Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mac 08, 2011

Anwar : Ahli Parlimen BN Umpama 'Lembu Dicucuk Hidung'


PARIT BUNTAR 7 MAC : Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi membidas sikap ahli-ahli Parlimen Umno-BN yang boleh diumpamakan seperti 'lembu dicucuk hidung' yang hanya menurut perintah sehingga kepentingan rakyat terus diabaikan.

Menurut Anwar, sikap menjadi pak turut secara keterlaluan Ahli Parlimen BN yang menghalalkan perkara yang salah dan membebankan rakyat, seharusnya ditentang habis- habisan.

Lantaran itu Anwar dalam nada menyindir, melantik hadirin yang datang pada ceramahnya di Maskas PAS Titi Serong, Parit Buntar malam tadi sebagai ahli parlimen kerana pada hematnya, mereka lebih bijak berbanding ahli parlimen BN.

" Apa kurangnya (hadirin semua)? Sudi mendengar. Harga barang naik, tidak setuju. Harga minyak naik tidak setuju. Dengar pandangan Umno tapi dengar juga pandangan Pakatan Rakyat. Rasuah banyak, tidak setuju. Lebih baik Ahli Parlimen Parit Buntar yang hadir ini daripada ahli parlimen Umno. Harga minyak naik, saya
setuju.Guna Apco saya setuju. Lebih baik diam," kata Anwar sambil mendapat tepukan gemuruh hadirin.

Menurut Anwar, kerajaan pada hari ini bukan sahaja mengaut keuntungan negara untuk kepentingan peribadi dan kroni, malah membebankan rakyat dengan kos sara hidup yang tinggi.

Tidak cukup dengan itu, pembangkang yang bertindak membela nasib rakyat pula dilemparkan pelbagai tuduhan yang mengaibkan.

Bahkan ujar Anwar, adalah menjadi perkara yang sangat memalukan dalam arena politik negara apabila soal akidah seorang alim ulama seperti Nik Aziz dijadikan modal politik murahan oleh Umno.

Malah dirinya sendiri menjadi mangsa serangan peribadi secara bertubi-tubi kerajaan Umno-BN sehingga menjatuhkan maruah beliau.

" Saya kata pada Najib, jangan hina saya. Jangan aibkan saya. Saya cuma ajak debat ekonomi. Elektrik mahal, sebab apa mahal sebab bagi jana kuasa bebas kepada empat syarikat Penjana Tenaga Bebas (IPP),"jelas Anwar berhubung sikap 'flip flop' Perdana Menteri Malaysia dalam merungkai masalah ekonomi negara demi kepentingan rakyat.

Najib sebelum ini menolak untuk berdebat dengan Anwar yang juga Ketua Umum PKR dengan menggunakan alasan debat itu hanya akan menyebabkan Anwar 'demam' dan mengakibatkan banyak pembohongan terpaksa dilakukan oleh Anwar.

Katanya, beliau mempunyai banyak maklumat mengenai Anwar yang boleh didedahkannya pada debat itu sehingga boleh menjatuhkan air muka Anwar.

Namun tegas Anwar, apa yang ingin didebatkan beliau bersama Najib adalah bersabit isu ekonomi dan dasar yang melibatkan kepentingan awam, bukannya isu peribadi.

Namun katanya, jika Najib mendesak untuk berdebat isu peribadi juga, beliau sedia mengikut cara Presiden Umno itu selepas debat ekonomi diadakan.

Sehingga ke hari ini, Najib hanya berdiam diri dan tidak memberikan kata putus berhubung cabaran debat berkenaan.

Tambah Anwar, beliau sendiri sudah jelak dengan permainan politik kotor Umno dan yakin rakyat juga berkobar-kobar untuk melakukan transformasi secara menyeluruh.

" Menang kalah saya tak apa. Yang penting kita kena bawa perubahan," katanya.

tvs


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive