Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 31, 2010

Panas!! Seorang lagi ADUN Wanita DAP memasuki Masjid!!

Soalnya Apakah Puak-Puak UMNO Akan Terus Meracau Melihat Aksi Terbaru YB Ini?



Dan adakah beruk-beruk peliharaan mereka akan terus menangkap dan memasukkan ke dalam mulutnya isu ini? Ala.. macam beruk telan mercun tu lah yang Mat Sabu kata di SINI


******************************************


KUALA LUMPUR, 30 Ogos - Panas! Itulah yang boleh diperkatakan terhadap gambar wakil rakyat pembangkang ini. Biar pun isu panas susulan kes Ahli Parlimen Serdang, YB Teo Nie Ching berada dalam dewan solat Surau Al-Huda, Kajang Sentral belum berakhir. Kini satu lagi kejutan berlaku, gara-gara tindakan wakil rakyat DAP. Namun, sekali ini ia agak berbeza dan pastinya memberi tamparan hebat kepada puak-puak UMNO BN sebenarnya.



Kini heboh dilaman facebook gambar YB Hannah Yeoh (foto), Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Subang Jaya pula masuk ke dalam sebuah masjid di ibu negara. Menurut sumber beliau dipercayai hadir untuk program Iftar Ramadhan disamping menyampaikan sumbaangan derma untuk satu majlis berbuka puasa di Masjid Al-Falah dekat sini.



Apa yang menarik, gaya dan penampilan beliau mengalahkan pemimpin wanita UMNO yang kononnya Islam itu sendiri. Dengan mengenakan baju kurung Melayu dan bertudung, YB Hannah dilihat sungguh anggun bergaya untuk bersama rakyat disitu.



Jika sebelun ini, YB Teo Nie Ching dipertikaikan kerana masuk ke dalam masjid kemudian berucap di ruang solat utama tanpa menutup aurat. Kini segalanya jauh berbeza sama sekali. Dengan penampilan yang penuh adab dan tatasusila itu, apakah akan ada lagi suara-suara sumbang yang mempertikaikan orang bukan Islam masuk ke dalam surau-surau dan masjid seperti yang digembar-gemburkan sekarang ini.



Malah, penampilan YB Hannah Yeoh dilihat lebih Islamik daripada sebilangan besar pemimpin Wanita UMNO yang kononnya mahu bercakap soal Islam itu sendiri. Kini, terbukti bahawa puak-puak UMNO BN mula "terdiam membisu" tanpa sebarang hujjah lagi untuk mempertikaikan "larangan orang bukan Islam" masuk ke dalam rumah Allah itu.



Ternyata lidah mereka kelu tanpa sebarang kata-kata melihat apa yang berlaku ini. Soalnya sekarang, apakah mereka mahu terus meracau dan mahu mempolitikkan isu ini agaknya?




YB Hannah Yeoh sempat bergambar kenangan dengan muslimat yang hadir


Sesungguhnya apa yang berlaku ini pasti akan membuatkan puak-puak UMNO tidur tak lena. Mereka kononnya ingin memainkan isu ini bagi membuktikan bahawa pemimpin DAP menghina agama Islam. Tetapi hakikat yang berlaku adalah sebaliknya. Malah, pemimin Cina dalam DAP lebih memahami dan menghormati kesucian agama Islam itu sendiri.



Melihat aksi YB Hannah ini, terkadang kita merasa sudah tiba masanya perpaduan sesama rakyat Malaysia itu menjadi agenda dan pokok utama Pakatan Rakyat. Perpaduan yang dicanang-canangkan dalam UMNO tidak mungkin akan berlaku kerana mereka lebih berselera untuk menggunakan "bangsa" sebagai alat perpaduan. Walhal, Islam itulah sepatutnya yang paling utama. Inilah yang berlaku, apabila Islam difahami maka orang bukan Islam tiada masalah dengan Islam.



Cuma, puak-puak UMNO yang gunakan media mereka untuk menakutkan rakyat sebenarnya.





Pahang Daily


batu8bendangsiamonline


4 ulasan:

  1. Tuk Guru and Dr.Asri sudah memberi pendapat mereka yang tepat dan bernas....Kuncu kuncu Umno sudah hilang idea dan mereka hanya pandai politikkan Islam saja....nak bela hak orang Islam, tunggu lama lama lah....bela poket saja mereka pandai

    BalasPadam
  2. DEPA TAKUT KALAU ORG2 BUKAN ISLAM MASUK ISLAM... LAGI TERKEJUT BERUK LER... MASUK MASJID PUN SUDAH DIGERUNI... APATAHLAGI KALAU MASUK ISLAM...

    BalasPadam
  3. Bagus la kalau bertutup begini. AdAb didlam masjid

    sesama perempuan. tidak berbaju ketat, tidak disaf hadapan..lelaki dibelakang...kelak timbullah fitnah.

    Agak berbeza ngan Teo hari tu..akhirnya AJK & bukan Islam dapat terima teguran/ingatan terdahulu.

    AJK Masjid dan Surau perlu lebih berhati hati, biar kita berdakwah bukan sikafir berdakwah di tempat suci islam.

    BalasPadam
  4. salam.... apa nak bangga YB masuk masjid. Kita sepatutnya sedih...punya ramai orang Islam kat surau tu, tapi YB tak peluk Islam. Kalau Nabi dah nangis pilu... kalau dia mati kafir selama-lamanya dalam neraka. Yang dikatakan kuncu - kunci UMNO kalau mati dalam Islam insyaAllah mati masuk syurga. Cuma kita juga harus sedih kalau mereka masuk neraka dulu baru masuk syurga. Oleh itu semua umat perlu usaha agar semua orang tak kira UMNO atau PAS dapat mati dalam kalimah dan masuk Syurga.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive