Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Januari 29, 2011

Suami Untuk Disewa - Business Baru Di Malaysia


Mereka kini boleh tinggal lebih lama di negara kita dengan

adanya perkhidmatan 'suami sewaan'.
Jabatan Imigrasi mengenal pasti satu perniagaan baru dalam kategori "industri perkhidmatan" sedang mendapat tempat di kalangan mereka yang berumur dalam lingkungan pertengahan, berpendapatan rendah dan mestilah seorang lelaki.


Pelanggan mereka adalah perempuan asing dari negara luar yang datang mencari makan dengan aktiviti-aktiviti yang tidak bermoral seperti menjadi GRO, pelacur dan lain-lain.


Dalam beberapa serbua yang dijalankan oleh pihak berkuasa, perempuan asing terutamanya daripada negara China dan juga vietnam akan melepaskan diri mereka dengan mengeluarkan sijil perkahwinan. Apabila suami mereka dipanggil oleh pihak berkuasa, suami mereka akan muncul dan mereka didapati dari kalangan penoreh getah dan juga nelayan.




Saya tak pasti samada ada kaum melayu yang terlibat dalam industri penyewaan diri sebagai suami atau tidak setakat ini. Ini merupakan satu lagi gejala baru masyarakat yang sanggup berbuat apa sahaja asalkan mendapat ganjaran. Institusi kekeluargaan telah menjadi perkara mainan dan diperniagaan zaman kini.


Tertanya-tanya jugak saya samada mereka dapat tidur bersama dengan perempuan yang telah menyewa mereka sebagai suami. Kalau ada, satu generasi zuriat baru akan muncul dalam masyarakat kita yang dalam surat beranak mereka akan dinyatakan waris mereka sebagai 'ayah sewaan'.


Kemana agaknya arah masyarakat kita....? Baca laporannya di sini.


wartashubhi

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

2 ulasan:

  1. sblum ni pun dah banyak ada...

    "suami sewaan gelap".... xgitu..?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive