Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Januari 08, 2011

"Khinzir di bawah kopiah" - Jawapan buat YB Zul Kulim


Oleh: wfauzdin_ns
EMOSI sungguh MP Kulim YB Zul `firaun besar' di dalam penulisannya tentang hasrat Kerajaan Negeri Selangor untuk meminda Undang-Undang Tubuh Negeri berkaitan hak Sultan Selangor. Aku malas nak link kan tulisan di dalam blog YB Zul itu, sesiapa yang bodoh dan tidak boleh berfikir lebih baik tidak membuka blognya.

Beliau menyebut hasrat Kerajaan Negeri Selangor untuk mengembalikan kuasa kepada Sultan Selangor ibarat `ada khinzir di dalam Yong Taw Foo'. Pada aku tiada masalah kalau orang Cina yang bukan Islam memakan Yong Taw Foo yang mempunyai khinzir dan Yong Taw Foo itu pun memang makanan kegemaran kaum Cina.

Apabila meneliti hujah YB Zul `firaun besar' ini di dalam blognya, aku juga merasakan seperti `Ada Khinzir Di Bawah Kopiah' YB Zul. Semua perkara yang beliau tuduh ke atas Kerajaan PR di Selangor, semuanya mahu dilibatkan dengan DAP. Kununnya, apa yang berlaku berkaitan perlantikan KSU Selangor pun adalah kerana hasutan DAP. Aku juga boleh tuduh apa yang YB Zul `firaun besar' ini perkatakan berkenaan PR adalah hasil hasutan parti sekular sekutu Apco itu. Sepatutnya sebagai seorang Peguam walaupun kadangkala `pembawa fail dan beg' sahaja, beliau harus membawa hujah dan fakta bagi membuktikan bahawa sememangnya DAP yang menghasut Kerajaan PR Selangor selama ini. Jelas, beliau bukan peguam yang baik jauh sekali seorang MP yang berkaliber.

Sebenarnya, YB Zul Kulim buat kecoh membabi buta adalah dengan harapan agar rakyat terutamanya di Kulim Bandar Baru lupa bahawa beliau adalah MP yang tidak direstui oleh majoriti pengundi di situ. Beliau ingin menutup malunya kerana masih menebal muka berada di kerusi yang tidak diredhai itu. Beliau hanya berani bercakap seorang diri, berdepan dengan media yang sepencacai sepertinya sahaja. Apabila dicabar berdebat oleh MP Shah Alam dari PAS, YB Khalid Samad maka kecut dan memulas perutnya. Percayalah, inilah penggal terakhir buat `firaun besar' ini menyondol bagai khinzir. Selepas ini, beliau akan `disembelih' oleh para pengundi di Kulim Bandar Baru dan diletakkan di bawah Yong Taw Foo.

Nasihat aku buat beliau, sebelum menyongkar `khinzir di bawah Yong Taw Foo', beliau mesti sedar di `bawah kopiahnya juga terdapat khinzir'.

wfauzdin.blogspot.com


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

4 ulasan:

  1. kehekhekhkeh...untuk pengetahuan lu bro,,.inilah manusia yang paling wa benci no 2 adalah kazim elias....wa lebih sayang bik mama lg dari dua makhluk ni....perghhhhhhhhhh

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama8/1/11 2:34 PG

    Tqlah yb zul kulim. PALULI SAMA LIEER OLANG.WAA MANYAAAAK SUKOOOONG LUUUUU YB.

    BalasPadam
  3. hehehe~! firaun besar la bang~!

    hehehe~! hebat bahasa ye bang~!

    hehehe~! memang suka tebar fitnah ye bang~?

    hehehe~! memang menakjubkan la bahasa anda~!

    hehehe~! biar anak muda belajar dari anda yea~

    hehehe~! jangan salahkan anak muda kalau cakap berkurang ajar nanti. biaq pi la kan?

    hehehe~! apa ada hal?

    hebat lah bang~!

    kalau berani sangatkan, sila tunjuk komen ni... kalau pengecut tu, sila lah campak dalam tong sampah ye bang~!

    hehehe~! jangan biarkan hidup anda menjadi pemangkin kepada perosak bangsa. bahasa itu harus di jaga~!

    BalasPadam
  4. wa punya suka8/1/11 6:52 PTG

    YB zul nak kata adalah hak dia. semua orang tahu DAP adalah master mind disebalik kes ini. cuma segelintir melayu yang mengaku islam dia lebih yang tidak dapat melihat kerana dibutakan dengan lakonan terbaik mereka.

    khalid gagap dan khalid gereja ni hanyalah pak turut dan pencacai tegar DAPIG.

    YB Zul kenal siapa anuwar. dia kenal siapa DAP. semua dia dah nilai dan dia ambil langkah yang betul meninggalkan PKR dan pakatan ROSAK.

    dalam pakatn semuanya adalah lakonan dan penuh dengan tipu daya DAP. itu pun masih ada orang yg caya dapig.

    saya bersyukur YB zul diberikan hidayah oleh Allah Taala supaya meninggalkan PR.

    tinggalkan lah PR.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive