Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Januari 09, 2011

Nak cerita sikit kat Shahrizat nih

Salam semua...



Pak Long terlupa pulak, Pak Long dah ucap ka dak gi tah, selamat tahun baru kat hangpa semua... haha... maklum la kan, lama beralih umoq ni lagu tu laa... semedangnya terlupa, sib baik tak terlupa bini... hihi.. ahhh... ucap ka tak ucap ka, dah 9 hari dah hangpa perabih oksijen dalam tahun masehi 2011 nih...


Pak Long ni bukannya apa, teringat menteri bangun orang pompuan ni, teringat pulak kat tahun baru... haha... kesian gak tengok dia dok berletiaq sorang sorang... haha... allaa.. menteri Shahrizat tuu... tak sabaq sungguh dia nak tengok hasil ditahun baru 2011 nih... Patut sangat la dia berletiaq camtu pun, baru seminggu dalam 2011, dah ada tujuh kes buang bayi dilapoqkan... alaahaii... kelongsong bunga api yang riuh rendah depa tembak ari tu pun dok panaih lagi... dah ada tujuh laporan, yang tak dilaporkan tu tak tau la pulak dah berapa...


Tapi Pak Long nak cerita sikit la kat menteri jaga keluarga ni... kot kot la dia tak berapa nak paham... haha... buat anak ni Shahrizat oii... bukan macam tekan kueh semperit... tekan la lepaih 10 minit bakaq boleh tau dah berapa bijik boleh pakai... hihi... Makna katanya, anak anak yang depa lempaq ni bukan hat tahun 2011 punya, tu semua kemuruk yang depa himpun tahun lepaih, mai meghuah tahun ni... mengkalu hang nak tau jugak jugak hasil dari sambut tahun baru 2011 nih, hang kena la tunggu tengok berapa pulak anak anak yang depa nak lempaq bulan lapan ataupun bulan sembilan akan datang nih... haha... sama sama la kita pakat tengok meriah ka dak sambutan tahun baru hangpa yang baru lepaih nih...



Sepatutnya hangpa dah lama kena belajaq dari pengalaman yang lepaih lepaih. Banyak dah kempen demi kempen yang hangpa buat tapi dok tang tu jugak. Makna katanya hangpa kena kaji balik la, kempen hangpa tu ada roh ka dak, mengkalu buat sambil lewa memang tak kemana. Tepat ke sasaran ataupun tak.. dok pi kempen kat Mak Long hang tu nak buat hapa, bukan masanya dah. Kaji tengok tercapai ka dak objektifnya, tak tercapai pulak kena tau pasai apa. Tu baru betoi cara cara nak tolong depa nih...



Budak budak yang dok buang anak ni adalah budak budak yang tak sihat. Depa ni tak sihat dari segi iman, jadi perbetoi la iman depa. Bukannya buat sekolah mengandung bagi banyak. Budak budak yang dok buat kerja jahiliah ni adalah bebudak yang tak paham macamana nak jadi orang beragama. Jadi kita kena la ajaq depa macamana nak jadi orang yang ada agama, bukan perbanyakkan lagi tempat nak hantaq anak anak luaq nikah.



Tak payah la kalau takat nak habaq kat orang kampung kata hangpa tu komited nak banteras kelaku buruk ni, hangpa kena ikhlaih dalam tindakan nak dapat restu Tuhan. Jangan la malu nak mengaku Islam sebagai cara hidup...



Wassalam...


paklongonline

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive