Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 06, 2013

PR TOLAK KEPUTUSAN PRU 13




Pakatan Rakyat hari ini menolak keputusan pilihan raya umum ke-13 yang memihak kepada BN.

Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim mendakwa, ini kerana terdapat penipuan dan penyelewengan pilihan raya.

Bercakap dalam sidang media di Kuala Lumpur sejurus selepas keputusan diketahui, Anwar berkata, selagi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) SPR tidak menjelaskan dakwaan penipuan dan pertikaian diselesaikan, baginya BN hanya menang tipis.

Kira-kira 12.45 pagi tadi, BN sudah melepasi jumlah 112 kerusi Parlimen, yang sekali gus mengesahkan kemenangan gabungan itu.

Setakat berita ini ditulis, keputusan muktamad masih belum dikeluarkan SPR.

Masih belum dimuktamadkan keseluruhan 222 kerusi yang dipertandingkan, SPR nampaknya tergesa-gesa mengumumkan BN sudah memperolehi 112 kerusi sedangkan dalam masa sama tidak mengumumkan secara rasmi kedudukan keseluruhan.


MK



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

208 ulasan:

  1. Tanpa Nama6/5/13 6:28 PG

    Salah satu dakwat kekal. Kebanyakkan pemilih mendapati dakwat tidak kekal selama yang dijanjikan oleh SPR. INI ADALAH SATU PEMBOHONGAN YANG NYATA. Kesahihan SPR amat diragui.

    Pakatan Rakyat wajar menggesa siasatan terhadap dakwat kekal Malaysia dengan membandingkan dakwat kekal yang digunakan di negara-negara lain yang menggunakannya di Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 6:59 PG

      bohong klau BN menang.tp klau PR menang kami x pnah kata PR tipu pon.ni klau dah taksub ni payah.akai mana akai dok dlm seluaq kot.ni hang kampung mana..parit jawakah? siasatan ptut pada anuar..mana mai duit2 berkempen semua.di kedah isu balak smpai hr ni x terjwb..mana tanah yg ptut pekerja pknk negeri kedab patut dpt ketika tmat perkhidmatan..exco PAS dah sapu awal sbb tau kedah akan kecundang.so x yah nk petikai sgt la.dok diam sudah.klah...

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 7:01 PG

      KEPALA BAPA NENEK MOYANG HANG LA...BODOH..!!!! KALAU NAK TIPU ATAU TAK ADIL SAMA SEKALI ? BAIK S.P.R MENANGKAN SEMUA NEGERI TERMASUK KELANTAN....BODOH...!! DAKWAT TU KALAU HANG NAK JANGAM BASUH LAH SAMPAI IBUBAPA HANG MAMPUI MASUK LIANG LAHAT...BAHALUL!!!!

      Padam
    3. bile klh mcm2 duk tuduh kt BN...bile mmg lain plak .....terima je lh kekalahan

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 8:07 PG

      Inilah bezanya org BN, cakap selalu ikut nafsu bukan ikut akal/iman. PR x terima sbb ada bukti bukan suka2.Org UMNO sbnrnya x lyk nak cerita pasal Islam pun. Kalau x mcm mana org UMNO blh terima tanpa apa2 respon bila Mahathir ckp "lbh baik kawan dgn syaitan yg dikenali berbanding malaikat yg x dikenali", rukun iman kata apa? blh ke kita org Islam kawan satu malaikat n x kawan malaikat lain yg kita x kenal?. Atau pun org UMNO pun x berapa nak ingat apa rukun Iman sbb tu blh rilek bila Mahathir kata gitu? bahkn jadikn idola lg. Kalau rukun Iman pun x beres yakin ke dlm kubur nanti, atau agak2 x yakin balasan akhirat tu ada kot nye......fikir2kanlah.....

      Padam
    5. Tanpa Nama 6/5/13 7:01 PG bagi statement macam orang tak dak agama dan pelajaran. Mana pi hang punya cerdik pandai bila memberi komen. Tak payah dok maki hamun pon la. Aku pon PR jgk. Xpa la, kita tunggu lain kali. Terima dgn redha..

      Padam
    6. Tanpa Nama6/5/13 8:28 PG

      kalu menang dengan mat bangla dll...tak perlu la hang pa mendabik dada. Satu lagi kepala bahlul ni tak paham adanya peti ballots tambahan.....moron punya troll umno ni. Rasa diri pandai tapi bangang

      Padam
    7. Tanpa Nama6/5/13 9:26 PG

      aku ni dgr cerita dari pihak sana, pihak sini.. lain ceritanya... dua2 ade bukti.. sampai aku pun tatau mana satu yg betul.. pelik korang boleh dgr cerita satu pihak dan trus percaya.. pelikan??

      Padam
    8. Tanpa Nama6/5/13 9:54 PG

      SPR dh keje pg ptg siang mlm bg pru jln lncr,adil dan telus..lgpun ms kira ada wakil stiap parti,boleh ke tipu..PR letak patung kot jd wakil dia..asal kalah je mcm crita kluar..kalu mnang bsorak..pdhal DAP dh tunggang PKR n PAS baik punya..

      Padam
    9. Tanpa Nama6/5/13 11:20 PG

      Apa la korang ni....ini d namakn Islam Ker....setuju aku nabi x pernah mengajar umatnyer bergaduh sesame Islam.....patter sblm wafatnyer baginda, tlh dpt tahu umatnyer akan berpecah belah.....wahai org Islam d kalangan bangsa melayu, berfikirlah sblm mengeluarkn fakta......wallahhualam.....subhanallah...apakh ujian yg hendak ko berikan kpd bangsaku org melayu yg berugama Islam....

      Padam
    10. PR Gabung dgn DAP yg terang2 KAFIR bole pulak. Xde pulak nak agungkan ISLAM? Cuba jawab?
      Ini rumah kita, jgn biarkan tanah kita dijajah org luar..!

      Padam
    11. MCA MIC tu islam ke

      Padam
    12. Sapa sebenarnya yang ada kuasa membawa masuk orang luar ke malaysia. Yang bagi ic pd orang luar/asing tu sapa

      Padam
    13. Ala.. mcm la org pas tu layak xkp pasal agama..puiii..

      Padam
    14. Bodoh la.. ni la die.. pr ni hidup utk memecahbelahkn org melayu je.. bangang.. cmni ke cara hidup islam.. ckp hebat sgt smp menghukum org lain x layak ckp pasal agama..

      Padam
    15. Tanpa Nama6/5/13 1:39 PTG

      untuk semua bangsa melayu islamku.... renung2kan... lirik lagu warisan..

      Anak kecil main api
      Terbakar hatinya yang sepi
      Air mata darah bercampur keringat
      Bumi dipijak milik orang

      Nenek moyang kaya-raya
      Tergadai seluruh harta benda
      Akibat sengketa di antara kita
      Cinta lenyap di arus zaman

      Indahnya bumi kita
      Warisan berkurun lamanya
      Hasil mengalir ke tangan yang lain
      Kita kan merintih sendiri

      Padam
    16. Tanpa Nama6/5/13 2:14 PTG

      Anuwar pecah belah org melayu tp suruh cina bersatu,
      Dr M pecah belah org cina tp melayu bersatu padu....

      Padam
    17. Tanpa Nama6/5/13 2:23 PTG

      Anuwar pecah belah org melayu tp suruh cina bersatu,
      Dr M pecah belah org cina tp melayu bersatu padu....

      Padam
  2. Tanpa Nama6/5/13 6:38 PG

    Rakyat Malaysia selamanya tertipu selagi SPR ni tidak digubal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 6:55 PG

      lagi tertipu kot klau anwar yg perintah.kawan tu juara pidato ja..bkn pakar ekonomi pon.jd pm di kerajaan langit bleh la wei.yappada

      Padam
    2. Spr tdk pernh telus dlm melaksanakan tugas mereka.. bnyk skandal

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 9:29 PG

      aku tatau la mana korang tau spr ni tak telus la, tak adil la.. apa yg diorg buat sampai BN boleh menang PR bleh kalah.. tapi bila pikir balik, kenapa SPR tak tipu biaq BN menang 2/3 dr jadi kerajaan yg lemah.. alang2 nak tipu kan.. takyah bg menang sume pun takpe janji dpt 2/3 ckup la

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 10:52 PG

      klu spr tipu...xkn la penang leh menang majori besar...klu menang xda penipuan. skrang masaalah nya termakan jnji..jd bgus tunai kn jnji dlu..dsai keluar dr arena politik..

      Padam
    5. Tanpa Nama6/5/13 11:26 PG

      APA yg kita dpt.....kepuasan.....hmmmph, nmpknyer berlambak2 ler org melayu berpecah belah.....org cina gak yg senyap,senyum dan success....org melayu????fikir2knlah bangsaku melayu yg berugama Islam......

      Padam
    6. Tanpa Nama6/5/13 11:58 PG

      Betul... Org melayu bsing2.. Pcah blah... Yg cina dok bsatu skong cina... Last2 malaysia jdik cm Singapore la ni.. Huhu

      Padam
    7. Tanpa Nama6/5/13 4:39 PTG

      Betul cakap kawan kita ni. Kita asyik bergaduh sesama bangsa dan seagama . Orang cina diam diam bersatu nak jatuhkan melayu. Sepatuknya kita orang melayu bersatu lah tak kira fahaman politok mana demi agama bangsa dan tanahair kita. Ingatlah untuk anak cucu kita nanti. Wassallam..

      Padam
    8. Tanpa Nama7/5/13 7:18 PG

      Tanpa nama, post 8.07 menunjukkan anda tidak fasih mengenai peribahasa english, dan terus menuduh pm macam macam. Balajar la maksud sebenar dulu sebelum berbicara orang lain tak betul kalau tak jangan bagi pendapat yg membolehkan orang lain nampak tahap pengetahuan anda.

      Padam
  3. Tanpa Nama6/5/13 6:46 PG

    knap kecoh sangat pasal dakwat. org x boleh terima kekalahan mmg mcm tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:48 PG

      he..he..next election agaknya kena dakwat satu badan baru puas hati...

      Padam
    2. Kan spr yg kata dakwat tu kekal. Keluar belanja juta-juta tu untuk apa

      Padam
    3. Tanpa Nama7/5/13 7:30 PG

      Apa apa system pun dlm dunia ni ada kelebihan dan kekurangan. Sekali pun biometrik ada, ada ketika akan gagal scan jari dengan segala sebab fizikal jari seterusnya melambatkan pengundian. Kita kena terima kekurangan. Ketaksuban membodoh kan manusia. Ulama dulu mengatakan bumi mendatar bila sains mengatakannya sebaliknya ianya mengambil masa berkurun golongan taksub menerimanya.

      Padam
    4. Tanpa Nama7/5/13 11:33 PG

      Memang tidak ada yang kekal dan sempurna di dunia ini. Yang kekal hanya Allah. Namun kita tidak boleh lari dpd tanggungjawab dan akauntabilit. Yang bertanggungjawab membekal dan membeli dakwat yang tidak memnuhi spesifikasi sepaptutnya tampil dan sekurang-kurangnya minta maaf. Kita dah berbelanja bukan sedikit untuk ini. Kenapa tidak nyatakan apa sebenarnya terjadi sehingga masalah ini timbul sepaya semua rakyat faham. Kalau tidak ada salah laku dan penyelewengan saya yakin kita bersedia untuk memaafkan.

      Padam
  4. Tanpa Nama6/5/13 6:53 PG

    woi org dh x mau PR la psai tu PR kalah merata ceruk.Kedah pon dh dpt blik kt BN.x yah nk petikai isu dakwat.kalah ttp kalah walaupun satu undi.muktamad.dah kalah wat isu plak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini bukan soal keputusan piliha raya. ini sioal integriti spr yang kelihatan macam berbohong

      Padam
  5. Tanpa Nama6/5/13 6:59 PG

    Sesuatu perkara itu dijadikan Allah ada khikmahnya. Sebagai insan yang beriman kita kena terima dengan hati yang tenang dan terbuka. Bagi PR, usaha telah dilakukan mungkin belum ada rezeki untuk menjadi pemerintah, perlu muhasabah diri. Bagi BN kenalah belajar mentadbir dengan jujur dan amanah. Salam reformasi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:32 PG

      setuju dgn kata2 di atas.. ALLAH maha mengetahui. memang de hikmah PR tak menang tu.. mungkin takde rezki lg atau mungkin memang tak dapat restu dari ALLAH sbb byk sgt kemungkaran. renung2 kan la

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 10:02 PG

      Ekau dah renung-renung ko eh jang!

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 3:34 PTG

      Ak stuju mgkin ad y xkene ngan spr.....ikt la korg nk wat penipuan mcm mna pon k...Allah tu maha adil.ak tetap sokong perjuangan islam ni..wallahualam..

      Padam
  6. ingt org2 PR je ke beriman....otak ko ni mmg dh tk btul.....jgn ingt Islam itu Pas...bangang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:24 PG

      Org BN beriman separuh2, smyg, posa,raye, zakat, hj, mase knduri, dh MAMPUIH bru nk islam. Cara hidup n hukum ALLAH xnk ikut.

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:34 PG

      Bawa mengucap... ingat, kita ni manusia... hamba ALLAH. sape la kite nak tentukan org tu iman separuh la, tak lengkap la.. SIAPA KITA sampai boleh kata perkara mcm tu

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 11:23 PG

      habis tu mai mana pengundi hantu 2??????????smlam 2 org pengundi hantu ditangkap di kedah!!!!ramai yg lari memakai baju bn!!!!bla dtanya mereka menjawa:kami mau cari makan:x tipu ka ni hah!!!!!

      Padam
    4. Bukan tipu - bohong sikit aja

      Padam
    5. Mcm la org pas pose x tinggal.. mcm la solat 5 waktu cukup.. mcm gampang.. mcm la org pas x minum arak.. ingat pangkah pas kompom dosa2 terhapus la.. mcm gampang..

      Padam
    6. Tanpa Nama6/5/13 1:45 PTG

      ya Allah mohon diberi hidayah kepada penulis diatas. kamu nampak ke mrk tidak berpuasa, tidak solat, tonggang air najis? kamu tak takut ke bila memfitnah. kamu sebagai islam, patut sedar PAS berjuang demi islam. Umno tolak PAS sebab PAS perjuang Islam. whatever u said, sy bangga dlm PAS kerana saya sekurang2nya tahu Islam telah menggariskan ciri ciri pemimpin yang patut dipilih. Pemimpin yang Islam dan Islamic.

      Padam
    7. Tanpa Nama6/5/13 2:44 PTG

      Sy skong..bkn kte mrh owg skong umno.mrh sb nk bg tau plihlh pmimpin yg mempunyai cri2 islm itu sje.slh ke plih yg cri islm dia yg kte tau dr golongn ulma..dosa jhil nyer owg pas antre dia n tuhan.than yg lyn hkum owg yg jhil bkn krja kte..tp dgr ni tgas kte dlm memilh pmrnth islm adlh wjib krna kte owg islm.wallahualm..

      Padam
    8. Tanpa Nama6/5/13 3:52 PTG

      Itu la ciri2 yg ad pd org2 di bwh bn..jgn ikut at nk ckp..pd mrk yg da joh ngn Allah,pntu taubat msh trbuke u hmbenye..

      Padam
    9. "Itulah ciri yg ada pd org2 bn". Kamu betul2 yakin dgn apa yang kau katakan ini? Kalau brtul begitu saya doakan kamu semua sejahtera dunia akhirat.

      Padam
  7. Tanpa Nama6/5/13 7:07 PG

    an amazing blackout

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama6/5/13 7:20 PG

    sudahlah PKR....keputusan dah nyata kemenangan memihak pada BN....jd jgn isukan pape lg....terima la kekalahan dgn hati yg redha....

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama6/5/13 7:27 PG

    PKR dan PAS BODOH...!! Sokong "DAP PARTI PERKAUMAN" yang musang berbulu ayam dalam pakatan rakyat....memang sah parti DAP ni anti Melayu dan menghasut pengudi Cina jangan sokong BN dan komponennya. Itu lah Cina keparat kat Malaysia ni...Melayu jangan Lupa... Tercetusnya 13 Mei 1969 dulu adalah disebabkan Partai DAP ini....yang mana Lim Kit Siang sebagai Dalangnya....!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 8:51 PG

      Betul ke 13 Mei sbb DAP? dpt sumber mana? dah habis check ke? org cerdik dia selidik SEMUA fakta n maklumat, bkn hanya dr satu sumber je....begitulah kaedah nak cari kebenaran. 54 thn BN memerintah pernah tgk x org bangsa lain kibar bendera UMNO?. Bila DAP n PAS kerjasama biasa tgk org cina n India kibar bendera PAS. X tgk kat youtube mcm mana org cina kat subang jaya tu puji hudud bagus?. Org UMNO sendiri x nak hudud, cerita yg buruk2 je pasal hudud kat bangsa lain. Skrg dah trlambat kalau nak kata ke org cina, sape paling byk byr cukai? Org Melayu ke Cina? Ambil duit dia tp nafikn hak dia...nape dia org bkn rakyat Malaysia ke?. Silapnya kenape bg kerakyatan dr awal lg? Tulislah komen dgn hati yg terang....ikut nafsu x selesaikn masalah.....

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:24 PG

      cina kibar PAS, sokong hudud.. tapi betul ke dr hati atau pura2.. lg satu, kalo ikut sejarah 13 Mei punca dr kemenangan DAP yg pohon utk buat perarakan hingga menimbulkan perkara yg tak spatutnya.. atau de sbb lain???

      Padam
    3. angin bayu6/5/13 10:01 PG

      Aku suke soklan dan ayat last anon 924.."atau de sbb lain???"

      Sebelum soklan tu dijawab..adakah anda bersedia untuk mendengar fakta lain? Kalau takat acah2 tnya soklan..tp dlm minda dah xnk terima apa2 fakta lain..baik xpayah..buang masa je explain..

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 11:06 PG

      betul tu bute sejarah.

      Padam
    5. Tanpa Nama6/5/13 2:46 PTG

      Bg bkti skt..

      Padam
  10. Tanpa Nama6/5/13 7:28 PG

    Baru nk rasa byk mende turun. Hrp minyak x naik dlm thn ni.

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama6/5/13 7:34 PG

    Adat bertanding ada menang ada kalah.. Yg menang jgn berlagak sombong.. Jln kn tanggungjwb yg d amanahkn sebaik mungkin.. Yg kalah.. Muhasabah diri.. Cari kelemahan diri.. Yakin dgn ketentuan Nya.. Pasti ada hikmah d sebalik nya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 8:48 PG

      Betul lh sya sokong pendapat anda tu.

      Padam
    2. tapi kalau ada kepincangan dan ketidakadilan dalam perjalanan sistem pilihan raya kenalah dibetulkan dulu. BN boleh kempen dalm tv dan radio tip-tip hari. Party yang lain macam mana pula. Kalau macam sekarang ni BN akan terus berkuasa sampai kiamat.

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 2:09 PTG

      Pincang ape nye..dasar tak nak menerima kenyataan.

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 2:24 PTG

      Pincang ape nye..dasar tak nak menerima kenyataan.

      Padam
    5. "Pincang apa nya". Kamu tengok tv tak? dengar radio tak?

      Padam
  12. Tanpa Nama6/5/13 7:44 PG

    Kalau BN menang..
    Rakyat: mmg bertambah cincin berlian c xxxxxx tu... rambut dia pun makin kembang.. Kalah topi keledar... Tebal selamat rambut dia kalis peluru lg.. Xxx pun dpt khawin mat saleh ker.. Arab ker.. Xxx semakin tak da rambut.. Sbb wife dia guna utk tmbh rmbut..
    kalau PR menang...
    Rakyat: entah lah.. Bnyk org mengaku dia kna liwat oleh Anxxx kot??? ....Pastu.. Semua sistem akan berubah.. Rakyat ikut berubah.. Tp yg tak berubah dia sendri

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama6/5/13 7:50 PG


    PAS ok BN pun ok.Yang tak ok bila undi PAS - DAP pun dapat kuasa.DAP memang nak LEMAHKAN ISLAM DAN orang melayu.so skrg BN dh MENANG...syukur alhmdllah...hrap2 apa yg d jnji kn dpt d laksanakan dgn baik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:00 PG

      UMNO/BN anak didik yahudi APCO yg telah melemahkan dan membangangkan melayu......jgn nak menyalahkan org lain....

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:08 PG

      X faham bila kata BN ok. Mungkin org x sedar, cuba perhatikn bendera BN yg byk2 tu dpt dr mana duit?sape yg pasang semua upah. Jd ahli UMNO percuma je so dtg dr mana duit?. Cuba check kekayaan pemimpin BN melimpah ruah, x pdn dgn negara yg byk hutang. Dari mana duit dia org?. Jd menteri prntukn utk rakyat sekian, ambil sebahagian utk bn n diri sendiri. Rakyat yg ramai berebut roti sekeping, pemerintah ambil sebungkus utk diri sendiri n bn. Rakyat dpt secubit dah rasa hebat kerajaan..Perbandingan mudah...negara byk hutang melebihi 500 b rakyat hidup cukup2 je n ramai yg miskin pun tp pemimpin kaya raya.....

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 9:39 PG

      betul3. setuju tu. tgk anwar sendiri la.. apalah dia wat sampai dia dpt begitu byk duit.. apa kerja?? dr mana la duit tu kan.. bila suruh isytihar harta taknak lak. mcm2 alasan

      Padam
    4. Betul. Tapi umno kenalah juga jauhkan diri dpd mca yang banyak kali menghina islam. Baru betul

      Padam
    5. Tanpa Nama6/5/13 4:50 PTG

      Sabar jangan gaduh kalu dah tak suka dgn pemerintahan bn keluar saja dari jadi warga negara gi cari negara lain la .

      Padam
    6. Tanpa Nama6/5/13 5:45 PTG

      knp nk d prtikaikn pas dgn dap sdangkn dlm bn sndri pn ada mca dgn mic.. xsma ka mreka pn ttp bkn islam.. bangang spa yg ktakat pas skonkol dgn dap.

      Padam
    7. Tanpa Nama6/5/13 6:11 PTG

      Jgn jd bodo x suka pk jd warganegara lain. Ini stemen org akai setitik... Ini ngara kita stiap titik hasil bumi n negara adlah hak kita... Pemimpin kene brusaha brpk mcmana nk menyenangkn rakyat.. Bkn brusehe tuk crik dalih n alasan tuk br kesenangan kita... Jgn jd bodoh sbb taksub pd parti.. Tau hak kita sbgai rakyat... Bkn mcm org kata bn letak calon btg pisang pun org ttp undi... Ini bangang namanya.. Mmg namanya melayu mmg smpi sudah LAYU. Ego n bdh sombong.. Org offer xda tol pndidikn percuma amek jela.. Ini mcm beli colgate ada dpt pinggan percuma tp sombong xmo g amek pdhal pggn d rumah sudah sumbing... Pk2 la sndri... Pk hak kita bkn pk parti mana yg menang.. Sapa offer bgos itula yg kita plh oiiii...

      Padam
    8. Tanpa Nama7/5/13 12:30 PG

      Betapa jumud nya org melayu islam..bersengketa dan mencaci sesama bangsa.sejarah mengajar kita utk tidak alpa..jgn sampai maruah agama dan bangsa tergadai..saling beringat dan bertolak ansur lebih indah.

      Padam
    9. BN dah menang sekarang. Tanggungjawab mendaulatkan islam adalah tanggungjawab anda sekarang. Daripada Perdana Menteri sampailah kepada wakil-wakil dalam Dewan Undangan Negeri yang beragama Islam, Ahli-ahli UMNO dan semua yang beragama Islam dalam Bn dan juga pati lain yg menang pada pelbagai peringkat, kalau tak laksanakan amanat ini dengan sebaik mungkin, anda mungkin kecundang di akhirat nanti. Setakat yang anda dah buat sekarang ini, banyak lagi tuntutan agama belum dilaksanankan dan dgn demikian belum cukup untuk menyelamatkan kita di sana nanti.

      Padam
  14. Tanpa Nama6/5/13 7:53 PG

    kpd geng pr... trima lah kekalahsn .. wpun pahit utk ditelan .. nk buat cmna.. Allah masih izinkan bn menang itu lah hakikatnya... wpun aku pykong pr kekalahan atau kmenagan adalah ketentuan allah. selagi allah bxdiizinkan kmngn kpd pr bmkna kita kn redha amin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 8:45 PG

      Betul 2 semua ni da ketentuan..klu Allah da ttpkn pr menang mcm mana bn buat pun ttp kalah tp Allah msh memberi peluang kpd bn utk memerintah negara..

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:56 PG

      2 x 5 daaa... yang penting dapat kuasaaaa...

      Padam
    3. Jangan lupa, menentang ketidakadilan itu juga dituntut agama

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 9:37 PTG

      Ye kita perlu menentang ketidakadilan, Dan pr pun da berusaha sedaya upaya utk menang, tp sume ni da tertulis, mari kita sama2 doa agr negara kita aman dan ketidakjujuran pemimpin terbongkar..hidup pr

      Padam
  15. Tanpa Nama6/5/13 7:59 PG

    Ini,sudah ketetuan dari allah taala,terima saja lah,apabila telah datang kebenaran,maka terhapuslah lah segala kejahatan.....hidup,melayu,hidup bnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama6/5/13 8:08 PG

    Hidup Melayu..hidup warga asing lps ni..Janji Selangorku PR menang bersih..mantap PR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:02 PG

      hidup bangla...hidup nepal.....habislah apa2 peruntukan utk rakyat Malaysia habis disapu oleh askar hantu UMNO/BN....

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:41 PG

      smalam org bangla kena pukul sebab nak gi ngundi.. rupanya org melayu... melayu pun dah tak kenal melayu... sbbnya terlalu TAKSUB

      Padam
  17. Tanpa Nama6/5/13 8:08 PG

    Dap kominis moden,parti racist,bn harus ingat mana2 negeri di bawah dap harus di biarkan saja,jgn tolong mereka lagi,apa2 masaalah biar dap uruskan,di gelang patah jangan di majukan,biarkan dia mampus...buat baik dgn org cina pon tak ada gunanya dia tetap undi bangsa dia,tikam dari belakang,haram jadah punya org,hidup melayu.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:22 PG

      ko tolong diri kau sendiri..sbb asyik kene tipu dgn UMNO/BN jer.....tak sedor2 lagi....dinegeri yg diperintah oleh PR....diakui oleh Ketua Audit Negara dan antarabangsa akan akauntibility dan semua kemudahan berkaitan Islam semua telah diutamakan berbanding dizaman UMNO/BN.....yg racist adalah minda kau yg telah dibentuk oleh UMNO/BN yg racist tu.....

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:43 PG

      ermmm.. Selangor.. Melayu lebih ramai dari mana2 kaum. Tapi syg, masjid lebih skit dari umah ibadat kaum lain

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 1:00 PTG

      Umno tu bukan party perkauman ke

      Padam
  18. Tanpa Nama6/5/13 8:17 PG

    Hidup melayu..hidup BN..hidup warga asing..Janji PR menang bergaya Selangorku..BN kalah teruk di negeri yg ternyata PR masih diterima rakyat..Hidup Islam..Takbir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 10:13 PG

      ramai le bertapok kat Selangor tuk cari makan. Apa dapat minyak pun tak turun.

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 1:05 PTG

      Hai jahilnya kamu, harga petrol kan dikawl oleh kerajaan pusat. Takkan sampai maklumat paling asas macam ni pun kamu tak tau.

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 2:54 PTG

      Btl la diowng ckp kte puak pr tksub..kte ckp ad fkta owg umno yg tksub plitik sbrnyer...ad ke umno dlu kini n slmenyer...wlupn umno xtgakkn islm ttp slmenyr..itu yg dktakn tksub

      Padam
  19. Tanpa Nama6/5/13 8:21 PG

    Lihat saja di penang,kerajaan telah banyak tolong di sana,mereka tetap sokong bangsa dia,jadi kita mintak kerajaan hentikan bantuan di penang tak ada guna berbuat baik disana....henti kan bantuan biar org cina di penang rasa keperitan,segala pembagunan harus hentikan,kata org hidung tak manjung,pipi di tampal paster

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:27 PG

      hoi bodoh....PR tak kisah pun kalu korang (pusat) tak bantu....tapi syaratnyer cukai2 yg ada diPulau Pinang tu tak boleh disalurkan kepusat.....kerajaan negeri yg tadbir sendiri....boleh ker.....bangang melantun2...dah kutip duit org penang berlagak mcm mak bapak dia punyer pulak......

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:45 PG

      nak hidup sendiri kena keluar M'sia la.. hahahaha

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 10:17 PG

      bantuan apa de dia dan Selangor yang banyak bagi duit kat Persekutuan. @ negeri ni le yang banyak sumbang pendapatan Negara. Maseh tak Nampak.

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 10:32 PG

      berjuta -juta yang kerje swasta tu dgn syarikat Cha tu nak cari makan.Maseh nak racist.Pkikiaqlah sikit.

      Padam
    5. Tanpa Nama6/5/13 10:36 PG

      orang nak bagi free pelajaran, turun minyak dan tol tak nak. Nah amek kau.

      Padam
    6. Tanpa Nama6/5/13 1:09 PTG

      Tengok statistik la beb. Kalau tak tahu cari modal lain yang engkau ada maklumat lengkap tentangnya

      Padam
  20. Tanpa Nama6/5/13 8:24 PG

    DAP dah nampak belang bangkitlah org Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:30 PG

      DAP mcm biaser jer....ttp melayu yg sanggup dibodohkan oleh parti penjenayah/penyamun/penipu/tak dak teloq(pasai bawak mat bangla,nepal jd pengundi hantu) UMNO/BN.

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:46 PG

      DAP mcm biasa? waaa, betul ke ni??? DAP sbenar dah naik kepala.. melayu jea yg tak bsatu.. apa lg, CINA sronok la

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 9:59 PG

      dah kau tak bersatu...apa hal nak salh org lain....muhasabah diri sendirilah dulu.....dlm PR(PAS dan PKR...kerusi2 melyu pulak tu) sendiri pun berebut2 kerusi....apa hal.....dpt pulak pemimpin yg tak tegas....habislah.....nanti jadi mcm rumah dah siap...tukul masih berbunyi.......apa barang bro.....perkuatkan melayu didlm PR..kita dah ada tapak yg baru utk bersatu.....selesaikan masalah dlm PR dulu....kemudian baru kita bersatu tenaga melwan penyelewengan pilihanraya oleh UNO/BN.....

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 4:30 PTG

      Nah Melayu sama melayu sudah gaduh. Bagus2 wa suka maa..

      Padam
  21. mirul selngor6/5/13 8:25 PG

    Bn mng..pr dah tewas..tp ygmng tunaikan kewajipan..yg kalah tgkatkn usaha..sapa mng pon x pe skrg yg pntg jg hak keistimewaan org melayu wajib djg..jgn smpi bangsa melayu dipijak bngsa lain..idup melyu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:32 PG

      hang akan dipijak oleh bangsa kau sendiri yg tamak haloba,penipu ...jgn asyik nak menyalahkan bangsa lain.....

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:47 PG

      tu la, melayu pijak melayu tapi takkan la kita nak harapkan cina lak.. kite tetap kena bsatu..

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 1:16 PTG

      Bersatu tu wajib tapi kena adil. jangan pula nak untungkan umno sahaja. kalau pas menolak, kaji apa sebab. Ingat tak pas pernah kena tikam dar belakang oleh orang melayu sendiri.

      Padam
  22. Tanpa Nama6/5/13 8:29 PG

    Cina tepuk tangan menang.Melayu dok bercakar sesama sendiri.Kesian melayu bangsa ku.Makin lama makin lenyap keistimewaan dan ketuanan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 8:57 PG

      Tu lh masalahnya org melayu ni..tuduh menuduh,fitnah,irihati trlampau kuat.sedangkn bangsa lain lihat dan terus lihat akan perpecahan bangsa kita.jgn sampai azan x boleh di kumandangkn di tempat kita plak.so fikir2 kn.

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:34 PG

      Bila kebodohan diri sendiri.....cuber pulak menyalahkan bangsa lain......itulah melayuku.....tak sedor bhw bangsa sendiri yg memijak kepala mereka.......bodoh melantun-lantun....

      Padam
    3. Tanpa Nama6/5/13 9:49 PG

      ingat, sbb tu la kite kena BERSATU.. bukan BERSATU dgn kaum lain.. biar diorg hormat MELAYU bukan hina

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 10:00 PG

      sokong Tanpa Nama6/5/13 9:49 PG

      Padam
    5. Tanpa Nama6/5/13 1:20 PTG

      betul-betul saya sangat saetju. saya cadangkan pas keluar dari pr dan umno keluar dari bn

      Padam
  23. Tanpa Nama6/5/13 8:32 PG

    Terima la kenyataan yg PR masih mantap di selangorku..Remuknya hati BN, jaguh2 warga asing tidak dpt membantu menangkan BN..Selangorku cuti umum hari ni..Inikali La, Tolak BN selama-lamanya dr Selangorku..Hidup Islam..Takbir

    BalasPadam
  24. anak melayu...idup melayu6/5/13 8:38 PG

    Bangsa lain nmpk bersatu..bla lg bangsa melayu nk bersatu nii..xpayah nk gaduh sngt la..klu kt kat bawah ni xpayah nk lbih2 la..gaji pon ckup mkn jgk yg dbwah xda nmpk byk perubahan pon..yg ats jgk sedp x kira la sapapun..pr ke bn yg mng dh terjwab tp ingt la kita sesama stu agama islam berbangsa melayu.gaduh sesama bgsa agama x malu ke kat bgsa lain yg hapy tgok kt mcmni..xpyh gaduh la wahai sahabat seagmaku(ORANG MELAYU)..bersatula..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:50 PG

      sokong 100%

      Padam
    2. Saya juga sokong 100% tetapi ini tanggungjawab semua org melayu terutamanya mereka yang ada kuasa. Yag penting jangan pentingkan diri (dan kelompok) sendiri sahaja. Kalau ini, kita akan gaduh sampai bila-bila.

      Padam
  25. Tanpa Nama6/5/13 8:45 PG

    Fakta penipuan, dakwat tidak kekal seperti yg dijanjikan. Daftar pemilih yg meragukan dan tidak bersih, penggunaan warga asing diberi ic untuk mengundi sepertimana dilaporkan diblog blog, pengundi hantu sentiasa sahaja wujud menjadi api dalam sekam demokrasi negara, permainan rasuah wang ringgit oleh barisan keterlaluan, spr tidak profesional dan hanya jadi kayu sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paling penting semua pihak perlu bertindak secara profesional.

      Padam
  26. Tanpa Nama6/5/13 9:02 PG

    Org PR kata Org UMNO suka maki hamun tp aku tgk msa prOses pngundian kmarin,Org PAS yg memulakan prOvOkasi,kata Org tu kata Org ni.. bla Org BN mrh dpa nk bgaduh... kata parti islam, jga sikit jgn tau duk bt huru hara ja.. perangai cukup huduh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:38 PG

      sbb dia org suspek ada sesuatu yg tak kenelah......nak repot SPR dan polis.....itu semua bias memanjang....

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:51 PG

      nak report, report je la... yg buat provokasi tu kenapa.. atau takut dgn bayang sendiri

      Padam
    3. Saya rasa kedua-dua pihak ada masalah ini. Apabila laporan dibuat siasat dan dan ambila tindakan secara adil dan profesional. insyaAllah masalah ini akan berkurangan.

      Padam
  27. anak melayu...idup melayu6/5/13 9:06 PG

    Aku penykong pr..tipu pon bn dah mng..kt gaduh pon xgna..spr ke bn ke atau sesapake yg x jujur dia jwb n Allah..baik bersatu bngsa melayu kt..tggu dan lihat apa bn akn bt tuk negara dn paling pntg hak org melayu sndri wajib dplihara..yg kt jd ngok sngt nk gaduh sama sndri ni knpa?dorg kat atas tuh duit berjuta kt ni dpt pngkt, dpt duit ke dok betelagah. Jgn jd bdoh la..bgsa lain hpy sngt la kt mcmni..aku xphm n bangsa aku sndri..tau nk mki hamun nk gaduh ya..dah la..nk brubah ubah dri kt dlu la..jgn smpi bangsa yg kt sayang ni ( BANGSA MELAYU )dpjak satu hari nant..ayuh bangsaku..bgunla..hidup melayu..Allahuakbar..Allahuakbar..Allahuakbar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:42 PG

      memang kita kena ubah diri kita sendiri dulu..tp pesan memesan tu sunnah..
      sebenarnya nobody perfect...so para pemimpin tu jgnlah asyik buat salah jer...marah la org. cuba buat tu bepada pada.

      Padam
    2. Semua rakyat negara ini, melayu atau bukan, terutamanya pemimipin, kena berlaku jujur dan sentiasa buka fikiran, Sedapat mungkin jauhi perbuatan salah laku yang menonjol seperti melanggar undang2 (dari sekecil-kecil perkara samapilah kepada pentdbiran negara), rasuah, pelakuan tidak bermoral dan salah guna kuasa.

      Padam
  28. Tanpa Nama6/5/13 9:11 PG

    Tahniah kpd kerajaan yg memrintah skarang..kite berdoa supaya tetapkanlah rukun islam dan rukun iman pada setiap pemimpin yg memrintah..HAPUSKANLAH segala kegiatan & perkara yg dilaknat oleh ALLAH swt..sekiranya berlaku prkara tersebut..MOHON SUPAYA ALLAH MEMBERI PETUNJUK & HUKUMAN YG SETIMPAL DENGAN PERBUATAN MEREKA & JUGA KPD MEREKA YG TIDAK AMANAH DLM URUSAN PEMILIHAN PEMIMPIN..AMIN YA ROBBAL AA'LAMIIN..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:19 PG

      Aamiiiin...

      Padam
    2. tapi bila bala menimpa...semua kena. masa tu baru tau langit tinggi ke rendah.

      Padam
    3. Mudah-mudahan kita dijauhi daripada bala bencana. Yang terpilih tu jangan lupa gunakan kuasa untuk menegakkan syariat termasuk hukum Allah secara adil dan jujur. Mana-mana elemen dalam pentadbiran yang tidak atau kurang selari dgn syariat, cubalah betulkan. kalau tidak kita semua akan ditanya diakhirat nanti. Saya ulang "kita semua" bersama-sama dengan pemimpin yang kita pilih akan ditanya oleh Allah Subhanahuwataala.

      Padam
  29. Tanpa Nama6/5/13 9:11 PG

    Tahniah kpd kerajaan yg memrintah skarang..kite berdoa supaya tetapkanlah rukun islam dan rukun iman pada setiap pemimpin yg memrintah..HAPUSKANLAH segala kegiatan & perkara yg dilaknat oleh ALLAH swt..sekiranya berlaku prkara tersebut..MOHON SUPAYA ALLAH MEMBERI PETUNJUK & HUKUMAN YG SETIMPAL DENGAN PERBUATAN MEREKA & JUGA KPD MEREKA YG TIDAK AMANAH DLM URUSAN PEMILIHAN PEMIMPIN..AMIN YA ROBBAL AA'LAMIIN..

    BalasPadam
  30. Tanpa Nama6/5/13 9:19 PG

    Dakwat la, bangla la, blackout la..
    Kalau PR menang smalam confirm korang kate SPR bersih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:46 PG

      org bising tu bukan mcm kau dgn airliur basi meleleh jer...tapi siap bukti gambar dan video kat KLIA(kau percaya laaa apa yg najib kata gambar bangla yg diheboh itu diluar negara...mmg dah kaki penipu...asyik menipu je ler)...nak report kat SPR dan polis...tak ada guna sbb dia org pun ada saham maksiat tu....jadi hati pun dah hitam...asyik makan bende haranm jer....dia org buat dek jer ler....ada tu siap cover mat bangla dan nepal pegi mengundi........ko apa tau bising bawah tempurung jer ler

      Padam
    2. Tanpa Nama6/5/13 9:54 PG

      tapi SELANGOR pr tetap menang kan.. tak puas hati pe lg

      Padam
    3. yg batil mmg byk pengikut nya...dah jelas menipu pun nak menipu lg.
      mmg seronok ikut bisikan iblis...dah dia janji nak hasut manusia smpai porak peranda. aku ni malas nak maki...tp rasa nak jer maki. tapi sabo tu masih menebal lg...tp ni manusia jgk. takut terlepas jer....

      Padam
    4. Tanpa Nama6/5/13 10:12 PG

      mana ko tau dia menipu.. ko siasat ke.. ko tgk ke... ko bckap sendiri ke dgn bngla tu

      Padam
    5. Tanpa Nama6/5/13 10:55 PG

      skrg zaman it.....20 tahun dulu bole la tipu org. tp klu rasa bersalah...bertaubatlah. sama2 lah kita bertaubat.

      Padam
    6. Soal keputusan p/raya itu soal lain. Yg tentu kesilapan dan kelemahan dah terjadi. Beritahu sahaja apa masalahnya yang sebenar mudah-mudahan kita semua akan faham. Syaratnya jangan ada selewengan dan salah laku.

      Padam
  31. Tanpa Nama6/5/13 9:40 PG

    Sayangi selangor,yakini PR..yeah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mari kita bersyukur kepada Allah dan doakan mudah-mudahan Selangor dan seluruh Malaysia akan jadi lebih baik, adil dan makmur.

      Padam
  32. cari kedamaiyan6/5/13 9:44 PG

    Semuanya kt terima dah lah.kt dah pun mgundi,mnamg kalah adatlah.tpayah soal hkum hudut:,hukum itu hukum ini yg pting negara aman damai sudahlah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kamu orang Islam: Tanpa mengira pas atau umno yang menang, ingatlah menjalankan hukum Allah itu wajib. Tolong jangan cakap begini, akidah boleh terjejas. Kalau kamu nak terima pesanan ini Alhamdulillah, kalau tidak terserahlah tapi cubalah belajar lagi.

      Padam
  33. Tanpa Nama6/5/13 9:53 PG

    Astaghfirullah...hukum mhormati pemimpin wpun berbeza pandgn dlm quran dh jelas. Berbeza tak semestinya kena bgaduh mghasut mfitnah ikut sedap mulut-kita kt bwh ni pun HANYA MDENGAR ULASAN manusia2 kerdil lain yg kesahihannya kita x tengok sendiri.Tp dgn senang hati kita bcakap /myebar mcm kita NMPAK dgn mata sendiri(jgn dgr je) . Lupa ke jk benda yg kira pcaya tu SALAH,mcmana kita nk mintak AMPUN pd setiap pemimpin atau parti lain yg kita fitnah sedap mulut tu? Dosa dgn org ni ..kena mintak maaf pd org tu sendiri.Kalo tak, gerenti SEMUA ORG TAKUT NAK MATI SBB DH TAHU TEMPAT KT SANA NNT DH TUNGGU!!...Fikir-fikirkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 9:56 PG

      Aku setujuuuuuu!!!!!!!!!!!

      Padam
    2. Tanpa Nama7/5/13 1:07 PTG

      Dosa kerana penyebaran fitnah payah sekali nak terampun terutamanya kalau fitnah itu sudah tersebar serata dunia mislanya melalui youtube. kalaupun orang yang difitnah sanggup memaafkan sekalipun, namun keaiban yang tersebar akan terus membekalkan dosa yang tak putus-putus kepada org yang buat fitnah, malahan selepas mati sekalipun selagi bhan fitnah itu tersebar dan dilihat atau dibaca orang si mati akan terus bertambah dosanya selagi yang disebarkan itu tidak hapus.

      Padam
  34. tanpa nama menunjukkan KEBANGANGAN OTAKNYA...... adakah pi translate bulat2 kata bidalan macam tu...maksud Dr M bukan macam tu la bodoh.

    maksud dia " LEBIH BAIK MUSUH YANG KITA KENAL JAHAT BAIKNYA DARI KAWAN YANG KITA BARU KENAL TAPI BELUM TAHU BAIKNYA LAGI"

    akal letak kat juburi, itu la pasal malas berfikir.

    BalasPadam
  35. melayu sama melayu bergaduh...DAP angkut lagi banyak.

    PAS masih pegang kelantan...kita tgk depa sebut tak pasal hudud lepas ni atau sebut masa nak kempen 5 tahun lagi.

    teruskan bergaduh wahai melayu, bagi kemenangan besar2an kat DAP biar malaysia boleh jadi macam singapore.

    BalasPadam
  36. Selamat pagi kerajaan baharu.. Moga naik kali ni lebih baik daripada naik pada sebelumnya :')

    Terbaru:
    Dakwat Kekal SPR Tidak Sah Solat

    BalasPadam
  37. Tanpa Nama6/5/13 10:14 PG

    habislah kalau harga barang naik, dahle compeni aku bos org bn. kena cari kerja lainlah jawabnya.

    BalasPadam
  38. Tanpa Nama6/5/13 10:17 PG

    Tanda tanda jelas menunjukkan melayu gagal dalam mengejar kebenaran akibat tidak mempercayai ajaran Islam sepenuhnya dan kurang pendidikan politik tanahair.

    Melayu dok bangga dengan hidup mudah makan rasuah dan tak sedar diri di tipu hina oleh bangsa sendiri.

    Cina bersatu kerana mereka percaya kekuatan sumbangan ekonomi mereka kepada negara telah di tipu buta buta oleh pemimpin melayu.

    Tanpa Cina memguasai ekonomi , apalah negara maju sedemikian rupa.....?

    BalasPadam
  39. Tanpa Nama6/5/13 10:20 PG

    UMNO +PAS bersatu mantap perpaduan UMMAH..ALLAHUAKBAR!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 10:47 PG

      Takat bersatu atas nama bangsa Melayu tak payah le. tapi bersatu atas agama Islam dan isi kandongannya ye jawabnya. Dia orang tak nak Islam , kita tak rugi ape pun.Mu dgn hidup mu gua dgn hidup gua.kubur masing masing, lambat laun sampai juga kita kemasyar.

      Padam
  40. Tanpa Nama6/5/13 10:23 PG

    Yg pasti bn dah menang....trima ja la..melayu begaduh cina yg untung,ini srmua hasil org melayu dok arak bendera diaorg la..melayu trus tertinggal dlm semua bidang...sedar lah melayu semua..bgun lah dari tido...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 10:57 PG

      apa pun maseh tahap lama juga. No change. Dia mengaku islam tapi isi kandongan dlm Islam dia benci . sebab itu dia tak akan maju sampai bila bila.Orang kata jangan buat video lucah dia buat juge.

      Padam
  41. Tanpa Nama6/5/13 10:27 PG

    Memang la cina penjana ekonomi tapi jgn la jadi prmbela cina...kau ni x penah hidup makan ubi kayu ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 10:52 PG

      kita bela siapa saja dgn adil dan saksama, bukan adil pada bangsa kita saja. Depa akan hina kita sebab racis kita. Itulah satu sebab kita susah dari dula hingga sekarang. Yang senang krooni je.

      Padam
    2. Tanpa Nama7/5/13 1:16 PTG

      Baca sejarah, bagaimana islam mempertahankan keadilan kepada semua, islam dan bukan Islam. Membela cina memang tak betul, malah membela melayu pun jadi tak betul kalau yang kita bela hal-hal yang tidak betul atau tidak adil. Ringkasnya bela dan pertahankan KEADILAN. (Saya bukan maksud parti keadilan ye!)

      Padam
  42. Tanpa Nama6/5/13 10:35 PG

    ORG melAYU....DEFINITON, BERBAHASA MELAYU, BERBUDAYA MELAYU DAN beragama Islam. Kaum cina dh buktikan dorang boleh bersatu n vote for dap...., melayu bersatu , tak semestinya kene join umno, tp just melayu org biasa2 jer, umno, pas, pkr.., kita stronger than dorang...kebanyakan VIP melayu semua Dari umno baik, Dari pembangkang baik...sifat arroganis semakin menebal dlm diri mereka.., hope only the best for Islam and all Malays....., jadilah a complete Malays and Muslim berpandu maqqasid alshariah...insyaallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 1:26 PTG

      Saya setuju, Sebagai rakyat kita perlu terus menegur mereka supaya menjauhkan mereka dari salah guna kuasa dan rasuah serta kesilapan lain yg boleh menjejaskan keberkesanan pentadbiran. Jangan lupa mereka terutamanya, wajib menegakkan syariat sekurang-kurangnya di tempat di mana mereka diberi kuasa.

      Padam
  43. Tanpa Nama6/5/13 10:42 PG

    Jgn kita memaki hamun sama sendiri.pr ke,bn ke pemenritahan adalah berutama kroni..tapi bn masih jaga hak melayu.pr klau perintah pun macam tu cuma hak melayu terabai..org2 melayu yg undi dap tahniah kerana berjaya diwayangkan... Kita tunggu nasib melayu dan islam...hanya pas yg layak bukan pr...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 1:32 PTG

      baiklah sama-sama kita tunggu

      Padam
  44. Tanpa Nama6/5/13 11:02 PG

    pelik tgk org2 umno n ngo melayu lngsung desak krjn (yg pm melayu) utk tingkat taraf idup org melayu,mereka lbih sibuk kacau krjn PR d negeri2 umpama DSAI TGNA LGE yg mbuat melayu miskin..merka xsedar pemimpin mereka rembat harta negara,arap org2 bwhn umno xbuta mata n buta ati krn habuan sejemput musim mengundi

    BalasPadam
  45. Tanpa Nama6/5/13 11:10 PG

    You FF....... must be sick!!!!!!!

    BalasPadam
  46. Tanpa Nama6/5/13 11:27 PG

    Bila kalah mmg mcm2 alasan la keluar....dsai ingat dia tu sapa...jenis manusia xleh terima hakikat...nasib tempat dia betanding dia menang...kalau kalah mcm2 lg la alasan kluaq...salah dia letak kat pala org lain...salah org lain apa la lagii. ..cukup2 la tu....sedih tengok keputusan penuh bny yg boleh kat dap ngan pkr....pas menang brapa la sangat....kat kelantan pun pkr lg bny dr pas....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 1:41 PTG

      Walau apa pun setiap orang berhak menyatakan apa yang difikirkannya baik (sekurang-kurangnya mengikut pandangan dia). kalau dia tak puas hati itu hak dia. Dia kena menunjukkan bukti. Di samping itu apabila siasatan dijalankan pihak berwajib perlu lakukan secara jujur dan bertanggungjawab. Jangan timbulkan hal-hal yang boleh menimbulkan keraguan dan syak wasangka orang ramai.

      Padam
  47. Tanpa Nama6/5/13 11:29 PG

    tUAN TUAN,
    APA MAU SUSAH SUSAH.....MASING2 ADA AKHIRAT.....SEMUANYA AKAN MENYESAL.......KECUALI YANG BERAMAL SOLEH DAN BERPESAN PESAN DENGAN KEBENARAN......
    SENDIRI PILIH MAU KE SYURGA ATAU KE NERAKA MAAA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 1:46 PTG

      Islam menyuruh kita hidup bermasyarakat. Tegur menegru itu diwajibkan dlam agama. Kita wajib buat sesuatu sperti berpesan-pesan macam yang saudara sebutkan. Paling kurang rasa tak setuju kalau ada yang tak betul di sekeliling kita.

      Padam
  48. Tanpa Nama6/5/13 11:54 PG

    salam semua...aku pelik ni..korang x prasan ka?...cina kbnyakan dh bersatu,,india ikut angin n last skali mlayu dok komen kutuk sama sndri...5 taun lg deyyy boleh byg kaa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 1:51 PTG

      Kutuk membabi buta buta memang tak elok. Yang diperlukan ialah tegur menegur. Yang menegur harus bersopan dan yang ditegur harus sekurang-kurangnya dengar (bukan semestinya ikut). Yang penting jangan gunakan bahasa yang kasar dan tidak elok terutamanya di hadapan orang ramai, dalam tv, dan semua alat media.

      Padam
  49. Tanpa Nama6/5/13 1:42 PTG

    untuk semua sahabat melayu islam ku... renung2kanlah... petikan lagu warisanAnak kecil main api
    Terbakar hatinya yang sepi
    Air mata darah bercampur keringat
    Bumi dipijak milik orang

    Nenek moyang kaya-raya
    Tergadai seluruh harta benda
    Akibat sengketa di antara kita
    Cinta lenyap di arus zaman

    Indahnya bumi kita
    Warisan berkurun lamanya
    Hasil mengalir ke tangan yang lain
    Kita kan merintih sendiri




    BalasPadam
  50. Tanpa Nama6/5/13 1:45 PTG

    Saya melihat dari persepsi calon dan bukan parti. sejujurnya politician kita bercakap pasal agama however bila berkempen instead of cakap pasal manifesto or what they could offer, diorang sibuk mengata dan memburukkan org lain.. Adakah itu calon yang layak untuk memimpin? Tapi saya percaya kepada senjata doa. Allah sentiasa mendengar dan melihat apa yang tersirat dan tersurat. Hanya Allah yang tahu sama ada pemimpin itu "alim-alim kucing" ataupun seorang yang ikhlas untuk membantu. BN perlu belajar. Menang tak semestinya senang. PR jugak perlu belajar. Kalah tidak semestinya tewas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 1:53 PTG

      Saya setuju sangat

      Padam
  51. Sayang semua sudah terlambat. Lain kali dengaq pendapat akar umbi sama. Ni sampai xmau peduli.

    BalasPadam
  52. Tanpa Nama6/5/13 2:19 PTG

    Jika Najib dan menteri kabinet barunya gagal dalam masa lima tahun ini untuk menarik balik kepercayaan rakyat dan bangsa Melayu khasnya-- BN akan kehilangan Johor ke tangan DAP dalam PRU-14 dan kerusi penting yang lain.
    Kita tak mahu ada tuduhan undi hantu atau mereka yang beriras Bangla dipukul lagi untuk PRU14. Cukup.

    Saya pasti PRU13 adalah PRU yang paling sengit dan menakutkan. Saya tidak pernah merasa terlalu nervous sebegini kerana saya tidak mahu Anwar membawa masuk kemusnahan ke dalam negara kita.
    Jikalau BN dan sekutunya tidak mangambil iktibar, sayonara lah jawabnya dalam pilihanraya akan datang.

    Kali ini Najib diberi peluang terakhir untuk membersihkan parti dari apa jua skandal, dan memastikan yang akan dipilih bersih dan telus.

    Kata saya pada Rosmah Mansur -- cukup lah. Ini Kali Lah. Take the back seat please. The rakyat does not want to see you. Be like Tun Hasmah. The up and down of a man depend on the woman he is with. So, please use your brain.

    Kata saya pada Sharizat -- Please take the bold step and step down. YOU are another reason WHY DAP got their way in. You are one of the main reason for this tsunami.

    Najib buka mata. Tak perlu umpan dengan benda benda yang generasi muda anggap BODOH dan LAME. They want to see clean leadership. No corruption, and no stupid messages sent to mobile and all.
    Your Hari Raya, CNY advertisement proves to be very silly. That is not the way the younger generations wanted to be influenced. They dont care.
    The Chinese dont care. They want Chinese to win -- and DAP is their platform.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 2:00 PTG

      Saya sangat setuju dengan hampir semua pendapat saudara. Tetapi tuduhan terhadap Anwar sampai begitu sekali saya rasa tidak adil. Kalau kita mahu orang lain adil, kita juga kena adil walaupun terhadap musuh kital. Dua -dua pihak ada melakukan kesalahan besar dan kecil, mari sama-sam kita nasihatkan mereka, mudah-mudahan negara kita akan jadi aman dan sejhtera dan mendapat pemimipin yang jujur dan amanah.

      Padam
  53. Tanpa Nama6/5/13 2:23 PTG

    PRU 13 BN bertanding 221 kerusi parlimen menang 133 kerusi.

    Walau dapat rapmpas semula kedah dan naik seratus peratus di kelantan.

    Turun di Terengganu, naik di negeri Sembilan, tetapi turun di Johor.

    Anda tahu PRU 2008 keputusan terburuk pernah dialami umno/BN dapat 140 kerusi, tetapi PRU 13 lagu buruk kerana kurang 7 kerusi.

    PRU 2008 Tun Abdullah dipersalahkan tiada sebab Najib tidak rasa bersalah kerana keputusan PRU 13 paling dan lebih buruk berbanding PRU 12.

    Dahlah belanja PRU 13 lebih besar berbanding belanja PRU 12.

    "Tranformasi" masih tidak boleh memadamkan "reformasi".

    Jika Najib seorang berintergriti pasti akan berundur secara sukarela dan memberi peluang kepada tokoh lain melayari kapal yang hampir tenggelam ini.

    Najib harus berbuat demikian sebelum ada reaksi sepertimana pernah berlaku pada Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 2:05 PTG

      Ya tak ya juga. Sebenarnya ramai orang tak sedar akan apa yang saudara katakan bahawa sebenarnya pencapaian kita merosot bukan meningkat. Di dewan undangan negeri macam mana pula. Keseluruhannya meningkat atau menurun.

      Padam
  54. Tanpa Nama6/5/13 2:52 PTG

    Tolonglah kawan2 sedar.. kita sebagai melayu dah berpecah abis.. skrg kita sdg menunggu untuk dikuasai oleh Cina kelak.. Selagi kita tak bersatu... Cina akan kuasai Malaysia... :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 4:19 PTG

      Saya setuju sangat. Pru13 sepatunya kita bangsa melayu yang beragama islam WAJIB buka mata yang mana bangsa cina menunggu masa untuk menhancurkan bangsa melayu seperti di singapura. Tapi sayang bangsa melayu masih lagi tidak mahu belajar apa yang berlaku pru13 ni. BN perlu sedar parti MCA & Gerakan tidak lagi relevan dalam BN. Bagi PAS pula harus keluar dari PR kerana PR tidak menguntungkan parti PAS. Bersatu lah kita untuk bangsa melayu dan lslam untuk mempertahankan tanahair kita. Jangan lah kita dijajah di bumi kita sendiri.

      Padam
    2. Tanpa Nama7/5/13 2:12 PTG

      Saya sangat setuju. Paling baik Umno juga keluar dari BN lepas itu kita bersatu dalam satu parti bukan pas bukan umno. Satu parti melayu sahaja. Tapi rasanya hal ini macam mimpi sahaja. Sangat2 sukar nak capai.

      Padam
  55. Tanpa Nama6/5/13 3:55 PTG

    Astaghfirullah...
    Janganlah asyik cari salah org(sibuk hal org)...tmbhn sesame Islam ni seronok sangat highlight kelemahan yg DPT/DENGAR dari org lain. Mcm orang tak de agama. Bukannya kita tengok sendiripun benar@x fakta2 tu.
    Jatuh fitnah bila MENYEBARKAN BERAPI-API..
    Yg anggap diri dia ulamak...tu lg pelik jk kata2 busuk tu keluar dr mulut mrk. Reflek balik diri sendiri..boleh pikir jenis org apa yg mcm tu.

    Diri sendiripun belum lepas lagi...tak payahlah kata tentang org lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 2:16 PTG

      Astaghfirullah.tujuan komen baik tapi bahasanya penuh dengan menyindir dan kata mengata.

      Padam
  56. Tanpa Nama6/5/13 4:43 PTG

    Yg duk kutuk sme kutuk parti ni xpyahla tunjuk bgus sgt.. npe x ko je msuk btanding.. ckap je lbih..pe pon tak boleh.. ckp sume nk bgus.. buatla lw ase hgus sgt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6/5/13 5:47 PTG

      Adtsghfirullah...
      Kalau rasa2 tak de bende ilmiah nk cakap ,x pyh lah tunjuk sgt perangai BUSUK tu.
      Duduk diam2 kt umah, atau gi ngaji lg.

      Padam
    2. Tanpa Nama7/5/13 4:14 PTG

      Saudara mungkin ada sesuatu yang baik mahu disampaikan tetapi apa yang lahir ialah kejahilan saudara termasuk kejahilan bahasa. Sebarang kenyataan/perbincangan perlukan bukti dan diikuti hujah dan analisis. Kalau tidak ada bukti langsung sekurang-kurangnya gunakan bukti circumstantial juga perlu diikuti hujahan dan analisis yang lebih kuat Kalau tidak ruang yang amat berfaedah ini akan jadi tempat melepaskan geram dan dendam yang tidak berkesudahan.

      Padam
  57. Tanpa Nama6/5/13 5:40 PTG

    Ini la petanda kiamat kecil zzz

    BalasPadam
  58. Selama ni sy hanya dgr pasal pengundi hantu tp smlm saya tgk sendiri. Satu bas sekolah bw org bangla ditahan olh org2 pr ditol gurun. Olh sbb takut driver bw bas ke balai polis. Ramai org mengepung dpn balai polis itu. Nmpk sgt polis lbh menjaga keselamatan org bangla dr tegakkan undang2 ngr. Kalau bukan pengundi hantu apa istimewanya mrk dibawa dgn bas sekolah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apsal mami kedah x snap gambaq..
      Xdak enpon kemera ka??

      Padam
    2. Apsal mami kedah x snap gambaq..
      Xdak enpon kemera ka??

      Padam
  59. Tanpa Nama6/5/13 7:23 PTG

    'A good leader is a good liar, people tend to vote liars because they thought the leader tells the truth, but in reality the truth their leader told them is still a lie and in fact, it is the pople who was really cannot accept the truth. So Who is to be blame?'. renungkan..

    BalasPadam
  60. Tanpa Nama6/5/13 9:27 PTG

    Whai kwn2.. jgn jd buta sejarah.. jgn ltakkn kta sbgai org melayu dan islam di perintah oleh org kafir.. ckupla dgn tragedi 13 mei.. hdup kne bpndukan agama.. alquran dn sunnah.. klu kta blajar tanpa guru pun tdak ada gunanya.. kta akan sesat kelak.. jgn bg negara kta dijajah lg.. lg 1.. klu pemimpin kta islam.. tp xda kemajuan dlm negara.. xda gunanya.. nabi muhammad s.a.w tidak suka melihat ummatnya dlm kesusahan dan kesempitan.. kita kne bela agama dan negara kita.. hormat menghormati antara 1 sme lain.. bkn bergaduh sesama sendiri.. berfikirlah sejenak.. apa akan berlaku pada anak2 atau cucu2 kita pada masa akan dtg?? Mahukah kta melihat keluarga kita ditindas oleh org2 kafir?? Fikirlah.. renungkanlah.. jgn kutuk mengutuk.. dosa juga yg kta dpat.. xslah klu kta bg pendapat dan semngat pda pmimpin yg btul2 berhak dan menjg keamanan negara.. sseperti kes di lahad datu.. bygkn pewira ngra 2 adlah slah seorg dr ahli keluarga kita.. apa perasaan kta sekiranya ahli keluarga kita dperlakukan sperti itu? Islam pada nama tidak guna klu kita tidak praktikknnya.. wasalam.. -allahuakbar. .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 4:22 PTG

      Aku ni pelajaran tak tinggi. Agaknya apa yg sbenarnya nak disampaikan ni? Kalau kata kafir nak perintah sapa kafir tu? Cina ke? Kalau cina DAP pun bolehkah dia menang dalam parlimen sampai menubuhkan kerajaan cina di malaysia.

      Padam
    2. Tanpa Nama7/5/13 4:26 PTG

      Pkir sndrila.. xkn 2 pon xblh nk pkir.. klu aku tye bdak tadika pon dowg leh jwab.. ngokkkkk...

      Padam
    3. Tanpa Nama8/5/13 4:13 PTG

      Ternyata saudara berbohong, mana ada budak sekolah tadika yang pandai macam saudara katakan. Saya sangka saudara pandai tapi rupanya lebih bodoh dari saya yang hanya lulus sekolah rendah ni. Pada mulanya saya berharap saudara akan beri saya bukti dan hujah, supaya orang kurang sekolah macam saya ni boleh faham. Sangkaan saya merosot sekali.

      Padam
  61. Najib perlu kumpulkan ulama dari setiap institusi....drafkan undang2 hudud,..semua org islam akan menerimanya.

    Rosmah jadilah mcm hasmah, endon n jeane,

    Jgn ulangi curiga rakyat dgn kes kes rasuah pemimpin,

    Atasi masalah sosial negara, remaja, pendatang..

    Pemimpin pas, ulama juga perlu pilih cara berhikmah.,walaupun boleh memilih cara pedas, cara pedas hanya merugikan,,,

    Dua dua pemimpin bn n pas perlu lembutkan hati...bersemuka cari penyatuan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 4:27 PTG

      Aku tak yakin mereka sanggup duduk semeja untuk berbincang secara berhemah dan mendapatkan kesepakatan yang adil. Umno akan minta orang pas semua masuk umno dan begitu juga orang pas akan mintak semua orang umno masuk pas. Kalau ini caranya sampai bila pun kita akan terus bergaduh.

      Padam
  62. Tanpa Nama7/5/13 12:39 PG

    Kalau pun kalah cuba lagi dgn bersih... jangan marah2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7/5/13 4:38 PTG

      Saya pun tidak setuju dengan tindakan "marah-marah" ni, tapi kita perlu juga muhasabah diri; kita tak beri mereka peluang berkempen melalui tv dan radioa sedangkan kita sejak 2 tahun lepas sudah gunakan semua ini untuk promosi parti kita. Benda yang tak adil yang jelas macam ini memberi peluang kepada mereka mempertikai integriti dan kesahihan pilihan raya kita. Akhirnya kita dilihat oleh rakyat yang celik demokrasi, sbg pihak yang tidak demokratik. Sampai bila kita nak bergantung kpada undi luar bandar, sedangkan pembangunan bangsa negara dan agama kita banyak bergantung kepada golongan cerdik pandai.

      Padam
  63. Tanpa Nama7/5/13 5:22 PTG

    dunia permainan dan senda gurau.. dunia ini ujian. menang diuji kalahpun diuji. akhirat kekal abadi.

    BalasPadam
  64. Tanpa Nama7/5/13 5:29 PTG

    sudahlah pergilah ke rumah allah yg sepi. sibuk cari dunia macam cina. bersatu semua. buang parti punya cerita. di sisi allah lebih hebat dari langit dan bumi. dunia tak lebih dari kepak nyamuk di sisi allah

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive