Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Januari 14, 2011

Pendidikan seks : Ibubapa jangan bimbang! Ada underware khas?

Para ibu-bapa jangan bimbang kerana kerajaan pimpinan UMNO-BN tidak akan terpengaruh dengan gerakan pendidikan seks yang didesak barat keatas negara-negara dunia kini. Hihihi boleh percaya ke? Kerajaan telah membuat persiapan… kalau beranak pun sudah ada sekolah peranakan di Melaka. Kalau kat sekolah diajar dengan pendidikan seks dan di PLKN pun diajar… insyaAllah bertambah alim le anak-anak kita.

Kalaulah batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan tidak mengikut syara'.. macamana nak kita yakini fitnah yang diperintahkan untuk dijauhi syara' pastikan merebak. Mereka bukan kira dosa-pahala. sama seperti slogan " jangan memandu ketika mabuk". Nak minum arak takpe cuma jangan memandu. Sama jugak dengan pendidikan seks. Nak ngeseks takpe cuma pastikan selamat. Tak kena penyakit dan tak mengandung. Pakai le condom. habis macamana ibu-bapa tak bimbang??? Macamana nak selesaikan permasalahan sosial yang membarah ini?

Rasanya, di zaman dunia moden dan alam siber ini, kerajaan dibawah Kementerian Pendidikan yang diterajui oleh Tan Sri Muhyidin Yasin akan berkerjasama dengan Datuk Seri Utama Rais Yatim untuk mewujudkan kaedah khas bagi menyelamatkan remaja daripada seks bebas. Yelah... takkan gaji berpuluh ribu, mereka tak fikir apa yang membimbangkan masyarakat. Kalau dahulu bekas Naib Presiden UMNO, Isa Samad yang mencadangkan cawat besi dianggap tidak relevan… sekarang para ibu-bapa boleh menarik nafas lega kerana dengan mengikuti kelas pendidikan seks yang bermula tahun ini akan membekalkan kaedah moden untuk mengelak anak-anak anda khususnya perempuan daripada terjebak dengan seks luar nikah.

Anak-anak akan dibekalkan underware khas dengan password dan username. Para ibu-bapa dinasihatkan hafal betul-betul.. nantikan terlupa.. naye pulak!!!

Nak bincang… nak debat tak boleh. TPM dengan PM sekepala. Debat tak mendatangkan apa-apa hasil. Diaorang saja yang betul. Rakyat ikut saja. Jangan banyak cakap. Tugas rakyat. Tegakkan jari telunjuk. Keraskan betul-betul. Tunjukkan ke langit. Pekik kuat-kuat. 1 malaysia. Kita dah jadi Negara maju….

Hutan Rekreasi Ayer Keroh, Melaka semalam. MELAKA Modul pendidikan seks atau Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial (PKRS) memerlukan lebih masa sebelum dapat diterapkan ke dalam Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Pengerusi Majlis Latihan Khidmat Negara (MLKN), Datuk Dr. Tiki Lafe berkata, pihaknya perlu mengambil kira pandangan pelbagai pihak berhubung perkara itu walaupun pada dasarnya MLKN sudah memutuskan menerima cadangan berkenaan. Menurutnya, adalah perlu bagi masyarakat diberi kefahaman yang jelas tentang modul PKRS sebelum ia diperkenalkan di kem PLKN kelak. “Masih ada sebahagian masyarakat yang melihat pelaksanaan modul PKRS ini tidak sesuai dan oleh itu kita harus memberi pemahaman kepada umum bahawa modul ini tidak semata-mata mengenai seks tetapi lebih kepada aspek kesihatan tubuh badan,” katanya selepas mengadakan lawatan kerja ke Kem PLKN Hutan Rekreasi Ayer Keroh di sini semalam.

ustsaifulbahri


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

4 ulasan:

  1. Kita jangan cepat sangat melatah kalau belum tahu isi silibus nya. Kalau dah tahu, baru kita bentangkan untuk dilatah dan diratah....

    BalasPadam
  2. pokku(putrajaya)14/1/11 4:50 PTG

    Boleh percaya ko....kalu takde iman didada hok ada silibus pun nyo telan belako!

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama15/1/11 1:59 PG

    HABISLAH ANAK-ANAK KITA....DAHLAH KURANG DIDIKAN AGAMA DI TAMBAH DENGAN DIDIKAN SEX....BOLEH SEX TAPI MESTI SELAMAT. KALAU ACAM TU PASTI KURANG ANAK LUAR NIKAH TAPI MAKIN MAHALLAH HARGA KONDOM

    BalasPadam
  4. Dah tengok lembaran kerja cikgu bagi kat bebudak. Ada gambar budak lelaki dan budak perempuan. Kedua2nya berbogel. Murid kena labelkan mana satu faraj mana satu zakar.. okey tak?

    Walaupun masih di tahun satu, ramai budak yang terperanjat dan tersipu-sipu!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive