Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, April 20, 2010

TAKTIK LAPUK BN DI HULU SELANGOR


Pilihanraya kecil Hulu Selangor seperti sudah diketahui skrip dan jalan cerita serta kesudahannya nanti. Satu persatu taktik yang digunakan oleh BN membuktikan BN kini tandus dan kering isu untuk berhadapan dengan calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim.

Adegan lompat parti, serangan peribadi ibarat meludah ke langit kena muka sendiri. BN cuba menutup kelemahan mereka dalam soal mencari calon dengan menggunakan strategi basi dan ketinggalan zaman.

Fakta yang dikemukakan seperti kerjasama kerajaan 1Malaysia-APCO milik Yahudi gagal dijawab sehingga hari ini. Begitu juga tindakan kerajaan 1Malaysia melalui Petronas menghentikan bekalan gas ke Iran yang mendedahkan Kerajaan 1Malaysia kini melutut kepada Amerika gagal dijelaskan dengan meyakinkan.Teknik super impose yang digunakan oleh jentera Umno di Hulu Selangor untuk memburukkan Zaid Ibrahim adalah teknik kemahiran level sekolah rendah. Malah saya yakin budak sekolah rendah boleh hasilkan kualiti yang lebih baik daripada bahan kempen yang dihasilkan oleh Umno.

Rasuah dan janji pilihanraya yang digunakan oleh Bn pula, saya dah dengar digunakan oleh BN sejak bangku sekolah rendah lagi. Begitu juga dengan cerita-cerita lompat parti.

Seterusnya seperti dijangka, dua calon bebas proksi Umno dan MIC menarik diri yang sebenarnya mendedahkan kedangkalan dan kebodohan jentera BN berhadapan dengan strategi Pakatan Rakyat.Awal-awal lagi saya tidak meletakkan sebarang gambar bahawa terdapat empat calon yang akan bertanding di Hulu Selangor. Apa yang saya nak beritahu, penduduk orang asli di Hulu Selangor pun lebih bijak dari strategi kempen yang digunakan oleh BN di Hulu Selangor.

Kalah menang memang adat dalam bertanding dalam pilihanraya. Tetapi kalau nak bagi kemenangan pun bagilah pada calon dan parti yang lebih cerdik supaya kita tidak dipersalahkan oleh anak cucu cicit kita nanti...

angkasanuri






1 ulasan:

  1. Zaid ditempelak kaki minum ketika kempen! oleh pengundi cina pulak tu. kih kih kih... baca sini:

    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/zaid-ditempelak-kaki-minum-ketika.html

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive