Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Ogos 28, 2010

Kenapa Utusan & UMNO Serang Ahli Parlimen Serdang Habis-Habisan

Kenapa Utusan Malaysia tiba-tiba melancarkan serangan ke atas MP Serdang?

Kenapa Utusan Malaysia dan Cybertrooper BN/UMNO tiba-tiba melancarkan serangan ke atas MP Serdang yang berasal dari DAP?

Di antara sebabnya adalah, DAP melahirkan wakil rakyat yang betul-betul mendekati rakyat di peringkat akar umbi dan ini dipandang sebagai ancaman oleh pemimpin BN/UMNO yang angkuh, sombong dan hanya muncul di kalangan rakyat semasa musim pihanraya dan pilihan kecil.

Maka dengan melempar fitnah yang berbentuk agama menjadi jalan mudah bagi Utusan Malaysia dan Cybertrooper BN/UMNO untuk menakutkan masyarakat kaum bumiputra yang semakin menerima perwakilan rakyat dari kaum bukan bumiputra.

Setiap kali apabila timbulnya kes korupsi dan skandal di kalangan pemimpin politik BN/UMNO, mereka menunjuk jari ke hidung DAP dan masyarakat bukan bumiputra dengan dakwaan mereka mengancam status ekonomi kaum bumiputra.

Tapi persoalannya, siapakah yang telah membazirkan wang rakyat jelata? Siapakah yang telah menyalurkan wang rakyat ke dalam pocket sanak-saudara dan kroni-kroni sendiri sehingga Malaysia menghadapi krisis bankrap pada tahun 2019 menurut Menteri dalam Jabatan Perdana Menteri Idris Jala?

Adakah Ahli Pahlimen Serdang melawat surau untuk memancing undi? Ataupun beliau telah lama berkhidmat untuk rakyat dari latar belakang kaum, agama dan lapisan masyarakat yang berlainan sejak dipilih sebagai wakil rakyat pada bulan Mac 2008 yang lalu?

Saudara-saudari sekalian boleh membuat penilaian sendiri dengan membaca blog beliau yang merekod jadual perkhidmatan seharian beliau sepanjang dua setengah tahun beliau menjadi ahli parlimen ini:-

http://www.wretch.cc/blog/teonieching


tunhisyamuddin


3 ulasan:

  1. hmm.. aku tak tau la..pandai betul DAP (orang kafir) ni punya strategi nak pecah belahkan Islam kat Malaysia ni.. Diaorang ni macam Yahudi, strategi cukup kemas dan tersusun, memang alasan nak bagi bantuan kepada surau. Yang kita ni dek kerana sumbangan yang tak seberapa sanggup bercakaran. Kalau kat Indonesia dek kerana secupak beras agama Islam sanggup digadaikan.

    Akhir sekali orang Islam yang berpecah belah. Yang ni kata boleh & yang ni kata tak boleh walaupun dengan hujjah & dalil yang kuat.

    Aku menyeru mari kita sama-sama buat Solat Istiharah untuk Allah bagi kita petunjuk jalan kebenaran, rak kira pemerintah atau pembangkang yang betul. Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

    Aku tak menyokong mana-mana parti BN atau PR tapi demi kepentingan agama Islam yang semakin berpecah belah dek strategi yang begitu halus dilakukan oleh musuh-musuh Islam yang nak tengok kita berpecah belah, satu demi satu isu dimainkan sehingga kita berpecah belah senangkan mereka dalam hati berkata 'PADN MUKA KO ORANG ISLAM'.

    Wahai Umat Islam, sedarlah dan bangkitlah dari tidur. Kita sekarang sedang dilagakan, saling caci-mencaci.

    Akhir sekali aku ada satu Hadith yang perlu kita semua renungkan, Hadith tersebut berbunyi begini:

    Diceritakan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah S.A.W. bersabda "Apabila umat-umatku mementingkan hanya dunia maka hati mereka luputlah dari mencintai Islam; dan apabila mereka berhenti daripada mendakwah kebenaran, maka luputlah mereka itu dari rahmat Allah; dan apabila mereka caci-mencaci satu sama lain, mereka tidak akan lagi dipandang Allah" (Riwayat al-Tirmizi).

    Wahai umat Islam kat Malaysia, sedarlah kita sekarang ini sedang diperkotak katikkan oleh orang kafir. Barsatulah berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

    Wallahua'lam..

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama30/8/10 9:28 PG

    sape yg melagakan sape? setahu aku umno yg melagakan umat islam. betul x? kimak umno

    BalasPadam
  3. Berhati-hati dengan DAP.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive