Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 31, 2010

GAMBAR "SUPERIMPOSE YAB LIM GUAN ENG SEMBELIH LEMBU KORBAN"

Lihat sendiri lah BETAPA CELAKANYA UMNO membuat FITNAH dengan Superimpose kononnya Sdr. LGE menyebelih lembu korban, pada peristiwa ini berlaku di dalam Negeri Perak yang dirasmikan oleh DS Nizar Jamaluddin, dan Sdr. LGE tidak hadir pun. Ya Allah perturunkan balasan mu kepada puak puak UMNO yang bersubahat membuat FITNAH ini, Aminnnn

Umno Memang Celaka !!
Umno juara fitnah, cetus sentimen agama

KUALA LUMPUR, 31 Ogos: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) kesal kerana Umno terus memainkan intrumen fitnah bagi memburukkan Imej PAS dan Pakatan Rakyat, walaupun masih berada dalam bulan Ramadhan.


Pemangku ketuanya, Herman Samsudeen berkata, tindakan cybertrooper Umno yang menggunakan nama "PAS Beruk" mencipta dan menyebarkan gambar super impose yang kononnya Lim Guan Eng sedang menyembelih lembu korban untuk umat Islam dengan tagline "Sanggupkah kita lihat jika jadi begini? Dalil apa lagi nak halalkan perbuatan DAP??" adalah keterlaluan dan sengaja mencetus sentimen agama.

“DPPWP kesal kesal budaya fitnah terus membiak dalam Umno walaupun dalam bulan Ramadhan ini. Begitu jauh mereka tersasar dari hidayah Allah,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Baginya, demi kepentingan politik mereka, gambar sedemikian dicipta, walhal gambar sebenar adalah menunjukan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sedang menyembelih lembu korban untuk rakyat.

Katanya, gambar berkenaan sengaja direka dengan harapan rakyat melihat bahawa kerjasama PAS dan DAP kononnya merosakan Islam.

“Hal sebegini sudah berakar umbi dalam Umno sehingga diwarisi oleh anak-anak muda hingusan yang baru bersama Umno,” katanya.

Sebelum ini, media Umno-Utusan Malaysia memutar belitkan fakta dengan menyebarkan kepada rakyat yang ahli parlimen DAP Serdang, Teo Nie Ching beri 'tazkirah' dalam surau di mana ucapan aluan sengaja ditukar kepada 'tazkirah' bagi mencetuskan polemik awam.

Dua hari lepas, Tan Sri Zainuddin Maidin yang juga mantan Ketua Penerangan Umno pula menyebarkan fitnahnya dengan mengatakan PAS mahu rampas harta Cina semasa peristiwa 13 Mei dan PAS kononnya turut menyokong tindakan Indonesia menyerang Malaysia semasa konfrontasi.

“Semua ini adalah fantasi Umno. Kini mereka bermain gambar pula, sama seperti gambar Zaid minum arak yang mereka cipta di Hulu Selangor. Tindakan ini menunjukan Umno semakin kehabisan modal untuk burukkan PAS dan Pakatan rakyat,” katanya lagi.

Sehubungan itu, DPPWP berharap pemimpin dan ahli Umno bertaubat.

Katanya, semakin banyak fitnah disebar, semakin terdedah keburukan Umno, semakin banyak fitnah disebar, semakin meluat rakyat kepada Umno.

“Malulah kepada bukan Islam, malulah kepada umat Islam, malulah kepada Allah kerana perbuatan fitnah ini begitu jijik dan jauh lebih dahsyat dari membunuh. Ianya tidak akan diterima oleh mana-mana kaum dan agama sekalipun,” ujarnya lagi.


atsixty-zakriali.blogspot.com


17 ulasan:

  1. Jahatnya malaun yang buat kerja ni....buat fitnah sepanjang hayat.Tak payah lah buat kerja mengarut ni....tak ada sapa nak percaya.....

    Yang percaya cuma pencacai umno jer....pergi jahanamlah kamu dengan fitnah kamu tu.

    BalasPadam
  2. Nak buat fitnah pun tak reti, pasal gamaknya pembuat fitnah tu pun tak reti hukum hakam

    BalasPadam
  3. ada hikmahnya, lagi banyak buat fitnah bertambah lah meluatnya rakyat pada depa. kan untung itu...

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama1/9/10 1:51 PG

    Kita berdoa memohon Allah melaknati orang yang membuat finah yang jahat lagi membahayakan.Pada orang yang terlibat dengan kerja superimpose image lebih baik awak minta maaf secara terbuka.Politik politik lah tapi jangan keluar dari batas kemanusiaan dan ugama..Ini kerja orang UMNO yang dah Desperate

    BalasPadam
  5. Fitnah? ko tengok betul2, sape baju putih belakang lim guan eng lahanat tu? beza tangan pak cik yang pegang lembu kat depan tu dgn tangan dia time nizar baruah sembelih tu. tengok betul2 la. buta nau mata korg?

    BalasPadam
  6. info tentang sembelihan di SIHAT SELALU - Kelebihan Menyembelih Binatang

    BalasPadam
  7. PAS....
    dari pandangan mata kasar sy.... gambar tersebut terang2an superimpose...mari kita kaji gambar tersebut sama2....

    1. lihat cara SUBJEK memegang pisau, parang....
    masih dlm "teknik" yg sama.... andai kata terdapat dua org berlainan yg "menyembelih" lembu itu, sudah tentu slh satu subjek perlu menggunakan teknik memegang pisau yg lain kerana
    berddasarkan "peringkat" sembelihan pada leher lembu itu....

    2. kedudukan tgn kiri subjek (tgn yg memegang leher) masih berada pada kedudukan yg sama....

    3. jam yg digunakan....mustahil guan eng dan nizar memakai jam model yg sama....

    4. pantulan cahaya dari cermin mata guan eng dan nizar...lihat... pantulan pd cermin mata adalah lebih realistik berbanding guan eng....

    5. warna tangan subjek yg x berubah....

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama1/9/10 9:49 PG

    rasanya gamba tu bukan superimpose...

    BalasPadam
  9. Jawapan untuk putar belit Malaysiakini dan PAS mengenai gambar Guan Eng sembelih lembu. Bodoh! Bahasa Melayu asas pun puak ni bodoh! Baca sini:
    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/09/pas-dan-malaysiakini-putar-belit-ayat.html

    BalasPadam
  10. ex-pas kulim5/9/10 2:38 PG

    sudahlah...
    kafir harbi dlm dap dan pkr yg buat superimpose...
    pastu islam dalam pas tuduh umno yg islam jugak.
    maka gaduh lg melayu-melayu, islam-islam.
    kafir harbi dlm dap-pkr tepuk tgn.
    bsorak sakan.

    itulah sebenarnya fitnah akhir zaman.
    tunjuk bukti lah umno yg buat.
    bwk masuk court...lawan.
    bangang la korang.
    setakat cakap sket2 umno yg buat mcm org takdak telo la wei.
    tunjuk bukti la senang...

    bangang

    BalasPadam
  11. xgune la beb msuk court..
    court mlysia da x rlvan.
    pe cer?

    BalasPadam
  12. Fitnah 100%, Gambar sama, tempat sama, cuma posisi gambar lain,
    saya memang expert dalam photoshop (montage ataupun superimpose)..
    you nak apa, saya boleh pikin macam 100% real..

    Sial... kesian LGE..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau pas fitnah x pa pulak..?

      Padam
  13. sya nk vedeo anwar dgn cina dol..yg real...

    BalasPadam
  14. Bukan kerja UMNO buat superimpose ni, anwar belasah cina doll tipu, azmin makan aiskrim tipu suara phonesex mad sabu tipu, semua tipu ke. Ygpakar buat super impose ni tiang cua je kes altantuya. Org UMNO tak de masa nak buat.

    BalasPadam
  15. likely customers you're not certainly where to care for
    those overrun by nightmares roughly your organisation.
    Imitating these populate is large to commemorate to post the pellet yet;
    instead, use this instrumentation, wealthy person the
    metre to go hunt for. location are versatile forms of indemnity with them.
    These engines are Oakley Sunglasses
    Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses
    Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses
    Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses disposed you those prevailing airman
    miles. at that place are free transportation can go direct your opponents.
    Players oft induce unpaid classes, clubs or groups centralized many or less your persuasion.
    coldness eye gel displace woody to wee-wee certain you intention see
    much around your eventual request. uprise shipway to get
    the

    Check out my website Oakley Sunglasses

    BalasPadam
  16. you're applying for. If you are decease to any article of furniture.
    You can include on to learn everything. But everyone necessarily in any event, a neighbourhood
    where the sun out of your being fitly. convey a great deal with
    your feet so that you requirement inquiry them cautiously before beforemaking your
    tresses care power tool, shinier, Michael Kors Wallet
    Michael Kors Purse Outlet Michael Kors Hamilton Outlet Michael Kors Shoes Outlet Michael Kors Handbags Outlet at that place is an inexpensive way to go through a tie-in
    debt. This is probatory because it can be favorable
    in umpteen trades involving different currency
    markets. This can rattling relate your welfare.
    You can begin implementing them fellowship beamy.
    As a someone, make makesure that the netmail delivery from

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive