Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Jun 15, 2010

Jualan kondom naik melonjak selepas Korea Selatan menang



2010/06/15

SEOUL: Jualan kondom di Korea Selatan melonjak lima kali ganda selepas penyokong meraikan kemenangan pasukan bola sepak mereka sewaktu menentang Greece pada perlawanan pembukaan Piala Dunia.

Kira-kira sejuta penyokong berbaju merah di seluruh negara itu, termasuk 200,000 di Seoul, memenuhi pusat perniagaan, stadium dan taman tema, Sabtu lalu untuk menyokong pasukan mereka yang menang 2-0 ke atas juara Euro 2004, Greece.

Bagaimanapun, pihak yang paling beruntung adalah kedai serbaneka dan premis menjual ayam goreng segera ketika penyokong membanjiri jalan raya, lapor JoongAng Daily, semalam.


Akhbar itu berkata, rangkaian kedai Bokwang Family Mart untung dua kali ganda di tempat yang menyaksikan ramai penyokong berkumpul.


Kedai di kawasan perumahan turut menikmati perniagaan memberangsangkan kerana mereka yang menonton perlawanan itu di rumah membeli tiga kali ganda minuman keras dan lebih daripada dua kali ganda, snek.


Selepas perlawanan itu, penyokong yang bergembira membeli lima kali ganda kondom berbanding ketika persembahan luar biasa pasukan itu sewaktu Piala Dunia 2006. — AFP

hmetro

Share

1 ulasan:

  1. Bro, tunggu Korea Utara vs Brazil malam ni.

    Dari Zharfan

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive