Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mei 16, 2013

GUAN ENG TERUS MALUKAN BN




Guan Eng Terus Malukan BN- Serah Rumah Mewah RM500K Kepada 24 Penduduk KG Buah Pala Seramai 24 penduduk Kampung Buah Pala menerima rumah teres dua tingkat yang bernilai kira-kira RM500,000 selepas kemelut yang melanda kampung itu dua tahun lalu

.
Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, pemberian itu adalah hasil kerja keras banyak pihak termasuk Kerajaan Negeri yang sentiasa prihatin terhadap hak penduduk kampung berkenaan.

“Kita bukannya menganiaya mereka seperti yang dituduh pihak tidak bertanggungjawab. Kini penduduk tidak perlu risau kerana sudah dapat hak mereka dan ini juga bukti kita tunaikan apa yang dijanji.

“Saya bersyukur kerana Kampung Buah Pala masih kekal di sini bersama penduduknya walaupun namanya kini ditukar kepada Taman Buah Pala. Keadaannya juga seperti dahulu cuma rumah yang dibina lebih selesa.

“Pada 2009, Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa penjualan tanah kampung ini adalah sah dan pemaju berhak meneruskan projek mereka. Suka tidak suka, kita perlu terima bagi menghormati undang-undang.

“Namun Kerajaan Negeri mengambil inisiatif berunding dengan pemaju untuk mendapatkan pampasan buat penduduk dan kita bernasib baik kerana mereka menerima cadangan Kerajaan Negeri.

“Setelah berunding, seramai 24 keluarga bersetuju untuk menerima pampasan yang diberikan namun sembilan lagi tidak mahu menerimanya. Mereka mengatakan kita buat janji kosong dan menipu,” katanya.

Sementara itu, seorang penduduk, Annie Rose Micheal, 75, berkata, dia lega penantian selama dua tahun akhirnya berbaloi apabila diberikan sebuah rumah teres dua tingkat yang selesa untuk didiami bersama anak-anak.

“Selama ini saya hanya menyewa di sebuah rumah berdekatan kawasan ini selepas rumah saya dirobohkan dua tahun lalu,. Saya gembira dengan pemberian ini,” katanya.

Pada majlis berkenaan, Guan Eng menyampaikan kunci rumah kepada semua penduduk kampung itu termasuk sembilan keluarga Melayu... Mana TV3?? Mana utusan?? Mana Umno???

ini-kalilah

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

14 ulasan:

  1. Selepas 5 tahun, masih malu mengaku LGE sbg KM. Kalau x disebabkan Pulau Pinang ini tempat kami beberapa keturunan, dah lama kami pindah. Mudah2an 5 tahun kedua ni LGE lebih matang. Kurangkan politik. Kurangkan retorik. Kurangkan kontroversi terutama melibatkan sensitiviti org Melayu. Kurangkan blame game. Kurangkan mengapi2kan sentimen org Cina. Sedia terima teguran. Practise what u preach - CAT. Kurangkan projek mega ( dulu bukan main kutuk Tun M). Kpd Melayu, x perlu nak 'angkat' LGE ni. Dia tidak se'bersih' yg diwar2kan. Dia popular sbb berani membangkitkan ' kesombongan' bangsa Cina; perasaan yg tidak berani diekspresi oleh pemimpin Cina BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau kerajaan bn dulu bagi rumah mcm ni pd org setiggan.....aku percaya selangor masih lagi dibawah bn........tapi sayang......selepas pilihanraya kebanyakan setinggan ni dihalau mcm anjing kurap.........akibatnya ...selangor tumbang........kepada peminpin bn....jagalah kebjikan rakyat.....kalau tidak.....usia bn makin pendek......kepada peminpin pr .....jangan ikut perangai bn.....anda jugak akan menerima nasib yg sama.....

      Padam
  2. Suka hati ko la labuuu...

    BalasPadam
  3. FUCK DAP

    BalasPadam
  4. haha blog balaci, baik punya spin

    BalasPadam
  5. teruja aku dgn lge pru14 nanti jadi pm la bagi rumah rm500,000 belakang rumah kadang babi 500,000 ekor ok apa

    BalasPadam
  6. teruja aku dgn lge pru14 nanti jadi pm la bagi rumah rm500,000 belakang rumah kandang babi 500,000 ekor ok apa bela sekor seorang


    BalasPadam
  7. Kenapa nak marah marah DAP & Lim Guan Eng. Tok sah mimpi orang melayu umno nak bagi orang melayu umno rumah RM500k lah..... Rakyat gaji sebulan RM5,000 pun tak mampu nak beli rumah RM300,000 , inikan RM500,000..... Tahniah Rakyat , Tahniah Pakatan Rakyat !!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. good...biarkan orang takde akal nak merapu meraban...

      Padam
    2. Tok sah mimpi Pakatan Rakyat menang

      Padam
    3. cmna nk menang? bn asyik men tipu

      Padam
  8. Tanpa Nama17/5/13 7:15 PG

    pasai be end lh melayu penang kna perambat dr pulau lari dok kulim n sg petani..nk harap bli umah teres kt pulau..MAMPUIH..melayu penang dok merempat kt kulim lani psai DAP ka?Awat zaman cina be end perintah dlu macai x pernah tnya psai tanah ka psai umah ka..La ni DAP pegang bru nmpak cina kt penang ka?..dlu MCA N GERAKAN melayu noo..Sedaq la mmg melayu penang dh lma lingkop psai Umno penang yg juai tanah2 melayu kt cina lamaaa dh dlu..bru nk celik mata org Penang kta org cina perintah penang pasai propaganda TV 3 SUKU..SIRU gan KAMJAT rmai lg kot..psai tu lmbt celik mata..

    BalasPadam
  9. Memang dulu ada 'gerakan' dari cina tak kira dari MCA ka..gerakan apatah lagi DAP nak beli tanah org melayu. Yang melayu sana bodo piang pegi jual buat ape.Melompat2 tengok duit. Skrg ckp orang lain pulak salah. apsai tak tanya orang yang jual tu.piang tui hang.

    BalasPadam
  10. sape marah? memang tektik diaorg bagi rumah. Dah check bagi free ka...silap kena bayar jugak harga kos.

    silap2 jual balik. Cukai tanah naik.cukai pintu naik.ada pikir ka.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive