Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Januari 06, 2011

Umno telah berjaya memalukan Khusrin


Bukankah itu cara terbaik? Elak daripada mengadakan sebarang majlis angkat sumpah. (Tak perlu adakan majlis angkat sumpah untuk Kusrin, amacam?) Biarkan Khusrin masuk pejabat atas arahan 'entah sapa-sapa'. Biarkan dia menunggu dan menunggu.

Sepatutnya apabila timbul kemelut sebegini, Khusrin boleh saja melakukan sembah derhaka dengan tidak memasuki pejabat sehingga segala kemelut betul-betul selesai. Tapi, kita percaya atas desakan umno-apco, Khusrin akan menurut perintah.. Sekarang melopong!

TS Khalid dan seluruh ADUN PR. Ayuh lakukan sekarang ketika kuasa masih di tangan. Jangan tunggu hingga seperti apa yang telah berlaku di Perak bila katak-katak melompat, satu apa pun tak dapat dilakukan. Selepas ini, biarkan umno-apco ambil Khusrin sebagai Setiausaha Rosmah.... baru ada akai.



Sidang Khas DUN Selangor untuk meminda Perlembagaan Negeri

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim akan mengadakan sidang dewan undangan negeri tergempar bagi meminda perlembagaan negeri bagi membolehkan mereka melantik setiausaha kerajaan negeri, penasihat kewangan dan penasihat undang-undang.

Keputusan itu diambil setelah perjumpaan Khalid dengan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah di Istana Mestika, Shah Alam, hari ini di mana baginda bertitah beliau tidak mempunyai kuasa untuk menerima ataupun menolak perlantikkan yang dibuat oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.

“Ini kerana kuasa itu telah ditarik balik pada 1993 iaitu selepas krisis perlembagaan berlaku yang mana Undang-undang Tubuh Negeri Selangor turut dipinda bagi memusatkan kuasa persekutuan", kata Khalid pada sidang media yang penuh sesak dengan kehadiran wartawan.

Menurut Khalid, Baginda mencadangkan kepada kerajaaan negeri bagi membincangkan perkara berkenaan dengan SPA untuk mencari “jalan penyelesaian yang terbaik”.

"Sultan Selangor mencadangkan supaya kerajaan negeri mengadakan perbincangan dengan SPA untuk mencari penyelesaian terbaik. Saya mengucapkan terima kasih kepada DYMM Sultan atas nasihat dan pandangan baginda.

Calon yang layak

"Justeru, demi kebaikan Negeri Selangor dan menjunjung titah Tuanku, Kerajaan negeri akan menulis surat kepada SPA bagi membincangkan semula calon yang layak, sesuai dan berkebolehan untuk mengisi jawatan tersebut," katanya.

Sehubungan itu, katanya, beliau tidak akan menghadiri upacara mengangkat sumpah oleh Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan negeri yang baru yang dijadualkan pada 6 Januari ini.

"Sehingga penyelesaian muktamad dicapai antara kerajaan negeri dan SPA, maka kerajaan negeri tidak mahu terlibat dalam sebarang bentuk majlis atau keraian berkaitan jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri.

"Ini bermakna majlis angkat sumpah di hadapan Menteri Besar tidak akan diadakan dan Datuk Khusrin Munawi tidak akan hadir pada sebarang Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor sebagai ex-officio," katanya lagi.

Sehingga kini, Khalid belum berjumpa dengan Khusrin meskipun bekas pengarah Jabatan Agama Islam Selangor itu melaporkan dirinya hari ini.



Catatan:

Manusia merancang tapi Allah SWT Maha Perancang. Tanda-tanda kehancuran umno / be end sudah semakin nyata.

blog.marhaen.info


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

2 ulasan:

  1. Salam . sian pakcik tu, kehadiran tak dipinta, datang tak dialu-alukan, so nak buat apa?

    BalasPadam
  2. tanda2 akhir zaman..."mereka yang dilantik di dalam sesuatu institusi/jawatan bukan pada ahlinya(orang yang layak)"

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive