Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Ogos 18, 2010

Ridhuan Tee didesak tarik balik kenyataan Pas parti 'suka mengkafir'


SHAH ALAM – Pendakwah bebas, Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah diminta menarik balik kenyataannya yang mendakwa Pas parti yang ‘suka mengkafir’.

Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas, Azman Shapawi Abd Rani berkata, Ridhuan sepatutnya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan agar selari dengan tahap pencapaian pendidikan yang beliau miliki.

“Beliau sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang lebih bersifat tidak menyebelahi mana-mana pihak. Sekiranya begini kenyataan beliau, Pemuda Pas mencadangkan agar beliau menyertai UMNO dan isytiharkannya secara terbuka.

:“Beliau seharusnya mempelajari Islam dengan lebih mendalam sebelum menuduh Pas sebegitu. Inilah akibat apabila belajar Islam dengan UMNO yang memisahkan politik dengan agama yang mengakibatkan ramai yang kabur dengan Islam sebenar termasuk Ridhuan sendiri,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Pemuda Pas merujuk kepada tulisan Ridhuan dalam sebuah artikel bertajuk ‘Jangan Terlalu Berani Mencabar’ yang disiarkan sebuah akhbar Ahad lalu.

Azman Shapawi berkata, kenyataan pensyarah Universiti Pertahanan Malaysia itu adalah tuduhan yang serius dan boleh mencemarkan nama baik Pas sebagai parti yang berjuang menegakkan Islam.

“Atas dasar apa kenyataan ini dikeluarkan? Pas satu parti yang sejak dari dulu berjuang bukan sahaja atas nama Islam. Pemuda pas mencabar agar dibuktikan individu mana yang pernah Pas kafirkan,” katanya.

SH


1 ulasan:

  1. mmg pas suka mencarut, maki hamun serta memperlekehkan sesama islam, DAPig kata apa pun sanggup. Nama ja ulama, tp hati busuk. Cuba tgk sekeliling jugak, dari semua sudut, PAS dulu bukan mcm PAS sekrang, PAS sekrang makin lama makin nyanyuk, dulu PAS tak join DAPig/PKR, bukan kata saya ahli (bekas) pun respect dan hormat, tp mcm samseng buat kerja kotor DAPig PKR. Baik duduk atas pagar lagi baik kalau rasa bakal wakil org yg baik, tolong rakyat, pandai jaga mulut insyallah tak kira PAS atau UMNO orang itu saya pangkah.

    Mmg kalau nak terima kenyattan amat menyakitkan, tapi kalau di tolak di campur, di bahagi dan di darap PAS 2x5 teruknya cuma baik sikit dari PKR.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive