Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Januari 25, 2011

Ulamak Umno Pedagangkan Agama

Oleh Ustaz Idris Ahmad

Umno yang memperdagangkan  Islam dan memperkudakan mereka yang arif dalam agama untuk menghalalkan apa tindakan Umno. Ucapan Datuk Seri Jamil Khir Baharom  yang menuduh Pas memperdagangkan agama kerana  Pas telah melanggar fatwa dengan mencalonkan wanita menjadi calon di pilihanraya kecil Tenang..



Nampaknya fikiran Menteri yang jaga urusan agama sama seperti Tun Dr Mahathir yang membangkitkan isu yang sama.Pas tidak hairanlah dengan Tun yang sudah berada di hujung senja, jika dibandingkan dengan Datuk Jamil Khir yang masih muda dan arif berkenaan agama.

Mungkin beliau buat-buat lupa, kerana Pas pernah melantik  Khatijah Sidik  di Parlimen Dungun  pada tahun 1959. Sila buka balik sejarah, baru boleh beri komen dan keluar hukum.

Kenyataan Presiden MCA Chua Soi Lek dan diikuti pula oleh Ketua Wanita Gerakan Datuk Seri Tan Lian Hoe yang memainkan isu Cikgu Normala Sudirman yang enggan bersalam dengan lelaki adalah lambang orang agama dalam umno gagal menerapkan Islam dalam BN.

 Pas boleh maaf kepada dua tokoh daripada parti komponen BN yang tidak memahami situasi ini. Persoalannya apa yang tokoh-tokoh agama buat sepanjang 53 tahun berkawan dengan MCA dan Gerakan untuk menerangkan masalah hukum asas.

 Mungkin mulut orang agama dalam umno  sudah penuh dengan sagon.Pas merasa bangga isu bersalam,  dijawab oleh rakan-rakan DAP dan PKR yang bukan Islam.



DD


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

3 ulasan:

  1. semenjak menatang ni pegang jawatan dalam UMNO aku tengok air muka dah tak de seri mcm2 dulu lagi dah, dulu klu tgok wajah Jamil Khir ni sejuk je mata, berseri2... sekarang ni aku cuba gak cari seri wajahnya yg dulu.. tapi makin lama tengok muka menatang ni, rasa makin benci..

    BalasPadam
  2. Bendi termasuk dalam fiqh waqi' ke? Bab undi wanita untuk wanita. Boleh terang kan x?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive