Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 06, 2013

PR MENANG SEBENARNYA....MAI BACA NI!!!



Saudara-saudari semua, hakikatnya kedudukan Pakatan Rakyat semakin kukuh dengan rumusan berikut:

+ Pertambahan 7 Kerusi Parlimen.

+ Pertambahan 71 Kerusi DUN.

+ Undi Popular berpihak kpd PR yg pertama kali dalam sejarah!

+ Peratus keluar mengundi tertinggi dlm sejarah Malaysia, iaitu sbnyk 80%-82%.

+ Rakyat Malaysia semakin celik politik dan tidak mudah diperbodohkan.

+ Pengundi muda adalah harapan perubahan di masa hadapan. TERUTAMA kpd anak2 yg lahir tahun 1996 dan ke atas. Anda semua adalah GENERASI PEMENANG utk PRU14 akan datang!

Terus bersama2 saya utk bekerja lebih keras. Bukan shj utk kemenangan PRU 14 yg akan datang tetapi yg LEBIH PENTING adalah utk membina masa hadapan yang lebih baik bagi zuriat kita semua.

Saari Sungib Official

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

26 ulasan:

  1. artikel n kekadang bila pikir hanya nk sedapkan hati mtlmt utama tk tcapai.sj nk sdpkn hati.. hakikatnya adalah kekalahan adlah pasti kerana objektif utk twn ptrajaya xsmpai.... simpati aku kt dsai.. aku rs dia kn bsara la.. bkn sbb dia xmampu tp allah msh xizinkn dia utk jd pm msia...kn pcayaadaq qadar thn. tk dinafikn mmg ada pningkatan tp pningktn tsbt tk ckp untuk takluk ptrajaya.. itu sj...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya sokong dan amat terasa hingga kini pasal penipuan dan kekalahan yg diIzin oleh yg maha kuasa, hanya utuk ubat jiwa yg parah sahaja diIzinkan penambahan kerusi supaya untuk alasan ubat jiwa yg pasti KEKALAHAN total, tiada kuasa yg sepatutnya selari dengan semangat kuasa Rakyat.

      Padam
    2. saya sokong saudara decko.. pasti ada hikmah kenapa allah tidak kasi mereka memerintah negara... semua telah tertulis... jgn la persalah kan takdir, sekiranya kita persoalkan takdir ini bermakna kite persoalkan allah.. semua yg berlaku dengan izinya...

      Padam
  2. Tanpa Nama6/5/13 2:22 PTG

    Hakikatnya prestasi UMNO BN kali ini lebih buruk dari PRU 12. Ini bukan pasal nak sedapkan hati tetapi hakikat semata-mata. Apa maknanya penurunan ini ? Ini bermakna jangka hayat UMNO BN makin dekat kepada mati. Rakyat dah mula sedar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersyukur lah dgn apa yang kita kecapi hari ni.. aman damai.. cukup makan pakai.. siapa sebenarnya yang kelentong kuat nih.. BN ke PR.. renung2kan lah.. buka hati buka mata.. BERSYUKUR

      Padam
    2. Tanpa Nama8/5/13 2:21 PTG

      bukan xbersyukur tapi islam juga menuntut kita menjadi lebih baik asalkan tidak menolak syariat.

      Padam
  3. Tanpa Nama6/5/13 2:34 PTG

    menang apanya. bnayak kes jenayah tertangguh x leh nak selsaikan.

    pembunuhhan altantuya,
    komisen scropin,
    lembu 260 juta..
    40 juta duit yang kata ditahan dihongkong tu mcam mana nak siatan..
    balak , tanah sarawak SPRM macam mana nak siata taib mahmud kalau BN masih berkuasa.

    yang kekal dan sedang menungu

    AES
    elektrik mahal

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno hanya menang dikawasan yang ramai melayu tidak berpelajaran tinggi ... kepada mereka isu-isu seperti itu tidak penting kepada mereka .... yang penting adalah BRIM dan takut dengan hantu pocong.....!!!!!!!!!!!!!!

      Padam
    2. LETIH,PENAT walaupun tidak ikut serta secara serius dalam politik parti PR semangat amat melonjak-lonjak apa lagi diperhatikan pengunjung setiap ceramah penuh semangat.Harapan akan ada perubahan juga meluap-luap." Tarikh keramat 6/5/2013 dinanti " TETAPI PENIPUAN telah menghilangkan segala-gala impian menanti detik 5/5/2013 ( lain kali pun rasanya penipuan tetap berlaku lagi).lebih kerusi ahli majlis tapi bukan menang.

      Padam
    3. mELAYU yang tinggi ilmu dah jadi derhaka.. tak reti nak berterima kasih.. padahal duit mana yg diberi masa nak sambung belajar dulu .. dari PAS ? PKR? ada??????? kesian la

      Padam
    4. Tanpa Nama7/5/13 2:53 PG

      Kita bukan menentang umno...kita bukan menentang BN...yg kita tentang org yg rasuah...org yg menyeleweng...lu fikir lah sendiri....

      Padam
    5. Tanpa Nama7/5/13 2:57 PG

      Duit rakyat aliza....jangan pendek sangat pemikiran tu...kerajaaan cuma diamanahkan je menguruskan dan mentadbir...

      Padam
  4. Tanpa Nama6/5/13 2:39 PTG

    pr boleh menang lebih baik kalau ulamak pil kude tak meracau..jijan boleh makan nasihat...haron din bijaksana...haron taib tak celupar...hadi awang tak asobiah....ulamak tnjuk jln yg baik..bukan die pembuka jalan musuh menang...

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama6/5/13 2:42 PTG

    org pas kene bersih hati cam kopiah dan serban sebakul putih yg dipakai...belaja cam nik aziz kendali diri, pati negeri dan masy...sampai sultan pun ikut...ni baru tadbir nganu 1 penggal dah kene tendang...tendang dgn kude yg makan pil kude....

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama6/5/13 2:57 PTG

    betul sangat betul. Ah Jib patut letak jawatan PM. prestasi PRU dia lebih parah daripada Pak Lah. Tun M patut suruh dia letak jawatan!!!. sudahlah nama tukar pi Ah Jib, tolong cina itu ini, semua permintaan cina dia kabulkan, yang majoriti sokong dia pula tidak kena layan. Padan Muka. Tukarrrrrrrrrrr!!!

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama6/5/13 2:58 PTG

    Tdk cukupkah isu ketirisan yg dlakukn olh pemimpin & kroninya,isu video lucah yg diada2kn,video sumpah yg x mengikut kaedah yg betul,isu pberian kewarganegaraan kpd org asing,isu kenaikan harga brg,isu monopoli kroni dll.ckuplah rakyat telah diperbodohkn selama ini.kemudian. rkyt cube dikaburi dgn pemberian brim,krim,diskaun buku dll p.berian yg waktunye dkt2 pilihn raye.memang politik murahan.sedangkn mereka tlh mengaut jauh lbh byk drpd itu.

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama6/5/13 3:08 PTG

    Manusia hanya mampu merancang tapi sebaik baik perancang hanya ALLAH SWT. Kpd pengundi pr harap kita bersabar dan jgn putus harap. Kemenangan tetap bg pihak yg benar dan inginkan perubahan. Harap kita terus istiqamah dan tetapkan hati utk pru 14 nanti. Kemenangan bn ini adalah ujian bg kita dan hanya ALLAH SWT jualah yg akan mengadili dan memberi balasan kpd pemerintah yg menzalimi rakyatnya secara terang maupun tersembunyi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 3:20 PTG

      Terima kasih saudara/i kerana masih berpandangan waras...cuba lagi dan bukan hanya mencari sala org laen tanpa ada bukti dn diri dtpt kejadian...sirah nabi perang uhud kalah sy x pena denga yg org kafir musyrikin semakin kuat dn gagah sbalik hanyala kesilapan muslimin dn ksilapan dipihak sdiri yg diperkatakn..harap jgn jd agen penyebar kabar fitnah
      -undi bn

      Padam
  9. Tanpa Nama6/5/13 3:11 PTG

    kemenangan BN mnunjukkn btapa rmai yg msh bodoh dr klangan pnyokong BN. tngan yg menyokong naik nye golongan yg mnindas n mrompak duit rakyat tentunya akn dtnya d akhirat kelak. kalo myk naik nt tlg salahkn pnyokong BN. stiap sen lebihan duit yg tpaksa aku byr aku xkn halalkn. korang smua tnggunglah dosa 2

    BalasPadam
  10. PedangMalam6/5/13 4:47 PTG

    Setiap kali selepas pilihanraya, samada PAS menang atau kalah Al Marhum ustaz fadzil mohd noor akan berkata "Kita dah menang". apabila ditanya mengapa beliau menyatakan, "Apabila kita boleh terus memperjuangkan kebenaranNya, sebenarnya kita sedang meniti kemenangan." (Sekadar perkongsian.. menyokong kerajaan yang baik x kira mana2 yg memerintah.)

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama6/5/13 7:02 PTG

    saya sangat terasa dengan ulasan2 terutama mengenai BN hanya menang di kawasan kampung kerana pengundi tidak berpelajaran tinggi..org undi BN bodoh dan sebagainya..hinakah kami sebgai org kg tdak berpelajaran tinggi dan mengundi BN...adakah ini cara pemikiran org Pakatan Rakyat??..yer kami sedar walaupon belajar smpai ke Cambridge..kami tetap org kampung kerana kami sedar diri..tidak takbur..kerana sedar tanpa kerajaan BN..mana mungkin kami sampai ke universiti untuk belajar kemudian bekerja..membantu org tua kami di kampung...bersyukur..terima kasih BN..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 11:50 PG

      ha ha.. perwsoalannya jgnlah kata duit tu duit BN.. segala duit adalah dari rakyat cukai itu ini dan ntah apa-apa lagi termasuklah duit ko....adakah ko sedo? nnti minyak naik barang naik AES dilaksnakan dn n mcm2 lagi.. jam tulah baru ko tau...tngk cina skrg dia orang dah bijak..duit kerajaan yg memerintah adalah dari duit rakyat.. berbeza dgn org melayu yg fikirannya masih lagi kelas kampung..

      Padam
    2. Tanpa Nama7/5/13 3:30 PTG

      Mcmla kamu tu kelas sgt...ckp pn pki sembur..negara mana yg xde tax? Minyak turun barang turun ke? Kerajan control harga barang? hahaha
      Aes tu adalah issue skiranya kamu jenis trafic ofender..kami xde mslh pn just follow the rules then there'll be no issue at all!!
      Please lahh

      Padam
  12. Tanpa Nama8/5/13 2:28 PTG

    org melayu dimomokkan dengan jika DAP berkuasa org melayu akan ditindas di negara sendiri. Kuasa melayu n islam akan terhakis. Hakikatnye negara kita masih ada perlembagaan yang menjaga kepentingan org2 melayu. Seandainya, sekiranya org cina ingin menghapuskan hak islam, melayu aku yakin melayu dari semua parti politik tidak kira k'jaan atau PR akan bersatu. dan aku yakin xde pemimpin melayu yg sanggup gadai bangsa, agama n negara sendiri. itu semua hanya momokan

    BalasPadam
  13. ahmad muhammad9/5/13 1:00 PG

    Ketahuilah bahawa apa yang terjadi ini adalah perancangan teliti untuk menimbulkan kacau bilau lepas satu...satu masalah melanda. tok dalang utama kita semua tahu..yang waras..marilah kita sama-sama kita buat solat hajat minta Allah tunjukkan siapa yang batil siapa yang benar. Lagi lama masalah ni berlarutan semakin parah malaysia akan jadi.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive