlimen atau di Dun yang MANA?.....kerja ko nie MEMBAKAR hati orang2 muda supaya mereka marah dan tak boleh berfikir dgn waras....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni memang bodo dulu kini dan selamanya bodo, di alam maya pun tak berapa nak cerdik apatah lagi di alam nyata, katak dok bawah tempurung pun lebih berakal dari hang yang bengong, di alam maya pun hang boleh tengok bukti-bukti penipuan tapi nak kata hang ni cerdik dak juga. Apa pun hang ni bodo yang lama pun tak habis lagi mai pulak bodo baru.....

      Padam
    2. Spesis katak mcm tu la..bawah tempurung pulak tu..

      Padam
    3. ko ade tanye ke agen pr tu sndri? nk hrp dorg b'ckp dlm tv3? dlm utusan? ko tggl kt hutan mn ni?

      Padam
  7. kalau dah penipu satu keturunannya penipu.
    nak kata mahasiwa pula pembohong! dulu dia pun belajar kat univesiti jadi memang sahlah dia penipu.
    malu sy kalau ada bapa macam ini penipu n bodoh macam lembu.

    BalasPadam
  8. ..aku percaya kebanyakan yg membuat ulasan tentang SPR ni, hanyalah pejuang "Copy & Paste" aje!!!... bukanya tau apa-apa pun...ha..ha...bunyi aje yg kuat, tapi semuanya tarak isi!!!....otak ade, akal tadak!!!..opss.. bukan tadak !!! ada, tapi cipuuuut aje..!!! he..he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang pun apa kurang nye..!!!

      Padam
    2. hang la yg plg cipuut kt cni..

      Padam
  9. Tak tumbuh tak melata, TAK SUNGGUH ORANG TAK KATA.Ya Allah Engkau timpakanlah bala keatas kaki kaki penipu dalam PRU 13 ni ya Allah.Jangan biarkan mereka bersenang lenang dengan anak bini mereka selagi mereka tidak kembali ke pangkal jalan ( bertaubat) atau membetulkan keadaan. Amiiiiiiiin.T

    BalasPadam
  10. releks pecacai2 lembu SPR sekalian.....yg bising aper......tunggu....pihak PR tgh mengumpil bukti....SPR jgn letaq lutut.....kita jumpa dimahkamah.......cakap byk pun tak guna......

    BalasPadam
  11. Pengerusi dan Timbalan SPR Pukimak barua Umno. Mari ramai2 doakan biar dua ekor hampeh ni di butakan mata2 mereka dan diseksakan semasa menghadapi sakratulmaut oleh Allah kerana pengkhianatan yang mereka lakukan terhadap rakyat Malaysia.

    BalasPadam
  12. Allah pelihara kamu(penipu2 yg terlibat dlm pru sejak dulu)sejak dari dalam rahim ibu kamu,diberi kehidupan slps ksmu dilahirkan dgn cukup sempurna segala sifat dan organ2 kamu,diberi rezeki sejak kamu lahir sehingga kini.Tapi mengapa kamu menjadi manusia yang angkuh,sombong,takbur,zalim dan buta hati perut...zalim sesama saudara kamu, bongkak terhadap PENCIPTA kamu.Kamu fikir kamu tu siapa,tak akan mati menemui PENCIPTA KAMU?Taubat kamu mungkin Allah terima,tapi bolehkah kamu nk meminta maaf dari seluruh rakyat yang telah kamu permainkan ini?apa jadi kalau mereka tidak akan memaafkan kamu?

    BalasPadam
  13. Kalah menang ada bertanding .Kalau kita jujur dan tak bersalah apa nak takut. lain lah kalau kita tahu kita ni bersalah. Kita boleh tipu orang lain ,tapi tidak boleh tipu diri sendiri dan Allah yang lebih mengetahui segala gala nya.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive