Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 31, 2010

Tidak serik : melacur di restoran

10 pelacur restoran ditahan


2010/08/30

PETALING JAYA: Tidak serik! Walaupun baru diserbu lima bulan lalu kerana dipercayai terbabit aktiviti pemerdagangan orang, sindiket sama terus menjalankan kegiatan pelacuran dengan berselindung di sebalik perniagaan restoran di sebuah bangunan di Taman Bukit Mayang, di sini.

Difahamkan, dalang sindiket terbabit memperoleh lesen bagi menjalankan perniagaan makan dan minum di tingkat dua bangunan itu manakala kegiatan tidak bermoral terbabit dilakukan di tingkat tiga yang dilengkapi asrama untuk menempatkan pelacur warga asing terbabit.

Serbuan diketuai Asisten Komisioner Lim Chee Wah dari Jabatan Siasatan Jenayah Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor bersama dua pegawai dan 10 anggota kira-kira jam 9.30 malam Khamis lalu menahan 10 wanita warga asing yang melayan pelanggan masing-masing.

Semua mereka berusia 20 hingga 38 tahun itu membabitkan lima warga Indonesia, empat warga Vietnam dan seorang warga China.

Mereka mengenakan bayaran perkhidmatan RM100 hingga RM150 sejam Siasatan awal mendapati urusan tawar-menawar akan dilakukan di restoran itu sebelum berakhir dengan penawaran seks di tingkat tiga bangunan yang dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV).

Turut ditahan ialah dua lelaki tempatan berusia 20 dan 40 tahun yang bertindak sebagai penjaga restoran terbabit manakala lima pelanggan di dalam premis itu dibebaskan selepas diambil keterangan.

Semua warga asing yang ditahan disiasat mengikut Seksyen 61 (c) dan Seksyen 39 b Akta Imigresen kerana tiada dokumen serta menyalahgunakan pas lawatan sosial.

Manakala pengusaha dan penjaga premis itu ditahan mengikut Seksyen 373 Kanun Keseksaan kerana terbabit menguruskan rumah persundalan.

HM

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive