Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mei 10, 2013

KEAJAIBAN LUAR BIASA DI PEKAN PAHANG





PAS Pahang mencadangkan agar kerajaan mengisytiharkan Pekan sebagai sebuah bandaraya, kerana bilangan pengundi bagi Pekan jauh lebih besar berbanding ibu negeri Pahang, Kuantan. Atau lebih elok kalau ibu negeri Pahang dipindahkan ke Pekan memandangkan kepadatan penduduk di kawasan pekan meningkat secara mendadak .

Parlimen Pekan mempunyai jumlah pemilih seramai lebih 67 ribu sedangkan Kuantan yang menjadi ibu negeri hanya seramai 47 ribu sahaja. Pertambahan lebih 20 ibu pengundi mencerminkan kadar kelahiran mendadak berlaku di Pekan, mungkin kerana kesuburan makanan 1 Malaysia yang diperkenalkan PM.

::.Banyaklah infrasruktur bagunan-bagunan kerajaan dan serbaguna serta komiditi lain perlu dibina selaras taraf bandaraya....huhuuuu

sumber


10 ulasan:

  1. Tanpa Nama9/5/13 9:54 PTG

    Sedih melihat keadaan sebegini berlaku , yang mana mangsa hasil dari kejadian ini tidak lain adalah anak bangsa sendiri.

    Sekim Cepat Bahalol adalah amat berjaya bagi mereka yang gagal menguasai maklumat luas yang ada di alam informasi masakini.

    BalasPadam
  2. juga 15,000 di gelang patah. begitu juga penambahn 10,000 di raub. dah check permatang pauh?

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama10/5/13 2:30 PG

    pekan byk undi pos, kem tentera

    BalasPadam
  4. nasinalis kedah10/5/13 7:46 PG

    sebahagian pertambahan oleh pengundi baru yang belum berdaftar.
    sebahagian pertambahan oleh mereka yang bertukar alamat.
    sebahagian besar pertambahan oleh penyokong PR yang mahu mengalahkan Datok seri najib sebagai tamparan memalukan beliau.
    itulah kebenarannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa buktinya pertambahan itu daripada pertambahan penyokong PR. Sekurang-kurangnya ada hujah yang meyakinkan. Biar betul la beb baru seronok sikit kita berbincang.

      Padam
  5. najib bini rosmah10/5/13 8:05 PG

    bodoh sejibik
    tengok majoriti la samdol
    baru tau sape yg khianat rakyat pekan!
    Yg benar tu klu naik
    brape % aje...
    Ni spr dan jpn punye kije
    tak amanah tak telus...

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama10/5/13 8:31 PG

    Menang besar pun tak semestinya duduk lama kat atas tu. Masa akan menentukannya. Kita lihat siapa yg kena.

    BalasPadam
  7. Korang kene fhm, Pekan adlh Bndr Diraja di mana ia ada kawasan jajahan tersendiri, oleh itu sempadan pilihanraya Pekan ni tersgtlah luasnya iaitu membawa dr Tg Batu, Muadzam Shah, Chini, Kem Bt 10, dan x lupa juga wilayah2 jajahannya iaitu Bangladesh, Myanmar, Kemboja dan Sumetera...

    -Anak Pekan-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Astagfirullah, apa nak jadi ni!

      Padam
  8. Pengundi2 baru tu ujud utk memberi sokongan sepenuhnye kpd bn agar ptpn,tol dll tidak d mansuhkan..dan bersetuju dgn harga barang keperluan d naikkan..klu tidak tk masssyuuuk le..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive