Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Januari 30, 2011

TERGAMAK NAJIB TIPU RAKYAT

Najib berkata, "Atas semangat 1Malaysia, yang mana Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan, saya telah meminta para pemegang konsesi mengkaji semula struktur tol bagi konsesi masing-masing sebagai langkah membantu kerajaan memakmurkan negara dan mengurangkan bebanan rakyat.

"Menyahut seruan kerajaan ini, dua orang ahli korporat yang juga pemegang saham terbesar sebuah syarikat konsesi tol telah tampil mengemukakan satu cadangan penstrukturan tol melalui perolehan aset-aset konsesi yang akan memberi impak yang besar kepada rakyat.

"Berdasarkan cadangan ini, saya dengan sukacitanya memaklumkan bahawa tiada kenaikan tol untuk lima tahun akan datang bagi Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 yang dicadangkan bakal dimiliki oleh dua orang ahli korporat tersebut," kata beliau pada sidang akhbar di Bangunan Perdana Putra di sini.

Cukai GST=RM4.02 setiap bulan

Hoi!... korang perasan tak yang Najib dah main-mainkan korang... Yang dia umum tol tak naik tu untuk orang ulang-alik ke negeri Najib dan Pantai Timur jer!... Berapa ramai pengguna tol yang menggunakan perkhidmatan ke pantai timur berbanding lebuhraya PLUS, LDP, Kesas dan sewaktu dengannya. Apasal Najib tak umum sekali tiada juga kenaikan serta dikecualikan bayaran kepada pengguna jalanraya dari Labis ke Segamat.

Najib cuma bagi jaminan tak naikkan harga tol tapi korang dah terkena sebab mulai bulan ini, korang dah dikenakan cukai GST pada bil Astro dan lain-lain bil utilities. Padan muka korang yang setia tak bertempat pada dacing senget selaku pelopor Barang Naik.

Kalau 1 bulan kerajaan Najib berjaya kutip RM4.02 seorang, bayangkan jika pengguna Astro ada 1 juta orang. RM4.02 X 1 bulan X 1 juta pengguna = RM4.02 juta. Itu baru cukai bil Astro. Macam mana dengan bil-bil utilities yang lain serta barang-barang keperluan harian yang akan dikenakan GST nanti.

Itu hari kabinet Najib kata, GST tak akan dilaksanakan dalam masa terdekat. Sekarang kan dah kena dengan bil Astro.

Lu orang pikirlah sendiri bagaimana liciknya pentadbiran Najib perdaya korang. Patut pun Najib mampu sogok setiap kali diadakan pilihanraya kecil kerana Najib ada wang tersembunyi. Dia turunkan yang itu tetapi dia naikkan yang ini.

Kah!...3X. Inilah hasil tarbiyah penasihat Apco kepada kerajaan Barang Naik.

payahsungguh

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

25 ulasan:

  1. salam....kalau PAS betol2 islam naper tak tiru cara nabi muhammad? naper x ikut ajaran Qur'an yang betul?
    nabi muhammad tak pernah hina org walaupun dia dihina. x pernah fitnah pd org lain walaupun dia d fitnah....satu lg PAS sokong Anwar, naper sokong org yg terang2 tolak hukum Allah. Anuar x nak sumpah atas perbuatan dia? bukankah itu cara islam yg terbaik?????fikir-fikirkanlahhhh

    BalasPadam
  2. setuju2..betoi kata hang. aku jd benci dkt pas pasai tu la. dr aku kecik lagi tlinga aku dah sakit dengaq pas dok maki2 bila ceramah..dan sejak aku kecik lagi aku dok tengok prangai org pas yg suka bergaduh di kampung..

    BalasPadam
  3. ko orang dua-dua kat atas memang jahil & buta hati.. dah siang2 kena kencing dgn Najib pun still nak burukkan pemimpin lain.. ko orang tak layak pun nak join group pas..

    BalasPadam
  4. ko tu yg kna kencing dek pembangkang..

    BalasPadam
  5. kalau PAS betol2 nak Islam...Tunjukkan keislaman dlm percakapan dan perbuatan....jangan keji mengeji, jgn hina menghina...Islam kah cara2 itu? Mana perginya Ayat2 Allah yg larang menghina dan mengeji termasuk mencaci????? kalau betol2 islam buatlah dgn cara bil hikmahhhhhh

    BalasPadam
  6. berfikirlah secara positif...Mana keislaman yang ditunjukkan PAS????? bukalah Al-qur'an dan beleklah hadis2 nabi...x pernah ada ayat atau hadis yang membenarkan mencaci, mencela dan menfitnah org....bukalah mata bukalah minda kalau betol2 anda mak pada islam????? from :buka minda

    BalasPadam
  7. bn ngan pas 2 X 5
    dua-dua bawa mudarat..
    terpaksa pilih pas, kurang skit mudarat..

    BalasPadam
  8. sapa kata pilih Pas kurang Mudarat?????orang berilmu kalau dah tahu benda tu salah tapi dia buat jugak maka balasan dia lagi2 dashyat.....from buka minda on facebook

    BalasPadam
  9. anak didik che gu mala30/1/11 4:41 PTG

    x payah nak suruh orang lain ke apa ker,.,kita ni semua hamba allah swt,.,.so cari lah yang mana membawa kepada kebenaran bukan kehancuran,.,.,itu pun susah ke,.,.dah nampak jelas yang mana sokong islam dan yang tak sokong perjuangan islam,.,kata BODO mara,.,

    BalasPadam
  10. islam kah itu PAS?? Jangan hakya pada kata2 tapi tunjukkan dengan perbuatan........tengoklah org PAS...kata2 "BODO". inikah lambang org islam????? buka minda

    BalasPadam
  11. wooiii samdol tukang cerita citer lain ko redah citer lain apa nie...dey...AKU PUNYA BIL ASTRO GST...6.30 SIOT GAJI AKU BARU SERIBAN NAK BAYAR BANYAK BENDA LAGI NIE KO RANG PUNYA 4.20 INI TAK ADIL KERA..JAAN... PENIPU,PERAMPOK,PENCAPEK,DAN SEWAKTU DGNNYA....TAK SIA2 AKU SOKONG PR...

    BalasPadam
  12. WOIII POYOR NYA PENYOKONG UMNO MCM SIALLLLL

    BalasPadam
  13. jgn gadoh-gadoh.. siapa kata buka minda... berfikirlah kalian semua. umno ker pas ker... yang pengting kat adun/paelimen anda.. mana yang jlnkan kewajipan islam kita sokong..
    Nak mintak ikut cara islam.. itu kena tanya diri sendiri dulu.. kau nak ikut ka kau xnak ikut.. tu yang keluar banyak alasan..yg sokong capak gitu yang bangkang cakap gini..
    bak kata pepatah tepuk otak tanya iman.

    BalasPadam
  14. si bangang yg dok kutuk pas tu agaknya suka la dgn gst,pelarasan dan segala kebejatan umngok lakukan pada rakyat....bodo piang!!(aku support pas walau bukan ahli,umgok?kharrk tuihhh!!)

    BalasPadam
  15. yang nak g langgan astro tu apa hal???? kalau dah tahu astro tu mahal naper dok langgan plak?????aku bukan kutuk PAS tapi hanya nak perbetulkan fakta....annda di anugerahkan Allah dengan akal dan fikiran untuk jadi waras. Anda boleh tentukan hala tuju anda tapi ingat jangan tersalah pilih nnti akibatnya rugi di akhirat nnti.....moga ISLAM tetap unggul

    BalasPadam
  16. woii mangkuk tingkat aku punya pasal la nak langgan astro ke tak yg ko busuk hati tu nape aku ada duit nak langgan astro aku punyya suka dari pada aku melaggan nombor ktm tu mcm kaum kerabart ko buat ye tidak? yg ko meroyan kat internet nape dah sangap...ke, warek ban..ban betul

    BalasPadam
  17. sabar dan berfikir secara positif yang benar tetap benar jadi berbalik lah kepada alquran dan hadis.

    BalasPadam
  18. terima kasih semua..bergaduh la semua, pas ke umno ke..tgk la, PRU akan dtg..kita semua BUMIPUTERA MELAYU akan jahanam..ekonomi kita dah kalah dgn cina, tunggu politik je jahanam..pastu kita semua akan merempat..gaduh la lagi..jom sambung gaduh balik..

    BalasPadam
  19. Tanpa Nama31/1/11 9:17 PG

    korang nie gaduh2 pasal BN ngan PAS sure xbis punyerr ...bangsa melayu dgn bangsa melayu bergaduh...bangsa lain ambil kesempatan...lu org fikir la...bnyk bidang yg telah DITAKLUKI oleh bangsa lain...lama2 malaysia nie jd cam singapore.wait and see kalau kita xder tindakan awal.

    BalasPadam
  20. Tanpa Nama1/2/11 12:58 PG

    kire ok ar berusaha untuk wjudkan negara islam..nmpk gak effort utk tgakkan syiar islam...ni cbuk dgn melayu...tegakkn islam sbb org mlayu rmai islam...bile mntapkn islam kire mntapkan mlayu gak..kalo asik bnga dgn bangsa,tu yahudi namenye

    BalasPadam
  21. Tanpa Nama2/2/11 12:06 PG

    mudah saja nak tahu siapa berjuang utk rakyat dan siapa berjuang utk sesetegah rakyat. masing2 bawa hujah masing2. bersemuka ketua kerajaan dgn ketua pembangkang. rakyak jadi hakim. Kita tengok agenda sapa utk memakmurkn rakyat..!! sekurang2nya kerajaan buleh ambik idia pembangkang utk kebaikan rakyat...

    BalasPadam
  22. Tanpa Nama2/2/11 4:49 PG

    betul dalam quran dan hadis tiada hukum caci, maki orang..tapi ada hukum bunuh orang cam umno tu yang pada aku memerangi Islam secara halus..cam cara yahudi tu la..yang terang2 tolak hukum Islam. Pas berbaik dengan anwar dan DAP sebab diorang sokong Islam..tak macam Umno yang terang2 tolak hukum Islam..memang Umno Jahiliah..terimalah hakikat..habis tu apa yang Umno kata pada chua porno yang hina Islam dalam bab bersalam..

    BalasPadam
  23. Tanpa Nama2/2/11 4:54 PG

    apa yang najib buat untuk umat Islam? nak bawa rakyat sendiri yang banyak belajar tentang Islam (ustaz/ustazah) kuar dari mesir sekarang pun berkira..mana slogan rakyat di utamakan?..itulah kalau dasar jahiliah,tak payah fikir rakyat..tapi fikir fikir bini dan krono sahaja. tu belum kira naik barang laian lagi tu..

    BalasPadam
  24. Tanpa Nama2/2/11 1:51 PTG

    derr.. cm umno ceramah xpernah kutuk, maki orang. so, skg sape ko nak pilih? yg mmg rasuah tak tkira byknya, yg mmg nak membankruptkn negara dn mengembungkan perut anak bini die je. sokong la trus2an krjaan cmnie. ni la org msia, tkut sgt nk brubah. kang nnti krjaan pktan naik, pencen xd, biasiswa xd. sume bnda takut xd. bodoh sgt ke krjaan xnk bg rkyt sume bnda tu?

    BalasPadam
  25. Tanpa Nama2/2/11 8:22 PTG

    aku rasa banggalah kalau betol betol nak tegakakan negara islam tp nak pada negara islam mestilah betolkan dulu cara hidup ikut islam, jangan pula dok caci maki dan hamun segalanya.tunjukkan sikap islam pada semua orang barulah betoi namanya...Suruh Anwar bersumpah lian kalau betol2 nak cara islam ni tidak PAS hanya senyap jer bila anwar tertuduh liwat...kalau nak cara islam paksa anwar tu sumpah lian yang jelas2 ada dlm Qur'an....beranilah kalau benar...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive