Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 05, 2010

Najib Tak Kecut Cuma Kendur

Oleh Lan Iisma


Anwar hilang sokongan. Kata Najib selepas ramai kenalan rapat Anwar mengambil keputusan keluar daripada parti. Cakap Najib hanya ingin memujuk hati. Sokongan dua tiga kerat yang bermasalah tak menjadi masalah kalau mereka mencabut lari.

Najib lupa dan semakin mamai. Kenapa memberi contoh Dr Chandra yang tidak menyokong Anwar. Dr Chandra lari sebelum pilihanraya Mac 2008. Lihat bagaimana keputusan selepas itu. Adakah sokongan kepada Anwar berkurangan. BN hampir tersungkur. Sokongan kepada Anwar dan PR yang bertambah. Jadi kita nasihatkan Najib cari bukti tepat tentang kekurangan sokongan kepada Anwar. Itu sebabnya Najib gundah gulana.

Kiranya Anwar kurang sokongan pun tak diralatkan sangat. Anwar ditikam kiri kanan, atas bawah, depan belakang bersama PR. Namun orang kata tolak tak tumbang. Kita ingin bertanya sekiranya pemimpin-pemimpin Umno terkena semacam Anwar. Rasanya rebah menggelepar awal-awal. Adakah menjadi sekuat Anwar menangani dugaan. Paling-paling tidak pun datang melutut minta kasihan. Bayang-bayang yang ditakutkan Najib.

Najib juga nampaknya berulang-ulang berkata beliau akan menemui Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama. Suka sakan Najib, macam boleh berbini lagi selepas diizinkan bini. Maklumlah nak jumpa presiden besar. Agak-agaknya berapa kali permintaan Najib ditolak.

Lihat juga kenyataan Najib semasa program ‘Setahun di Aras 5’, "Pilihan raya kecil adalah hanya pilihan raya kecil dan petunjuk sebenarnya adalah pilihan raya umum." Sekiranya Anwar hilang sokongan kenapa Najib sebut begitu. Najib sememangnya kecut juga. Pengampu-pengampu sahaja yang berkata Najib tak kecut. Mungkin Rosmah juga berkata Najib tak kecut cuma kendur sahaja.

ek-ele




2 ulasan:

  1. Tanpa Nama5/4/10 5:32 PTG

    (Dipetik dari blog anak-sengat) - Selepas Tok Guru Nik Aziz menafikan apa yang didakwa, hari ini Kickdefella mengamuk lagi dengan kenyataan dalam blognya yang semakin melampau dengan menuduh Tok Guru berbohong.

    Berkemungkinan Kickdefella merasakan dakwaannya itu menjadi 'angin' jika penafian Tok Guru terhadap 'pembongkaran' jahatnya untuk memburukkan kerajaan pimpinan Tok Guru Nik Aziz.

    Sekarang ini, sudah ternyata Kickdefella mempunyai agenda yang rapi untuk menjatuhkan kerajaan PAS pimpinan Tok Guru Nik Aziz. Lebih dahsyat lagi, ianya mungkin telah dirancang sejak dahulu lagi.

    Apakah agenda Kickdefella dan orang sekelilingnya tidaklah dapat diketahui dengan jelas. Namun, tindakan beliau sejak akhir-akhir ini menampakkan diri beliau yang sebenar selepas tindakan dipecat daripada jawatan dalam PMBK sebelum ini.

    Beliau dilihat bertindak memburukkan Tok Guru Nik Aziz dengan mencalarkan imejnya dengan tuduhan rasuah. Perasaan dendamnya terhadap Tok Guru Nik Aziz dan keluarganya telah menyebabkan tindakan Kickdefella jauh lebih melampau.

    Tok Guru perlu jumpa exconya dengan segera

    Amatlah berbesar hati jika Tok Guru memanggil semua exconya bagi membincangkan masalah yang ditimbulkan oleh Kickdefella ini kerana melibatkan imej dan maruah kerajaan PAS Kelantan.

    Dalam masa yang sama, PAS Kelantan perlu bertindak dengan cepat untuk menyiasat, siapakah dalang disebalik tindakan Kickdefella.

    Dijangka, Kickdefella bukannya bertindak berseorangan dalam perkara ini kerana beliau telah memiliki dokumen sulit yang hanya dipegang oleh exco-exco kerajaan negeri sahaja. Minta disegerakan penyelesaian masalah ini agar ianya tidak membarah ke akar umbi.

    Mana blogger mendakwa bersama Tok Guru Nik Aziz?

    Dalam hal ini, kenapa kebanyakan blogger yang selama ini meletakkan banner dalam blognya, "kami bersama Tok Guru Nik Aziz", "blog ini bersama Tok Guru" dan macam-macam lagi sebagai tanda menyokong Tok Guru.

    Tetapi sekarang ini ntah ke mana. Dulu konon bersama Tok Guru tapi sekarang diam seribu bahasa. Apakah blogger yang boleh dikategorikan celaka ini hanya bermuka-muka dengan Tok Guru kerana sebelum ini Tok Guru Nik Aziz meminta 'EGM' dalam PAS?

    Itulah 'perut busuk' blogger celaka yang hanya bermuka-muka memberi sokongan kepada Mursyidul Am PAS, Tok Guru Nik Aziz selama ini. Selama ini mereka hanya 'bersandar' kepada Tok Guru untuk 'membenarkan' tindakan kotornya cuba menjatuhkan pimpinan PAS dengan alasan UG yang sudah ketinggalan zaman (sebab kejahilan mereka).

    Keluarlah yang berkaitan

    Tok Guru dah kena tuduh, kena pijak dan lanyak oleh Kickdefella. Bila lagi nak tunggu untuk bersuara?Jangan sampai jamaah tertewas dek ketamakan kita. Wahai sang pembela Tok Guru, apa lagi kamu tunggu, ayuhlah. Jangan sekarang dah bacul.

    BalasPadam
  2. Malam mr kick dah keluar kat aastro awani...siapa ada temuramah.....mengapa setelah di kick dari PBMK baru ada cerita ini.

    Kalau kita faham dengan permainan ini...tak payah nak fikir susah-susah....semuanya ini kerja syaitan.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive