Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Januari 01, 2011

Al-gojo Muncul DiSeptember?

Oleh wakjeng

"
Diambang masuk 2011, kita akan disambut dengan percikan bunga api, hiburan dan adengan terkinja-kinja. Sudah lama ia dijadikan tradisi oleh anak-anak muda zaman sekarang hasil tunjuk ajar orang sebelumnya. Malahan orang yang berkuasa penuh atas undang-undang, menggalakkan parti-parti New Year di pelusuk 1Malaysia.

Teringat penulis pada zaman muda dahulu, yang ingin membuat tesis masalah sosial pada tahun 1998 dan turun padang ke tempat gelap. Penulis sendiri menyaksikan pelbagai tawaran premise kelab malam menawarkan 1 jug carlsberg dijual hanya RM10 sahaja. Dan wanita/lelaki pelbagai bangsa turut menyertai tanpa malu dan segan menonggak minuman keras tersebut. Semasa itu, ramai anak-anak penjual tanah di kawasan sekitar KLIA turut menyertai parti tersebut hasil mak dan bapa mereka yang baru menjadi OKB.


Pada waktu ini, kebanyakkan mereka sudah berumur dan kewangan mereka sudah merundum. Maka waris/anak-anak mereka hanya mampu menjadi mat rempit yang hanya tahu prengg sana dan prenggg sini disekitar Lembah Klang, Seremban dan Port Dickson. Penulis sedikit ralat kalau ke Port Dickson untuk melihat keindahan malam tahun baru di PD disebabkan masalah roadblock untuk mat rempit dan aksi-aksi merbahaya mereka disana.

Mat-mat motorkar pun tidak kurang hebatnya disana, sehinggakan untuk berhenti makan pun susah hasil kebanjiran mereka di ambang tahun baru. *Chikaro jangan dicerita, berpeluk manja disebalik lelaki dahagakan ?"!@#$%^.

Apalah ertinya menyambut tahun baru, tetapi tradisi gelap tetap dijunjung saban tahun tidak lekang dimamah usia bumi ini. Apabila musibah atau bala berlaku terhadap mereka baru nak tersedar agaknya betapa murahnya nyawa dan maruah mereka. Jangan lupa, bulan September 2011 akan muncul statistik pembuangan bayi paling besar dan mungkin sekolah mengandung IsketamBola pun tak tertampung atau takde murid kerana mereka masih dengan sifat pembunuh bayi.

5-4-3-2-1 Selamat tahun Baru..


Al-gojo bayi akan muncul di September.

kiriman Algojo September.

chikaro = awek/perempuan
 
dari laman Wakjeng
"


DD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive